Transport publiczny pomaga schudnąć!

Autobus, tramwaj i pociąg są nie tylko bardziej ekologiczne, ale też pomagają twojej figurze i kondycji!

Autobus, tramwaj i pociąg są nie tylko bardziej ekologiczne, ale też pomagają twojej figurze i kondycji!

Transport publiczny pomaga schudnąć!

depositphotos.com

Nie da się ukryć, że najzdrowiej i najszczuplej byłoby wszędzie chodzić na piechotę lub jeździć na rowerze. W praktyce jednak niewielu z nas ma taką możliwość ze względu na odległości, czas, pogodę oraz względy czysto estetyczne – nie każda fryzura przeżyję rajd do biura w wietrzny dzień. Okazuje się jednak, że to jeszcze nie powód, żeby wsiadać do auta i godzić się na kilka kilogramów plus.

Odchudzający autobus
Amerykańscy naukowcy dowiedli, że osoby dojeżdżające codziennie do pracy publicznymi środkami transportu łącznie pokonują dziennie trasę ok. 2 km więcej niż jeżdżący autem, co w przeciągu roku pozwala schudnąć 2-3 kilo. A to nie pierwsze takie badanie…
Badacze z Kanady w 2009 roku stwierdzili, że ludzie korzystający z publicznego transportu majątrzy razy większe szanse wyrobić dzienną normę aktywność fizycznej. Nie ma bowiem naprawdę nic gorszego niż siedzenie w aucie…
Osoba jeżdżąca do pracy samochodem zwykle przesiada się dosłownie z jednego fotela na drugi ograniczając ruchy do minimum i całą drogę spędzając w najgorszej z możliwych dla ciała pozycji - siedzącej. Jeśli jednak wybierasz autobus czy tramwaj, to nie tylko musisz dojść do przystanku i z przystanku, ale także zwykle korzystasz ze schodów, więcej stoisz, przebywasz dłużej na świeżym powietrzu.

Trenuj z tramwajem
Aby jeszcze bardziej zmaksymalizować pożytki z jeżdżenia publicznymi środkami transportu wypróbuj nasze dobre rady:

  • Wybieraj przystanek dalszy – idealny dystans to 10-minut spaceru, który nie każe ci jeszcze wstawać zabójczo wcześnie ale już będzie miał wpływ na metabolizm i formę fizyczną.
  • Nie korzystaj z ruchomych schodów ani wind – zawsze wspinaj się po stopniach, bo nie ma lepszego ćwiczenia na mieście niż chodzenie po schodach – wzmacnia mięśnie nóg i pośladków, spala spore ilości kalorii.
  • Stojąc w tramwaju czy pociągu (ta pozycja angażuje więcej mięśni i jest lepsza dla kręgosłupa) napinaj mięśnie brzucha i pośladków w seriach po 10-25 razy wytrzymując po kilka sekund.
  • Czekając na przystanku czy peronie przechadzaj się raczej w tą i z powrotem niż siedź bezczynnie na ławce.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)