Tenis przy squashu wydaje się być rozgrzewką, lecz oba sporty wymagają od zawodników siły, wytrwałości, kondycji i zapału/fot. Fotolia fot. Fotolia

Tenis i squash – odbijanie piłeczki, które dodaje energii

Tenis i squash, niby podobne dyscypliny, a jednak różne. Tenis przy squashu wydaje się być rozgrzewką, lecz oba sporty wymagają od zawodników siły, wytrwałości, kondycji i zapału. Jakie korzyści zdrowotne można czerpać z tenisa i sguasha?
/ 02.09.2011 13:02
Tenis przy squashu wydaje się być rozgrzewką, lecz oba sporty wymagają od zawodników siły, wytrwałości, kondycji i zapału/fot. Fotolia fot. Fotolia

Dwóch zawodników, dwie rakiety i piłka

Tenis to sport wyjątkowy przynoszący całą dawkę korzyści, począwszy od zdrowotnych po stymulowanie rozwoju umysłowego i emocjonalnego. Na co możemy liczyć przy uprawianiu tego sportu?

  • Zwiększenie wydolności układu krążenia.
  • Zwiększenie siły ciała.
  • Wzrost koordynacji ciała.
  • Zwiększenie elastyczności.
  • Szybka utrata wagi.

Tenis, jako sport o bardzo wysokiej intensywności, pomaga efektywniej pompować krew do serca. Zwiększa siłę rąk i nóg dzięki dużemu wysiłkowi. Bieganie za piłką sprawia, że szybko musimy przenosić ciężar ciała z jednej strony na drugą. Dzięki temu poprawiamy refleks oraz rozciągamy każdy mięsień.

I wiadomość najważniejsza dla tych, którzy chcą zgubić trochę tłuszczyku: mężczyźni mogą spalić do 560 kalorii w ciągu godziny, kobiety do 420 kalorii.

Strategia i rywalizacja

Za wyjątkiem korzyści fizycznych tenis serwuje Nam jeszcze całą gamę profitów psychicznych. Dzięki regularnym ćwiczeniom zwiększa poczucie dyscypliny i zorganizowania. Uczy planowania, obmyślania strategii i przewidywania kolejnego ruchu przeciwnika. Jednocześnie rozwija umiejętności społeczne. Dzięki temu sportowi można poznać wiele ciekawych osób, szczególnie, gdy zapiszemy się do klubu tenisowego, nauczyć się jak zdrowo ze sobą konkurować i na czym polega praca zespołowa.

Zobacz też: Jazda konna, czyli sport i terapia w jednym

Dwie rakiety, sala, ściana i piłka

Tymi słowami można krótko określić grę w squash. Gra w ciągłym ruchu gwarantuje ogromny wysiłek fizyczny i emocjonalny. I niestety, sport ten nie jest dla każdego. W pierwszych minutach gry tętno wzrasta do 160-180 uderzeń na minutę. Podnosi się temperatura ciała, człowiek traci nawet 2 litry wody w ciągu godziny.

Podczas gry w squasha można spalić, uwaga, nawet do 900 kcal!

Squash nie jest odpowiednią dyscypliną dla osób:

  • Mających problem z układem krążenia.
  • Mających zbyt wysoki poziom cholesterolu.
  • Z nadciśnieniem.
  • O słabych ścięgnach i stawach.

Jeżeli mamy odpowiednie dla tego sportu warunki fizyczne, chęć i zapał, jesteśmy przygotowani na dużą ilość potu i ruchu, warto, zanim kupimy rakietę i rzucimy się w wir gry, dobrze się przygotować i regularnie ćwiczyć.

Korzyści z gry w squash:

  • Poprawia pracę serca i płuc.
  • Wzmacnia siłę i wytrzymałość ciała.
  • Zwiększa gibkość, mięśnie pleców i brzucha.

Dużo wkładanej energii przy tym sporcie sprawia, że organizm jest przemęczony. Dla niektórych może się okazać, że jest to wysiłek ponad ich siły. Jednak wszystko zależy od zaangażowania, techniki, ostrożności i entuzjazmu gracza. I najważniejsze, jak już się na dobre zacznie, bardzo trudno ze squashem skończyć. Wyzwala ogromne pokłady energii, męczy, ale sprawia radość i uzależnia – w ten pozytywny sposób.

Zobacz też: Jakimi kontuzjami grozi tenis i squash?