Regularny ruch zapewni dłuższe życie

W dzisiejszych czasach ruszamy się zdecydowanie za mało, a przecież ruch to zdrowie! Jeśli nie mamy ochoty na bieganie, połączmy przyjemne z pożytecznym - praca w ogrodzie to także pewien rodzaj zdrowego ruchu.

Ruch dla zdrowia

Fot. Fotolia

Zdrowy ruch - praca w ogrodzie

Ruch jest nieodzowną, cenną częścią naszej natury. Jednak w dzisiejszych czasach poruszamy się o wiele za mało. Dobrą możliwość wprowadzenia ruchu w naszą codzienność oferuje nam ogród. Praca w ogrodzie składa się z wielu różnych rodzajów aktywności fizycznej podejmowanej na świeżym powietrzu. Pomaga również bardzo w przeciwdziałaniu stresowi, a uprawa własnych owoców i warzyw sprawia wiele radości. Nie masz żadnego ogrodu? Być może nabędziesz ogródek działkowy? Ruch na świeżym powietrzu i połączenie z ziemią pomagają zatrzymać młodość oraz zwiększają naszą witalność i wytrzymałość.

Osobiście czuję coraz większą potrzebę „ogródkowania”, jak mówi się w mojej bawarskiej ojczyźnie z wyboru. W Kazachstanie było dla mnie oczywiste, że babuszka dba, byśmy jedli prawie wyłącznie warzywa z naszego ogrodu i ja jej w tym pomagałam. Przy okazji uczyła mnie rozpoznawać zdrowe i odżywcze leśne zioła, zbierać je we właściwym czasie, suszyć i przygotowywać. Do dziś wyciągam z tego profity, mieszkając w Niemczech, gdzie jest zadziwiająco wiele lasów. Poza tym od wielu lat mój własny ogród jest nieodzownym składnikiem jakości życia. Od przyszłego roku mam zamiar spróbować żyć, w miarę możliwości, z płodów mojego ogrodu i dzikich ziół, które zbiorę w okolicy. Tak jak kiedyś w domu. To będzie jeden z moich osobistych eksperymentów. Ciągle jest coś nowego, co można samodzielnie wypróbować.

Taniec - dla zdrowia ciała i umysłu

Także taniec jest jednym z najlepszych dla ciała rodzajów ruchu. Sprawia radość i wywołuje pozytywne uczucia. Przy tym pracuje wiele mięśni i stawów. Zawsze można zatańczyć w międzyczasie jakiś kawałek – każdego dnia. Ja tańczę chętnie w kuchni. Mam tam bardzo dobry sprzęt do odtwarzania muzyki i nawet gotując wodę na herbatę, robię sobie krótkie przerwy na taniec.

Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, wprowadź od teraz do swojej codzienności ruch jako jej nieodłączną część. Ruch jest jak pieszczota dla ciała, to idealny środek służący, by pozostać lub być znowu młodym. Pozwól, aby przy tym wszystkie twoje uczucia wpłynęły w ciebie. Spróbuj poczuć swoje ciało tak dobrze, jak to tylko możliwe i spraw, by było wsparciem dla twojego ja.

Przyjrzyj się też dzieciom. One są w ciągłym ruchu. Taka właśnie jest nasza prawdziwa natura. Dopiero kiedy wybierzemy sztuczny styl życia, złe odżywianie i zgromadzimy hałdę mentalnych śmieci, tracimy ochotę na ruch i stajemy się ociężali – w ten sposób starzejemy się i robimy podatni na choroby.

Lepiej jeźdź rowerem niż samochodem. Chodź schodami zamiast korzystać z windy. Spaceruj w trakcie przerwy obiadowej i po kolacji. Zaplanuj czas na potrzebny ruch w swoim terminarzu.

Fragment pochodzi z książkiOdmładzanie organizmu. Sekrety rosyjskich uzdrowicieli” Wydawnictwo Studio Astropsychologii. Publikacja za zgodą wydawcy.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)