Łyżwiarska rozgrzewka dla początkujących/fot. Fotolia

Łyżwiarska rozgrzewka dla początkujących

Podczas pierwszych jazd, ciało nie jest przyzwyczajone do specyficznych ruchów kończyn. Nowicjuszom może, więc przydać się odpowiednia rozgrzewka. Poznajmy, więc kilka prostych technik na rozgrzanie i przygotowanie ciała do łyżwiarskich ewolucji. Pozwoli to uniknąć kontuzji i nieprzyjemnych przeżyć.
/ 03.01.2011 01:09
Łyżwiarska rozgrzewka dla początkujących/fot. Fotolia

Każda osoba, która uprawia sport wymagający wysiłku i aktywności fizycznej doskonale wie, jak ważna jest odpowiednia rozgrzewka i roztrenowanie mięśni i stawów. Pomaga ona zapobiegać kontuzjom i wpływa pozytywnie na wyniki. Na samym początku można zacząć od chodzenia w miejscu. Z czasem można stopniowo zwiększać intensywność i przejść do biegu w miejscu przez kilka minut. Zawsze warto wykonywać ćwiczenia zbliżone do aktywności, jaką mamy zamiar wykonywać. W naszym przypadku będzie to jazda na łyżwach, więc rozgrzanie kończyn dolnych pozytywnie wpłynie na późniejszą aktywność.

W czasie rozgrzewki zwiększamy temperaturę ciała, co z kolei przekłada się na dostarczanie krwi do odpowiednich mięśni. Zwiększa to ich kurczliwość i elastyczność, co pomaga zredukować ich obciążenie i ryzyko urazu. Reasumując, właściwie przeprowadzona rozgrzewka pozwala na dłuższą jazdę. Dzięki niej, ma się więcej siły na spędzenie dodatkowych godzin na lodowisku, wykonując obroty i wyskoki. Pamiętajmy więc, że brak czasu lub zniecierpliwienie nigdy nie powinny być wymówką dla rozgrzewania się.

Więcej na aktywna-kobieta.wieszjak.polki.pl