Kluby fitness – najpopularniejsze stereotypy

Choć popularność klubów fitness stale rośnie, to wiele osób ma opory, by skorzystać z ich oferty. Przede wszystkim dlatego, że wciąż stereotypowo postrzegają te miejsca. Sprawdź, jakie są najczęstsze stereotypy związane z siłownią i klubami fitness.
/ 07.03.2013 14:16

Nie mogę chodzić do klubów fitness, bo:

Siłownia to miejsce dla mięśniaków na sterydach - FAŁSZ

Minęły już czasy, kiedy siłownia była zarezerwowana tylko dla „mięśniaków” stosujących sterydy. Coraz częściej w klubach fitness można spotkać wracającą do formy po porodzie mamę, studentkę lub biznesmena chcącego odpocząć psychicznie po długim dniu pracy.

– Rosnącą grupą klientów są także osoby powyżej 50. roku życia – mówi Maciej Dufrat, trener personalny z firmy Star Fitness. I dodaje: – Nowe formy zajęć, takie jak trening na eliptykach (indoor walking) i trening funkcjonalny, pozwalają podjąć aktywność fizyczną każdemu, niezależnie od formy i poziomu wytrenowania. Bardziej niż na ponadprzeciętnej sprawności skupiamy się w nich na zachowaniu dobrej kondycji, by ułatwić sobie codzienne funkcjonowanie.

Mam skrzywienie kręgosłupa – FAŁSZ

Nic bardziej mylnego! Mięśnie grzbietu, wyciągnięte i nienaturalnie wykręcone z powodu całodziennego siedzenia w pracy przed komputerem potrzebują ćwiczeń. Racjonalny trening wzmacniający plecy, pozwoli uniknąć w przyszłości ryzyka zwyrodnień, bólu i kosztownych kuracji.

Kręgosłupowi może zaszkodzić nadmierne i nierówno rozłożone obciążenie. Jednak dziś oferta zajęć w klubach fitness wykracza daleko poza dźwiganie sztangi: od jogi, przez jazdę na rowerze w rytm muzyki (zajęcia spinning) czy marsze na eliptyku (indoor walking), po ćwiczenia rozciągające i modelujące sylwetkę (np. słynne CelluStop, pilates).

W wyborze najodpowiedniejszej aktywności, dostosowanej do naszych możliwości i ograniczeń pomoże nam wykwalifikowana kadra. Wystarczy zgłosić się do instruktora lub trenera personalnego, a on dobierze odpowiednie ćwiczenia, obciążenie i przyrządy oraz pokaże, jak efektywnie na nich pracować.

Warto wiedzieć: Dlaczego nie chudniesz na siłowni? – 5 powodów

Będę mieć atletyczną sylwetkę - FAŁSZ

Do klubów fitness chodzi mnóstwo ludzi, których na co dzień mijasz na ulicy. Niewielu z nich przypomina kulturystów, prawda? To dlatego, że za przyrost tkanki mięśniowej odpowiadają specjalne treningi. Towarzyszy im także odpowiednia dieta i przyjmowanie specjalnych preparatów (odżywek). Aerobik czy pilates sprawią, że twoje ciało będzie bardziej sprężyste i jędrne. Bardzo popularną aktywnością stał się także spinning®.

– Trudno o lepsze ćwiczenia, chcąc kształtować smukłą sylwetkę. To trening ogólnorozwojowy, który pozwoli zgubić zbędne kilogramy i popracować nad mięśniami, ale bez efektu atletycznej sylwetki – zachęca Maja Włoszczowska, srebrna medalistka Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, która jest ambasadorką Spinning® w Polsce.

Mam fałdki tłuszczu i inni je zobaczą - FAŁSZ

Nie czekaj z zapisaniem się do klubu aż będziesz wyglądać jak sportowiec. Dla wielu osób podstawową motywacją do podjęcia aktywności fizycznej jest właśnie chęć wyszczuplenia sylwetki. W klubie spotkasz wiele osób podobnych do ciebie. Każdy będzie skoncentrowany na wykonywaniu swoich ćwiczeń, a nie na porównywaniu swoich ciał.

– Dla każdego, kto chce schudnąć podstawą powinny być regularne ćwiczenia – podpowiada Maciej Dufrat, trener personalny.

Zdaniem dietetyka, Marzeny Brzezińskiej, nie warto się też głodzić i katować restrykcyjnymi dietami, które bez połączenia z aktywnością fizyczną niewiele pomogą. Pomocą i radą służą także instruktorzy fitness i trenerzy personalni, którzy wytłumaczą, jak wyćwiczyć konkretne partie ciała i jak zmodyfikować jadłospis, aby efekty pracy nad smukłą sylwetką były widoczne i trwałe.

Jestem zbyt zmęczona/ zmęczony, by ćwiczyć

Poradzisz sobie. Na każdym treningu tempo ćwiczeń dostosowane jest do poziomu grupy. Poza tym, oferta dzisiejszych klubów fitness jest tak dopasowana, aby nie tylko wyciskać z klientów „siódme poty”. Coraz częściej w ofercie znajdują się usługi dla spragnionych relaksu. Sauna, masaże, ćwiczenia rozluźniające i inne zajęcia typu wellness pozwolą wypocząć nie tylko fizycznie, ale również psychicznie.

To na pewno nie jedyne mity i wymówki, które powstrzymują nas przed ćwiczeniami. Nie warto wierzyć w te, ani żadne inne. Najlepiej sama wybierz się do klubu fitness i zobacz, że nie taki diabeł straszny...

Polecamy: Jak przygotować się do aktywności sportowej?

Źródło: materiały prasowe inPlusPR/ mk

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/31.05.2018 21:37
Najbardziej skuteczne diety i plany treningowe w Polsce? TYLKO igortreneronline.pl Odchudzanie dla każdego! Wejdź teraz i zacznij jeszcze dzisiaj! Odchudzanie i budowanie formy jeszcze nigdy nie było tak proste! Wejdź teraz na: igortreneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów !