POLECAMY

Jazda na rowerze sposobem na cellulit! Jak długo i jak często powinnaś jeździć?

Regularna jazda na rowerze pomoże ci w walce z cellulitem i zbędnymi kilogramami. Wystarczy 45 minut treningu 6 razy w tygodniu, aby upragnione smukłe nogi i jędrne pośladki stały się rzeczywistością. Może już czas zamienić swój codzienny środek lokomocji na rower?
Jazda na rowerze sposobem na cellulit! Jak długo i jak często powinnaś jeździć? fot. Adobe Stock

Cellulit to zmora każdej kobiety. Wbrew pozorom nie dotyka jednak tylko pań z nadwagą - osoby szczupłe także są na niego narażone! Jesienią i zimą obecność cellulitu nie doskwiera nam tak bardzo jak latem, kiedy zrzucamy ciepłe ubrania i zaczynamy odsłaniać ciało. Cellulit najczęściej dotyka ud, brzucha i pośladków. Na szczęście jest kilka sposobów na pozbycie się go w mgnieniu oka! Okazuje się, że jazda na rowerze jest jednym z nich.

Jak pozbyć się cellulitu dzięki jeździe na rowerze?

W czasie jazdy na rowerze podnosi się sprawność całego układu mięśniowego, poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i krążenia, a co za tym idzie zwiększa się wydatek energetyczny organizmu.

To ćwiczenie aerobowe skierowane jest również głównie na te części ciała, które są najbardziej dotknięte skórką pomarańczową. Jeśli dawkujemy jazdę rozsądnie, łydki i uda stają się smuklejsze i zgrabniejsze. Podczas jazdy pracują również mięśnie grzbietu i rąk. W ten sposób podnosimy również ich sprawność.

Jaki rower do walki z cellulitem?

Nie każdy rower nadaje się do skutecznej walki z cellulitem. W czasie jazdy na tradycyjnych damkach mięśnie nie pracują tak intensywnie, jak na modelach trekkingowych lub miejskich przystosowanych również do jazdy w terenie. Oprócz kilkunastu przerzutek taki rower powinien mieć ramę o geometrii wpływającej na stabilne i bezpieczne prowadzenie oraz przedni amortyzator.

Skoro planujemy spędzać sporo czasu na rowerze, ważnym elementem jest również siodełko, które powinno być szerokie i wygodne, najlepiej z amortyzatorem. Dość przydatna będzie też 3 biegowa tylna piasta z hamulcem wewnętrznym i mostek o regulowanej wysokości.

Ile kalorii spalisz w trakcie jazdy na rowerze?

Rower to świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów - jeżdżąc wolno w ciągu godziny traci się 300 kcal, jeżdżąc szybko - do 600 kcal na godzinę, czyli tyle samo, ile biegając lub wchodząc szybko po schodach. Poniżej tabela pomocna w kalkulacji traconych kilogramów w czasie jazdy na rowerze:                                                  

Prędkość jazdy

na rowerze

Wydatek energii

{kcal/kg masy ciała / godz.}

10 km/h

4,23

15 km/h

6,05

20 km/h

8,56

30 km/h

12

Kalkulację przeprowadzamy na przykładzie przeciętnej wagi 70 kg  -  jeżdżąc przez 45 min na rowerze ze średnią prędkością 15 km/h, spalimy ok. 318 kcal (6,05 kcal x 70 kg x 75%). Przy treningu wykonywanym 6 razy w tygodniu po 45 min w tempie 15 km/h spalimy w tygodniu około 2000 kcal, co daje 8000 kcal w miesiącu, czyli tyle ile trzeba spalić, aby pozbyć się 1 kilograma nadmiarowej tkanki tłuszczowej. Jeśli połączy się to z odpowiednio zbilansowaną dietą oraz ćwiczeniami w domu, efekty mogą być zdecydowanie szybsze!

Jak jeździć, aby zlikwidować cellulit?

Najlepiej zacząć jazdę o stałej porze w ciągu dnia, po lekkim posiłku węglowodanowym – głównym elementem powinno być pełnoziarniste pieczywo lub ciemny makaron czy kasza.

Pierwsza trasa nie powinna przekraczać 10 kilometrów. Tempo jazdy powinno być stałe i umiarkowane (15–20 km/h), o niskiej intensywności. Dzięki temu unikniesz zakwasów i będziesz mogła jeździć codziennie.

Każdy trening należy zacząć lekką rozgrzewką, czyli dać sobie kilka minut wolnego tempa, aby rozruszać ciało. Odradzamy rozpoczynanie treningu, jeśli poziom glukozy we krwi jest bardzo wysoki bądź niski.

Jeśli nie masz czasu na codzienne przejażdżki, warto korzystać z roweru przynajmniej 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut jeżdżąc tempem umiarkowanym. Wydłużając ten czas do godziny, trzeba jechać w tempie spacerowym. Jeżeli z kolei czas na rower znajdziemy tylko w weekend, planujmy przynajmniej dwugodzinne wycieczki rowerowe, jadąc w tempie spacerowym i często się zatrzymując.

Dowiedz się więcej:
10 zasad savoir-vivre jazdy na rowerze
Jakie efekty daje jazda na rowerze? Wiemy, ile możesz schudnąć!
Jak zapobiec zakwasom po jeździe na rowerze?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (43)
/3 lata temu
tego typu masaż oferuje wiele gabinetów, ale jeśli już myślisz o bezpieczeństwie i takim bardziej profesjonalnym podejściu, to może postaw na klinikę medycyny estetycznej? przed takim samym dylematem stałam przy wyborze zabiegu na wyszczuplanie ud, ale myślę że wybrałam mądrze :) tj jestem zadowolona z efektów, a co najważniejsze-utrzymują się do dziś
/3 lata temu
masaż bańką chińską to w sumie dosyć znany sposób, a ja dopiero sobie to przypomniałam jak o wielkim odkryciu! :D tylko pytanie gdzie się udać na taki zabieg, żeby było efektywnie
/3 lata temu
moim zdaniem jeśli ktoś może sobie pozwolić na tego typu zabiegi to dlaczego nie? są całkowicie nieinwazyjne, więc nawet nie ma tu jakiegokolwiek zagrożenia :) chociaż teraz wybór jest dosyć ciężki, icoone, proshock ice, venus legacy, widziałam jeszcze masaże bańką chińską
POKAŻ KOMENTARZE (40)