Jak trenować nordic walking

Nordic walking stał się niemal tak popularny jak piłka nożna. Ty też chcesz zacząć trenować? Poznaj tajemnice nordyckich spacerów.
/ 17.05.2012 16:38
nordic walking fot. Panthermedia

Krok 1.

Przede wszystkim na samym początku naucz się chodzić bez wbijania kijków (bo wbrew pozorom nie jest to takie zwyczajne chodzenie). Twój chód powinien być naprzemienny - kiedy prawa ręka jest z przodu, lewa noga się odpycha i na odwrót. Staraj się zagarniać rękoma jak najwięcej przestrzeni.


Krok 2.

Weź do rąk kijki, opuść ręce i luźno ciągnij je za sobą. Taki spacer powinnaś powtórzyć kilka razy. Kiedy załapiesz rytm, zacznij stopniowo pomagać sobie podnosząc ręce gdy są z przodu i na zmianę wychylając, gdy są z tyłu. Teraz nadchodzi moment na opanowanie właściwej techniki spacerów nordyckich. 


Krok 3.

Podczas spaceru świadomie wbijaj kijki z tyłu, za linią nóg. Postaraj się wydłużać kroki.


Krok 4.

Naprzemiennie puszczaj i łap uchwyt kijka. Dzięki temu twoje tętno się podniesie i zaczniesz spalać tłuszcz przy jednoczesnym dotlenianiu całego organizmu.


Krok 5.

Chodząc wciągaj brzuch. W ten sposób pozycja twojego ciała umożliwi jednoczesny masaż kręgosłupa. Niech kijki znajdują się blisko ciała.


Krok 6.

Postaraj się, aby ruchy twojego ciała były płynne, a krok dynamiczny. Wtedy szybko zobaczysz efekt w postaci spadku wagi.