Jak sen wpływa na mięśnie?

Sen jest doskonałym lekarstwem dla Twoich mięśni. Sama dieta i dobrze skomponowany trening nie wystarczy, aby osiągnąć zamierzony cel.

Sen jako sposób na wieczną młodość

Sen jest niezbędnym elementem naszej egzystencji. Nieprzespane noce na pewno pogorszą efektywność treningu. Dlatego zwracajmy uwagę na to kiedy chodzimy spać a kiedy wstajemy. Podczas snu organizm uwalnia hormon wzrostu (somatotropinę). Stymuluje on wzrost większości tkanek, głównie przez ich namnażanie, a nie powiększenie rozmiaru. Sen powoduje również, że wyglądamy młodo, ponieważ kiedy śpimy przysadka mózgowa wydziela substancję nazywaną eliksirem młodości.

Zobacz także: Czy wiesz, ile snu potrzebuje Twój organizm

Regeneracja organizmu

Zdrowy sen pomaga na lepszą regenerację mięśni, podczas treningu na siłowni mięśnie doznają wielu mikrourazów. Najlepszym momentem na ich naprawę jest sen, są one wtedy w stanie spoczynku, a system immunologiczny pracuje ze zdwojoną siłą co ułatwia ich regenerację. Dlatego odpoczywajmy jak najwięcej gdyż brak porządnego snu może obniżyć sprawność mięśni jak i zatrzymać ich postępy.

Sen poprawi również przemianę materii. Tak więc jeżeli chcesz schudnąć dużo śpij. Nie ma nic gorszego niż dodatkowa warstwa tłuszczu na Twoim ciele.

Zbyt mała ilość snu sprawi, że godziny spędzone na siłowni nie przyniosą zamierzonego efektu, gdyż proces przemiany materii zacznie działać chaotycznie i zostanie ograniczona produkcja hormonów tarczycy odpowiedzialnych za regulację ilości spalonych kalorii.

Zobacz także: Sen a aktywność fizyczna

Dobre samopoczucie i wygląd

Jeżeli chcesz dobrze wyglądać i tak samo się czuć, odpuść sobie późne kładzenie się do łóżka. Zapamiętaj że dobry trening, zdrowa dieta i odpowiednia ilość snu są kluczem do osiągnięcia sukcesu.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)