Vademecum super pupy!

Na piękną pupę trzeba zapracować: dietą, ćwiczeniami, pielęgnacją i stylem życia. Zobaczcie, co musicie widzieć o swoich czterech literach i ich wymaganiach!

Pośladki mogą być najwspanialszym atutem kobiecego ciała. Niestety, częściej są przyczyną zgryzot: zbyt duże, gąbczaste, bezkształtne czy zbyt płaskie. Bo też na piękną pupę trzeba zapracować: dietą, ćwiczeniami, pielęgnacją i stylem życia. Dziś wszystko, co musicie widzieć o swoich czterech literach i ich wymaganiach.

Jak mieć zgrabną pupę?

Fot. Fotolia

Zobacz też: Ćwiczenia na jędrną pupę

Czemu nie jest kształtna, jędrna, pełna acz niezbyt tłusta, okrągła i kusząca? Bo pośladki jako naturalny magazyn tłuszczu, który ma uczynić siedzenie komfortowym, podlega niestety bardzo znaczącym wpływom. Przede wszystkim, sama struktura komórek tłuszczowych oraz cząsteczek wody mogąca przybierać postać cellulitu ale także nieprawidłowo rozwinięte mięśnie, nadmiar tłuszczu czy zaniedbana skóra, której brakuje elastyny – wszystko to fatalnie odbija się w naszym lustrze. Gubi nas nie tylko przejadanie i brak sportów, ale także głodówki, ciąża oraz nadmiar nieprawidłowych ćwiczeń.

Cała tkanka tłuszczowa pośladków może mieć piękny, apetyczny kształt, jeśli otoczymy ją odpowiednią konstrukcją mięśniową. Nie wystarczy jednak wzmacniać „mięśnie pupy” – trzeba wiedzieć co i ile trenować.

Za okrągły kształt naszego siedzenia odpowiada wielki mięsień pośladkowy, który umiejscowiony jest pod koniec miednicy i biegnie najbardziej na zewnątrz. Mięsień środkowy jest na samym szczycie i jego wzmacnianie nadaje nam słynnych kształtów klepsydry. Natomiast najmniejszy z trzech mięśni pupy, zlokalizowany głębiej i niżej zapobiega bezkształtnym bokom bioderek i pomaga stworzyć granicę między pośladkiem a udem. Tylko odpowiednia równowaga między siłą tych mięśni daje wymarzony rezultat pięknej, krągłej pupy.

Jak mieć zgrabną pupę? Poznajcie 3 obowiązkowe metody:

 

Rusz się z miejsca

Niestety, najgorszym wrogiem naszych pośladków jest czynność, do której zostały stworzone czyli siedzenie. Matka natura nie przewidziała bowiem, jak bardzo ograniczy się ruchliwość człowieka - długie godziny spędzane w pracy, aucie czy w domu w pozycji siedzącej generalnie ludzkiej fizjologii nie służą. Szczególnie jednak mięśnie pośladków ulegają rozleniwieniu i jedyną drogą, aby zapobiec degradacji swojego seksownego tyłu jest zmiana trybu życia na bardziej chodzący. Jak to zrobić?

  • Spacery – to idealna forma gimnastyki pupy, niezależnie od dystansu, czasu i miejsca. Zawsze lepiej jest pójść na zakupy czy podejść do pracy niż dać się przewieźć.
  • Schody – jeśli mieszkasz na piątym piętrze, możesz uważać się za szczęśliwca; jeśli na dziesiątym to twoja pupa może już skakać z radości. Im szybciej i częściej będziesz pokonywać stopnie (najlepiej po dwa), tym lepszy efekt bikini cię czeka.
    Skurcze – ściskanie mięśni pośladków samo w sobie służy za gimnastykę, a dobra wiadomość jest taka, że można to robić zawsze i wszędzie – najlepiej zaś cały dzień!
    Sporty – jogging, pływanie kraulem i na plecach, narty biegowe, aerobik, taniec, rower, wspinaczka po ściance, narty i snowboard to świetne pomysły na kształtowanie pupy.
 

Ćwicz

 

Pięknej pupie warto też poświęcić kwadrans dziennie. Bo dokładnie tyle zajmują trzy najlepsze pośladkowe ćwiczenia:

  • Przysiady. Jak dotąd człowiek nie wymyślił nic lepszego, co by kształtowało mięsień pośladkowy wielki. Ważna jest wszak technika – stajemy w rozkroku na szerokość bioder – nie szerszym – i zginamy nogi w kolanach aby uda stały się równoległe do podłogi. W żadnym razie jednak kolana nie mogą wysunąć się dalej do przodu niż stopy! Zaczynamy od 3 serii po 20 przysiadów i stopniowo zwiększamy do 50 przysiadów.
  • Wymachy nogą. W rzeczywistości raczej małe odchylenia niż wymachy - z klęku na czworakach (ramiona idealnie nad dłońmi, biodra nad kolanami) unosimy wyprostowaną nogę do poziomu – nigdy wyżej! ) Na obie nogi powtarzamy jak powyżej po 20 ruchów w 3 seriach stopniowo zwiększając jedną serię do 50 powtórzeń.
  • Uniesienia bioder. Ćwiczenie przyjemne i szczególnie pożyteczne dla kobiet, bo przy okazji pozwala trenować mięśnie Kegla odpowiedzialne za stan naszej pochwy. Z leżenia na plecach ze zgiętymi kolanami unosimy biodra, aż do momentu gdy ciało tworzy linię prostą. Chwilę wytrzymujemy i opuszczamy. Dla utrudnienia można ramiona skrzyżować na klatce piersiowej. Trzy serie po 30 podniesień wystarczą.
 

Pielęgnuj

Piękne pośladki to nie tylko dobrze wykształcone mięśnie ale także zadbana gładka skóra. Do regularnej pielęgnacji pupy trzeba więc koniecznie włączyć:

  • Peeling – najlepiej gruboziarnisty bo siedzenie wymaga odpowiedniego tarcia aby zlikwidować pogrubiały naskórek.
  • Szczotkowanie – na sucho, bywa nieprzyjemne, ale przynosi rewelacyjne efekty w walce z cellulitem, Szczotkujemy co dzień przed prysznicem poza dniami gdy wykonujemy peeling – lepiej nie łączyć jednego z drugim, aby zbyt nie podrażnić skóry.
  • Zimny prysznic – samodzielny albo po zakończeniu zwykłej ciepłej sesji; pobudza krążenie i ujędrnia pupę.
  • Masaże – najlepiej przy wykorzystaniu specjalnych oliwek ujędrniających; technika powinna być dość brutalna – klepanie, szczypanie, energiczne masowanie jest wymagane aby dać pupie ożywczy impuls.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/2 lata temu
Dla mnie numerem jeden w modelowaniu sylwetki są specjalistyczne zabiegi w Maraga Strefa Spa. Bardzo sobie chwalę te zabiegi, bo wywołują naprawdę szybkie efekty.
/3 lata temu
Ruch, ruch i jeszcze raz ruch :) a dodatkowo nie zaszkodzi jakiś suplement...ja używam Get Slim Cellulite od NH...Ujędrnia skórę, pomaga zwalczyć cellulit...
/6 lat temu
Ja mam ładną pupkę i nic nie muszę robić :)
POKAŻ KOMENTARZE (3)