Ile trzeba ćwiczyć w ciągu dnia? fot. Fotolia.pl

Ile ćwiczyć dziennie - naukowcy zbadali ile ruchu potrzebujemy

Naukowcy odkryli, ile ruchu potrzebują osoby, które cały dzień spędzają przy biurku. Przeczytaj wyniki badań i wprowadź tę zasadę w życie.
Karolina Kalinowska / 19.12.2016 12:10
Ile trzeba ćwiczyć w ciągu dnia? fot. Fotolia.pl

Od wielu lat lekarze powtarzają, że siedząca praca jest bardzo niebezpieczna. Już jakiś czas temu udowodnili, że przebywanie w bezruchu przez dłuższy czas (od 5 do 8 godzin dziennie) ma zły wpływ na zdrowie. Ich receptą na zniwelowanie szkodliwych skutków takiego trybu życia jest... oczywiście aktywność fizyczna. Jednak do tej pory żadne źródła nie informowały, ile tego ruchu potrzebujemy. W końcu udało się to ustalić!

Pożegnaj boczki i wałeczki raz na zawsze! 8 nawyków osób aktywnych fizycznie

Ile ruchu potrzebują osoby prowadzące siedzący tryb pracy?

Ludzie, którzy siedzą przez 8 godzin dziennie, powinni ruszać się co najmniej 1 godzinę w ciągu dnia. Jeżeli spędzasz przy biurku 6 godzin, powinnaś ćwiczyć minimum 30 minut każdego dnia.

Badania opublikowane w The Lancet, pokazują, ile ruchu tak naprawdę potrzebują osoby pracujące przy biurku. Okazuje się, że wcale nie musisz spędzać wielu godzin na siłowni.

 

Ludzie, którzy siedzą przez 8 godzin dziennie, powinni ruszać się co najmniej 1 godzinę w ciągu dnia. Jeżeli spędzasz przy biurku 6 godzin, powinnaś ćwiczyć minimum 30 minut każdego dnia. Jak naukowcy do tego doszli? Zespół odpowiedzialny za badania przeanalizował dane, które dotyczyły miliona osób powyżej 45 roku życia, mieszkających w Europie Zachodniej, Stanach Zjednoczonych i Australii.

7 błędów w ćwiczeniach, które najczęściej popełniają kobiety

Badania pokazują także, że nie musi to być ciągły wysiłek. Możesz go podzielić na krótsze sesje w ciągu dnia. Jakby tego było mało, może być tak prosta aktywność, jak CHODZENIE.

Jednak nie ma się co oszukiwać - niewiele osób może sobie pozwolić na tak długą przerwę w ciągu dnia. Dlatego, jeżeli nie masz chwili w codziennym pośpiechu, to postaraj się wyjść na spacer w czasie lunchu, wysiąść przystanek wcześniej lub zaparkować samochód trochę dalej niż zwykle. Twoje ciało odwdzięczy się.. nawet za tak mały gest!

Niedoceniane ćwiczenie, które pomoże wzmocnić mięśnie brzucha