Liczba komórek odpornościowych we krwi rośnie już po niedługim spacerze, co więcej, zaczynają one szybciej krążyć po organizmie, co zwiększa szanse na wykrycie i zneutralizowanie patogenu/ fot. Fotolia

Czy wiesz jak zrobić rozgrzewkę przed joggingiem?

Jogging należy poprzedzić 10-minutową rozgrzewką, wykonując różnego rodzaju ćwiczenia przygotowujące mięśnie do wysiłku. Zanim zaczniesz jogging spróbuj wykonać poniższe ćwiczenia.
/ 14.11.2010 02:50
Liczba komórek odpornościowych we krwi rośnie już po niedługim spacerze, co więcej, zaczynają one szybciej krążyć po organizmie, co zwiększa szanse na wykrycie i zneutralizowanie patogenu/ fot. Fotolia

Stań ze złączonymi stopami, weź głęboki wdech, podnieś ręce nad głowę i wyprostuj je odwodząc do tyłu.

Robiąc wydech, pochyl się wolno do przodu, aż palcami dotkniesz podłogi.

Wciągnij głęboko powietrze w płuca. Lewą nogę ugnij w kolanie a prawą odciągnij do tyłu. Pochyl się do przodu z podniesioną głową i oprzyj dłonie na podłodze, pozostawiając ramiona wyprostowane. Następnie odciągnij lewą nogę i dołącz do prawej. Utrzymuj ciało w jednej linii.

Robiąc wydech i uginając lekko kolana, skieruj czoło i klatkę piersiową ku podłodze. Obniż położenie bioder i zrelaksuj mięśnie nóg.

Ponownie wciągnij powietrze podnosząc górną część tułowia aż do wyprostu rąk. Następnie unoś powoli pośladki i biodra, mając plecy wygięte w łuk i opuszczoną głowę.

Odepchnij się dłońmi od podłogi, aby przenieść ciężar ciała na stopy i wyprostować nogi.

Ugnij prawe kolano i przesuń do przodu prawą nogę, następnie dołącz do niej lewą. Wyprostuj obie nogi.

Powoli powróć do pozycji wyjściowej.