Migrenę oczną z klasyczna migreną łączy ten sam mechanizm powstawania

Ćwiczenia oczu

Nie zapominajmy o tym, że nasze oczy pracują bardzo intensywnie przez cały czas. Dlatego musimy o nie zadbać już dziś!
/ 22.11.2010 00:28
Migrenę oczną z klasyczna migreną łączy ten sam mechanizm powstawania

Na ćwiczenia oczu możesz poświęcić kilka chwil, a nawet godzinę. Zależy to od Twojej motywacji. Ich systematyczne wykonywanie przyniesie z pewnością mnóstwo korzyści w postaci poprawy widzenia, redukcji zmęczenia oczu, a nawet odzyskania całkowitej ostrości wzroku. Ćwiczenia możesz wykonywać w domu, w pracy, w szkole i w wielu innych dogodnych warunkach.

Masaż dla oczu

Przed przystąpieniem do ćwiczeń warto jest wykonać masaż twarzy i oczu - jedno z ćwiczeń jogi. Rozgrzanymi dłońmi, należy masować delikatnie, kolistymi ruchami najbardziej napięte miejsca w okolicach brwi i przechodzić do kolejnych partii twarzy, ze szczególnym uwzględnieniem okolic nosa. Całość powinna trwać ok. 20-30 minut. Masaż twarzy jesteśmy w stanie wykonać sami.

Jeśli zaś chcemy skorzystać z pomocy profesjonalistów to najlepiej udać się do znawców jogi. Wtedy bezpośrednio po masażu twarzy wykonywany jest masaż szyi – najlepiej w pozycji leżącej, z głową odwróconą na bok. Po zakończeniu takiej sesji można przejść do różnych ćwiczeń oczu. Oczywiście możesz pominąć taki masaż i przejść od razu do ćwiczeń.

Ulga dla zmęczonych oczu

Oto kilka propozycji ćwiczeń dla zmęczonych oczu:
• unosimy wysoko brwi i opuszczamy – powtarzamy całość kilka razy,
• powoli zamykamy i otwieramy oczy,
• wyciągamy rękę do przodu i patrzymy cały czas
na koniec palca wskazującego; powoli zbliżamy palec w kierunku twarzy i oddalamy – ćwiczenie najlepiej powtórzyć ok. 5 razy po ciężkiej pracy.

Więcej na fitness.wieszjak.polki.pl