7 powodów, by zacząć biegać!

Szukasz łatwej, przyjemnej i mało wymagającej formy treningu, która nie tylko pozwoli spalić zbędne kalorie, poprawi kondycję i wyrzeźbi ciało? Kup dobre buty i po prostu zacznij biegać!

Szukasz łatwej, przyjemnej i mało wymagającej formy treningu, która nie tylko pozwoli spalić zbędne kalorie, poprawi kondycję i wyrzeźbi ciało, ale także poprawi samopoczucie i sprawi, że z łatwością pozbędziesz się codziennego napięcia i stresu? Nic prostszego! Kup dobre buty i po prostu zacznij biegać!

Zobacz: Buty do biegania

7 powodów, by zacząć biegać!

Fot. Fotolia

Bieganie, lub jak kto woli jogging, ma wiele zalet. Przede wszystkim to jedna z najłatwiejszych i najbardziej naturalnych form treningu, którą z powodzeniem mogą wcielić w życie zarówno osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z codzienną aktywnością fizyczną, jak i te nieco bardziej wysportowane. Regularny trening biegowy szybko przyniesie efekty w postaci poprawy kondycji, ujędrnienia ciała, dodatkowej dawki energii, a także sprawi, że poczujemy się rześcy i pełni życia!

Oto 7 przekonujących powodów, dla których warto rozpocząć swoją przygodę z joggingiem już dziś!

1. Bieganie jest łatwe! Bieganie nie wymaga szczególnego przygotowania fizycznego, trenować mogą prawie wszyscy. Nie potrzeba karnetu do fitness klubu, trenera ani kondycji godnej olimpijczyka. Wystarczą dobre chęci, odpowiednie buty oraz wyznaczenie sobie trasy. Biegać można praktycznie wszędzie - po osiedlowych chodnikach, parkach, ścieżkach zdrowia, lasach - wybór należy do ciebie! Na początku nie narzucajmy sobie zbyt dużego tempa, zaufajmy swojemu organizmowi. Pierwsze treningi mogą być przeplatanką wolnego biegu i marszu, a w miarę upływu czasu staną się regularnym joggingiem.

2. Bieganie jest tanie! Trening biegowy nie wymaga szczególnych nakładów finansowych. Jedyna inwestycja, którą warto i wręcz należy poczynić jest zakup dobrych butów. Wybierzmy takie, które są przeznaczone specjalnie do biegania. Zwykle modele popularnych marek sportowych umieszczają na opakowaniach swoich produktów informacje o przeznaczeniu obuwia. Warto również wspomóc się wiedzą i doświadczeniem sprzedawcy. Buty joggingowe powinny posiadać specjalny rodzaj podeszwy amortyzującej, dzięki czemu nikniemy kontuzji i problemów ze stawami.

3. Bieganie odchudza i modeluje sylwetkę! Popularność joggingu w dużej mierze wynika również z faktu, iż bieganie to dobry sposób na odchudzanie. Biegając, spalamy zbędne kalorie oraz nadmierną tkankę tłuszczową z problematycznych partii ciała, takich jak brzuch, biodra, uda. Pamiętajmy jednak, że nasz organizm zaczyna spalać tłuszcz dopiero po 20 minutach ciągłego wysiłku, dlatego nie przerywajmy treningu wcześniej. A moment, gdy brakuje tchu na bieg, wypełnijmy marszem lub spacerem. Najlepsze efekty przynosi trening biegowy 3-4 razy w tygodniu, wówczas możemy mieć gwarancję regularnego spalania nadmiernie nagromadzonej tkanki tłuszczowej oraz stopniowego modelowania sylwetki.

4. Bieganie poprawia kondycję! Większość z nas prowadzi pasywny, siedzący tryb życia, który w późniejszy etapie życia może skutkować problemami ze stawami, stopniową utratą sprawności fizycznej czy chorobami cywilizacyjnymi. I choć wszyscy doskonale wiemy o tym, że kondycja fizyczna jest nam potrzebna nie tylko do tego, by czerpać przyjemność z uprawiania sportu, lecz przede wszystkim, by efektywnie wykonywać codzienne czynności, często o tym zapominamy. Regularna aktywność fizyczna poprawia wydolność organizmu, dodaje energii oraz witalności.

5. Bieganie jest zdrowe! Oprócz niewątpliwych zalet dla naszego wyglądu i poprawy sprawności fizycznej, regularny jogging ma również zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Bieganie usprawnia prace układu krwionośnego, wzmacnia serce i płuca, obniża poziom "złego" cholesterolu, obniża ciśnienie krwi, oddala ryzyko osteoporozy oraz niektórych nowotworów, hartuje organizm, tym samym poprawiając odporność organizmu, a także usprawnia pracę mózgu, dzięki czemu możemy efektywniej funkcjonować. Czego chcieć więcej?

6. Bieganie jest przyjemne! Podczas biegania, jak podczas każdej innej aktywności fizycznej, w organizmie wyzwalane są endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, dzięki którym czujemy się radośni i zadowoleni, a tym samym gotowi na kolejne wyzwania, które stawia nam życie. Zatem po czym poznasz biegacza? Po uśmiechu, wewnętrznym spokoju oraz radości życia!

7. Bieganie oczyszcza umysł! Jogging jest jak medytacja XXI wieku. Podczas biegu mamy czas, by poukładać w głowie myśli, co może być szczególnie ważne, gdy jesteśmy zestresowani, nie radzimy sobie z codziennymi napięciami, potrzebujemy odetchnąć, złapać dystans lub zwyczajnie poszukujemy aktywnej formy wypoczynku. Ponadto, mówi się o terapeutycznej mocy joggingu, który jak każda forma sportu, działa antydepresyjnie, poprawia humor oraz daje poczucie wewnętrznej siły.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)