Sporty walki: kick-boxing

Po karate bierzemy na tapetę kick-boxing. Tak, to sport również dla kobiet. Znakomity, kontaktowy, pozwala nie tylko się wyżyć, ale także rozładować napięcie i zbudować piękną, umięśnioną, szczupłą sylwetkę.

Sporty walki pozwalają rozwinąć świadomość własnego ciała, poczuć je, osadzić się w nim. Na tym także opiera się poczucie własnej wartości i sprawczości. Rozwijanie ciała i ducha wymaga przede wszystkim regularności i odpowiedniej częstotliwości: by osiągnąć harmonijny rozwój ciała i charakteru niezbędne są treningi co najmniej dwa, a najlepiej trzy razy w tygodniu. Trenowanie sportów walki, niezależnie od tego, jaką dyscyplinę wybierzesz, rozwija wszystkie mięśnie, pozwala zbudować siłę, wytrzymałość, szybkość. To także doskonały trening zwinności, w którego czasie rozciągniesz mięśnie i poprawisz mobilność wszystkich stawów. To także znakomity spalacz kalorii, bo dzięki niezwykłej różnorodności ćwiczeń, ciało w czasie treningu musi oddawać się ćwiczeniom interwałowym, czyli najlepszym zabójcom tkanki tłuszczowej.
 
Trudno osiągnąć postęp bez mistrza, czyli trenera, który nie tylko ma odpowiednie uprawnienia, ale także sam ciągle się rozwija i osiąga kolejne szczeble wtajemniczenia w danej dyscyplinie. I nie ma znaczenia, czy trenujesz pochodzące z dalekiego wschodu karate czy jeden z najstarszych sportów, znanym już w starożytnej Grecji i Rzymie, czyli boks. To pod okiem mistrza, czyli autorytetu, masz się rozwijać, to on/ona powinni cię motywować, wiedzieć, kiedy jesteś gotowa, by zrobić kolejny krok w rozwoju. Dlatego zanim zdecydujesz się na konkretny klub sportów walki czy trenera, najpierw sprawdź opinie na jego temat, poszukaj informacji w internecie, prześledź jego karierę jako zawodnika i trenera. Ale najpierw zdecyduj się na dyscyplinę. Którą wybrać? Sprawdź!
Podziel się: