wysiłek

Dlaczego w czasie treningu sprawdza się tętno?

Wszystko, co warto wiedzieć o tempie pracy serca w kontekście wysiłku fizycznego, czyi jak trenować, by odnosić zamierzone korzyści. Podjęcie tego tematu stwarza też doskonała okazję, by uwolnić wreszcie świat fitness od jednego z najbardziej idiotycznych mitów. Zainteresowana?

Jeśli jesteś bywalczynią klubów fitness i lubisz ćwiczyć na maszynach kardio, z pewnością widziałaś na nich tabelkę z zaznaczonymi strefami tętna. Może miałaś też okazję wysłuchać rad trenera, który tłumaczył ci, do czego służy każda z nich. Jeśli tak było, idę o zakład, że usłyszałaś bzdury dotyczące jednej z nich. Ryzyko, że taki zakład przegram, jest niewielkie, bo ciągle większość trenerów wprowadza swoich podopiecznych w błąd (sądzę, że nieświadomie – może pokażesz swojemu ten materiał, dla dobra innych klientów klubu?). Ale zacznijmy od początku. Na start kilka wyjaśnień.
 
1. Tętno. 
 
Puls zwany też tętnem, to tempo, w jakim serce się kurczy, pompując krew. Im
większy wysiłek, tym wyższe tętno – i odwrotnie. Serce jest mięśniem podobnym do pozostałych w twoim ciele, które sprawiają, że możesz się poruszać. Zatem żeby było silne i sprawne, trzeba je wzmacniać. Tak: trenując. Do tego celu najlepsze są treningi kondycyjne.
Podziel się: