skakanka

Daj się zaskoczyć, czyli skakanka wraca do łask!

Mieści się w torbie podróżnej, pozwala spalić masę kalorii, szybko poprawić kondycję. Co to takiego? Skakanka. Zdziwiona? Przekonaj się, że warto wrócić do czasów dzieciństwa i znów zacząć przez nią skakać.

Po co skakać? 

By mieć zdrowe serce, wzmacniać górne i dolne partie ciała, szybko spalać tłuszcz, poprawiać swoją szybkość i wytrzymałość. I dodać sobie energii! 

Czy to szkodzi stawom?

O dziwo: jeśli skaczesz poprawnie i na odpowiednim podłożu, obciążasz stawy mniej niż podczas biegu! Nie skacz na asfalcie ani betonowej kostce (za twardo), dywanie (może się przesuwać), trawie (łatwo się potknąć i skręcić nogę). Skacz na: drewnianym podłożu albo macie do treningu (o ile nie będzie jeździć po podłodze). A jeśli nie będziesz przestrzegać tych zaleceń? Obciążysz stawy bardziej, niż biegając. 

Jak wybrać skakankę?

Początkujący: wybieraj skakankę cięższą, z podłużnych elementów – skacze się na niej wolniej, a sama skakanka zachowuje kształt. Zaawansowani: sięgaj po lekkie 
skakanki z PCV lub sznurkowe – pozwalają skakać szybciej. Długość skakanki jest idealna, gdy staniesz na jej środku, a uchwyty będą sięgać do pach. 

Ile miejsca potrzebuję?

Niewiele. Wystarczy kawałek podłogi o wymiarach 120 x 180 cm i 25 cm miejsca nad głową. 

Jakiś trening? Nawet dwa!

1. Superekspres – 15 minut: skacz przez 50 s i 10 s odpoczywaj. Za ciężko? Skacz 30-40 si odpoczywaj 20 s. Całość powtórz 15 razy. Im szybciej będziesz skakać (czytaj: im bardziej się zasapiesz i spocisz), tym więcej spalisz kalorii.2. W każdy trening siłowy możesz wpleść skoki na skakance – wystarczy w przerwach między seriami, ćwiczeniami lub obwodami skakać przez 1-2 min. 
Kiedy jest intensywnie?Wtedy, gdy skaczesz w szybkim tempie i obunóż. Dodanie "międzyskoku" (minipodskok) pomiędzy skokami nad skakanką obniża intensywność treningu. Mniej intensywne są też skokiz nogi na nogę. 
Spalanie 
Skoki na skakance, w zależności tempa, spalają 10-16 kcal / min, czyli 600-1000 kcal w godzinę. Aby podczas biegu spalać więcej, trzeba pędzić w tempie 5 min na każdy kilometr.Jak skakać:
Łokcie blisko talii , dłonie zamknięte na uchwytach, ale nie zaciśnięte, dłoniez uchwytami na wysokości talii skakanka obraca się dzięki ruchom nadgarstków, a nie całych rąk.
Skacz jak najniżej (stopy unoszą się tylko ok. 2 cm nad podłoże) cały czas pozostawaj na palcach stóp, kostki, kolana i biodra przy lądowaniu powinny się uginać; najpierw obracaj skakankę, później skacz.

Jak wybrać skakankę?

Na czas: elektroniczny licznik powie ci, ile czasu skakałaś, ile spaliłaś kalorii i skoków zrobiłaś. od 35zł 
Na start: skakanka-składanka jest idealna dla początkujących, bo obraca się wolniej. ok. 20 z 
Na zawsze: łożyskowana, z możliwością regulacji długości. Dla zaawansowanych. 25-60 zł 
 
Podziel się: