pilates

Zaangażuj brzuch, uwolnij endorfiny i nie patrz w lustro!

Chcesz na treningu dać z siebie wszystko? Zaangażuj w każde ćwiczenie mięśnie brzucha! Ale to nie wszystko. Przestań patrzeć w lustro i skoncentruj się w 100 proc. na ćwiczeniu. Efekt murowany!

Jak twierdzi Kit Rich, która jest instruktorką pilatesu i trenerką gwiazd, w czasie treningu nie tylko ważne jest zwiększenie liczy spalonych kalorii, ale przede wszystkim uaktywnienie mięśni brzucha. Dlaczego? Napięte mięśnie przesyłają do mózgu informację dotyczące wysiłku, a to powoduje wydzielanie większej ilości dopaminy i endorfin. Dzięki temu jesteś w stanie dać z siebie na treningu więcej, ćwiczyć mocniej i tym samym osiągnąć lepsze wyniki przy mniejszym odczuwaniu bólu.
 
Oprócz koncentrowania się na zaangażowaniu w każde ćwiczenie mięśni brzucha, Kit Rich zaleca też inny sposób na poprawę efektywności treningu: ćwicząc w siłowni przestań przeglądać się w lustrze.  Choć ściany sal treningowych pełne luster mogą pozwalać ocenić swoją formę i postępy w pracy nad nią, to z drugiej strony mogą też przyczyniając się do zbyt krytycznego oceniania własnego ciała i dekoncentrować w czasie ćwiczeń.  W efekcie zamiast skupiać się na poprawnym powtórzeniu kolejny raz tego samego ćwiczenia, myślisz o grubości swoich ud lub o tym, czy prosto trzymasz głowę. Więc zamiast koncentrować się na swoich wadach, lepiej skup się na słowach wypowiadanych przez trenera i staraj się każde ćwiczenie wykonać najlepiej jak to możliwe. Efekty tych dwóch zmian zobaczysz szybciej nż ci się wydaje - przekonuje Kit Rich. 
Podziel się: