rower

W siodle: jak dojechać w dobrej formie do wiosny

Nie, nie chodzi o jazdę konną, ale o jazdę na rowerze ...w dodatku: stacjonarnym. Znajdziesz go w każdym klubie fitness. Kto wie, a może i we własnej piwnicy? Jesień to najlepszy czas, by na nowo zaprzyjaźnić się z rowerkiem i dojechać do wiosny w doskonałej formie.

Jeśli masz rower stacjonarny w domu, nie kombinuj, tylko zaplanuj wplecenie treningów na nim do swojego programu treningowego. Jeżeli chodzisz do klubu, pewnie masz wybór: tradycyjny rower, rower spinningowy oraz taki, na którym siedzi się w wyprostowanej pozycji (ten ostatni polecany osobom z problemami z kręgosłupem i tym, którym bardziej zależy na czytaniu książki w czasie treningu niż na samym treningu).
 
Rower spinningowy nie jest naszpikowany elektroniką i trzeba na nim samodzielnie modyfikować obciążenie. Z kolei zwykłe rowery stacjonarne wyposażone są w ekrany i czujniki tętna, a także w oprogramowanie umożliwiające korzystanie z gotowych treningów. Jeśli nie masz problemów z plecami, zdecydowanie polecamy ci trening na zwykłym rowerze stacjonarnym lub na spinningowym – w dodatku podamy ci jak na tacy gotowe programy treningowe. Nic, tylko korzystać!
 
Dlaczego rower?
 
Co prawda trening na rowerze stacjonarnym nie jest tak intensywny jak na bieżni mechanicznej, ale ma inne zalety! Po pierwsze, można go polecić osobom, którym dokuczają kolana – obciążenie stawów nóg podczas jazdy na rowerze jest o wiele mniejsze niż podczas marszu, a tym bardziej w czasie biegu. Po drugie, nawet osoby ze zdrowymi kolanami, ale mające sporą nadwagę, mogą podczas marszów i biegów nabawić się bólu kolan – natomiast treningi na rowerze nie powinny być przyczyną takich dolegliwości.
 
Jak trenować, żeby schudnąć?
 
Przede wszystkim: regularnie! Nawet 5 razy w tygodniu, co oczywiście nie musi oznaczać 5 dni w tygodniu spędzanych na siodełku. Można trening na rowerze wpleść w szerszy, bardziej urozmaicony plan treningowy, w którym jazda na rowerze będzie odbywała się np. tylko 2 razy w tygodniu. Wszystko zależy od indywidualnych upodobań – jeśli kochasz pedałować, możesz schudnąć, stawiając przede wszystkim na rower. Poniżej prezentujemy kilka planów treningowych i podpowiadamy, jak z nich korzystać, aby efekty odchudzające czasu spędzanego na siodełku były jak najlepsze.
Podziel się: