Tusza wołowa.

Trenujesz? Jedz wołowinę!

Przez lata miała złą sławę z powodu choroby wściekłych krów. Do tego dołożył się fakt, że przez lata była też wyjątkowo słabej jakości, bo pochodziła głównie od krów mlecznych. A wykluczając wołowinę z menu, straciliśmy doskonały sposób na dostarczenie organizmowi potrzebnych i wartościowych substancji odżywczych.

Wołowina oprócz wielu walorów smakowych – jest mięsem niezwykle cenionym w wielu kuchniach świata – ma wiele właściwości, które doskonale wpływają na organizm. Znacznie poprawiła się też jakość mięsa, które możemy obecnie kupić. Powstało wiele ekologicznych hodowli, w których dba się o dobrostan zwierząt, a to przekłada się na jakość ich mięsa. Ale co jeszcze oprócz walorów smakowych sprawia, że wołowinę warto jeść? 
 
1. Zawiera łatwo przyswajalne białko, które do osób aktywnych jest podstawowym i niezbędnym do budowy mięśni składnikiem. 100 g chudej wołowiny zawiera około 20 g białka najwyższej jakości.
 
2. Wołowina to doskonałe źródło kreatyny, substancji, której struktura przypomina budowę białek i produkuje energię z komórek organizmu. Do tego doskonale wpływa na spalanie tłuszczu i wspomaga tym samym odchudzanie. Do tego zwiększa objętość i masę mięśni, również dzięki temu, iż znacznie poprawia wydolność i sprawność fizyczną. 
 
3. Krowie mięso zawiera duże ilości wit. B6, która wspomaga metabolizm. Doskonale wspomaga też działanie układu nerwowego, wpływa dobrze na odporność organizmu, ale przede wszystkim bierze udział w procesie kurczenia mięśni, w tym mięśnia sercowego. Wołowina zawiera także witaminę B12, która wspomaga tworzenie czerwonych krwinek i tym samym pomaga zapobiegać niedokrwistości. Ma także dobry wpływ na komórki nerwowe.
Podziel się: