chodzenie, spacer

Chodź, ile chcesz!

Chodzenie to najprostsza droga do poprawy jakości życia i zdrowia - twierdzi lekarz medycyny Timothy Gardner, były prezes American Heart Association. Skorzysta na tym twoje serce, ciśnienie krwi i samopoczucie!

Wystarczą dobre buty i regularne spacery, by znacząco wpłynąć na poprawę zdrowia. Co się liczy? Nie ma znaczenia, czy wolisz spacerować na określonym dystansie czy przez określony czas. Najważniejsze jest, żeby osiągnąć 70-75 proc. tętna maksymalnego. Jeśli jesteś wysportowana, przyspiesz, by tętno wzrosło do 80-85 proc. swoich możliwości. Optymalnie jest robić co najmniej 10 tys. kroków dziennie lub spacerować co najmniej przez pół godziny.

Cztery sposoby na regularne maszerowanie!

1. Noś krokomierz. Może to być aplikacja w telefonie. Kawałek po kawałku, zwiększaj swoje codzienne dystanse, aż będziesz robić 10 tysięcy kroków dziennie.

2. Prowadź dziennik chodzenia. Nie ma znaczenia, czy skorzystasz z kalendarza on linie czy z pióra i długopisu - oglądanie swoich postępów działa niezwykle motywując.

3. Znajdź partnera do chodzenia! We dwójkę łatwiej się motywować i pilnować. Do tego będziecie mieć dużo czasu na plotki i pogaduchy.

4. Bierz udział w charytatywnych marszach lub organizowanych przy okazji imprez biegowych. Start w oficjalnej imprezie motywuje do treningów jak mało co!

Podziel się: