Masaż odprężający

Polecamy Wam przyjemny i niezwykle skuteczny masaż rozluźniający.

Permanentne zmęczenie i stres są najczęstszymi przyczynami problemów związanych z seksem. Na szczęście można je złagodzić dzięki relaksującemu masażowi. Przedstawiamy podstawowe zasady masowania spiętego ciała.

Jeśli któreś z was - ty albo twój mężczyzna - czuje się zmęczone, ale mimo to oboje macie ochotę na seks, polecamy Wam skorzystanie z przyjemnego i skutecznego masażu rozluźniającego. Oczywiście przed seksem. Taki masaż rozładuje stres i uspokoi. Pomoże uwolnić się od negatywnych myśli, odsunąć na bok codzienne zmartwienia. Rozmasowanie napięcia, kumulującego się w mięśniach przez cały długi dzień, sprawi, że będziecie mogli kochać się długo i namiętnie, zamiast myśleć o kłopotach w pracy. Decydując się na zrobienie takiego masażu, weź pod uwagę sugestie z artykułu: Wstęp do dobrego seksu

Pozycje
Są trzy podstawowe pozycje, które można polecić do wykonywania każdego rodzaju masażu.
- Pozycja siedząca (kiedy siedzisz, zginając nogi w kolanach i krzyżując je - po turecku) jest najlepsza podczas masowania niewielkich partii ciała, np. głowy, brzucha, stóp.
- Pozycja klęcząco-siedząca (gdy klęczysz z lekko rozsuniętymi kolanami, siedząc na swoich stopach) jest odpowiednia do wykonywania większości ruchów masażu, także tych dłuższych, ponieważ z tej pozycji łatwo wychylić się do przodu, unosząc ciało w kolanach i biodrach.
- Pozycja siedzaca okrakiem (kiedy siedzisz na ciele partnera, obejmując go nogami, lekko podnosząc swoją pupę) jest bardzo intymna, a także najlepsza do długich ruchów, gdyż umożliwia przechylanie się do przodu i tyłu oraz ułatwia jednakową siłę nacisku przy wszystkich ruchach.

Najważniejsze jest to, by było przyjemnie nie tylko osobie masowanej, ale także masującej. Dlatego im swobodniejszą pozycję przyjmiesz na początku, tym lepiej. Możesz ją od czasu do czasu zmieniać, w razie potrzeby. Nie skręcaj ciała i nie wyginaj się w sposób, który jest dla ciebie niewygodny. Pamiętaj też o tym, by się nie spinać - twoje mięśnie ramion i szyi podczas masowania powinny być rozluźnione.

Podstawowe ruchy
Do masażu wykorzystywane są różne części dłoni. Można uciskać ciało bocznymi powierzchniami kciuków, wewnętrzną stroną nasady dłoni, czubkami palców, opuszkami kciuków oraz całymi dłońmi.
Po przyjęciu najwygodniejszej pozycji do masażu odprężającego, najlepiej zacząć od delikatnych, miękkich, zamaszystych ruchów, wykonywanych na kształt rozkładania wachlarza. Ten sposób dotykania pozwoli na rozprowadzenie olejku po ciele partnera. Podstawową zasadą skutecznego masażu relaksującego jest stopniowe zwiększanie nacisku. Po chwili możesz zacząć robić bardziej zdecydowane, mocniejsze ruchy, które pozwalają likwidować napięcie mięśni. Dopiero, kiedy poczujesz, że jego ciało twojego mężczyzny rozluźnia się, przejdź do silniejszych ruchów. Części ciała, którym należy poświęcić najwięcej uwagi, chcąc odprężyć partnera, to szyja, kark i plecy.

Oto przykładowy instruktaż do masażu relaksującego rok po kroku (a raczej ruch po ruchu):

1. Wsuń ręce pod głowę leżącego na plecach partnera i ułóż je równolegle do siebie po obu stronach jego kręgosłupa. Przesuwaj dłonie po jego szyi równym, spokojnym ruchem w taki sposób, by rozciagały i naciągały mięśnie.
2. Delikatnie odwróć na bok jego głowę, podtrzymując ją jedną dłonią i równocześnie lekko uciskając jej palcami tylną część szyi mężczyzny. Wolną ręką naciskaj ku dołowi odpowiednie ramię. Ten ruch ma na celu delikatne rozciągniecie napiętych mięśni szyi oraz karku.
3. Następnie nasadą jednej dłoni, z góry do dołu masuj boczną powierzchnię jego szyi oraz mięśnie karku.
4. Teraz niech mężczyzna położy się na brzuchu, byś mogła rozmasować jego plecy. Usiądź za jego głową w wygodnej pozycji (najlepiej klęcząco-siedzącej), połóż dłonie wewnętrzną stroną na jego karku. Posuwistym ruchem przesuwaj ręce w dół, uciskając mięśnie po obu stronach jego kręgosłupa.
5. Gdy dosięgniesz jego talii, rozsuń ręce wachlarzowym ruchem na zewnątrz. Posuwając je wolno po bokach ciała partnera, przesuwaj je z powrotem ku górze. Potem płynnym ruchem nadgarstków masuj jego ramiona.
6. Teraz zrób masaż mięśni znajdujących się wzdłuż kręgosłupa, uciskając je zdecydowanymi ruchami najpierw jednego, a potem drugiego kciuka, kierując się od karku do kości ogonowej.
7. Dłonie połóż ponad pośladkami partnera, jedną obok drugiej. Twoje palce powinny być ułożone w kierunku, w którym będziesz wykonywać kolejne ruchy. Prowadź swoje dłonie równomiernie po jego skórze, uciskając ciało całą ich powierzchnią. Tempo powinno być jednostajne a ruchy na początku dosyć delikatne.
8. Zacznij rozsuwać dłonie na boki, wykonując wachlarzowy ruch i stopniowo zwiększając nacisk.
9. Zaokrąglaj ruchy dłoni, wyrysowując na ciele mężczyzny kolisty kształt wachlarza, i jednocześnie zbliżając dłonie do siebie. Zacznij go tak masować od pośladków i sięgaj dłońmi coraz wyżej. Płynnie i jednostajnie, stopniowo coraz mocniej. Takie masowanie wpływa bardzo kojąco.
10. Następnie połóż ręce na jego plecach, układając je równolegle. Rozsuń nieco dłonie, palce skieruj przed siebie. W kierunku godnym z ruchem wskazówek zegara, naciskając nadgarstkami, wykonuj obiema rękami okrężne ruchy.
11. Kiedy będziesz w połowie ruchu okrężnego, unieś jedną rękę tak, by drugą móc płynnie zakreślić pełne koło. Zmieniaj ręce, ale masuj cały czas.
12. Teraz możesz zrobić bardziej skomplikowany manewr - przełóż tę rękę, którą właśnie uniosłaś nad drugą, połóż ją na plecach partnera i nadgarstkiem przesuwaj po "śladzie" zostawionym przez pierwszą. Powtarzaj ruchy, zmieniając ręce.
13. Ułóż ręce na bocznej powierzchni ciała swojego mężczyzny tak, by twoje palce znajdowały się pod jego ciałem. Przyciągaj raz jedną, raz drugą rękę ku sobie, za każdym razem przenosząc ucisk z nasady dłoni na czubki palców. Gdy jedną dłonią dotkniesz brzuch partnera, unieś ją, a następnie połóż w pozycji wyjściowej. Powtarzaj te ruchy płynnie, jednostajnie, zwiększając tylko nacisk. Ruchy pociagające nie tylko są przyjemne, działają też cudownie odprężająco.
14. Możesz także wykonywać podobne ruchy rozciągające także wzdłuż kręgosłupa, byle niezbyt silnie. Połóż obie dłonie równolegle do siebie na środku pleców partnera i przesuwaj je równym ruchem - jedną w kierunku jego głowy (aż do karku), drugą w stronę pośladków (do kości ogonowej).
15. Teraz połóż ręce na jego pośladkach. Zegnij palce obu dłoni tak, by jedynie ich czubki dotykały ciała. Wykonuj nimi mocne ruchy zagarniające (tzw. grabiące). Takie ruchy doskonale łagodzą i usuwają napięcie. Możesz je powtarzać, masując w ten sposób również uda i łydki.

Jeśli sama chcesz się przekonać, czy to działa, namów swojego mężczyznę do przeczytania instruktażu! Odkryjcie wspólnie przyjemność, jaką daje relaksujący dotyk.

Maria Tomaszewska-Chyczewska

Tekst i instruktaż na podstawie książki Nityi Lacroix, pt: "Masaż erotyczny. Intymny i praktyczny poradnik sztuki dotykania i pieszczot zmysłowych".
Ten film pokazuje nam prawdę o nas samych. IKEA przeprowadziła społeczny eksperyment
SKOMENTUJ (1)
KOMENTARZE (1)
Kocia/8 lat temu
czy kobiety sa z natury lesbijkami,ze wrzucacie foty nagich bab???