POLECAMY

Zespół De Quervaina

napisał/a: Wojtek_ck, 2009-05-15 01:58
Witam,

jakiś czas temu pisałem na tym forum o swoim problemie, link poniżej
[code:dzuwk7ab]http://commed.pl/narosl-na-kosci-nadgarstka-vt23190.html[/code:dzuwk7ab]

Zacząłem zauważać w swoim schorzeniu dziwnie napuchnięte i przeskakujące ścięgno odpowiadające za ruchy kciukiem. To jest największy i najboleśniejszy problem związany z moim schorzeniem nadgarstka. Po niedługim czasie "buszowania" po internecie znalazłem opis zespołu De Quervaina, który w 100% odpowiada mojemu problemowi.

Jestem niemal pewnien, że mam ten zespół i mam w związku z tym kilka pytań.
1. Czy da się to leczyć, jeśli tak to w jaki sposób? (czytałem o rehabilitacjach ale nigdzie o leczeniu operacyjnym)
2. Co może spowodować nie leczenie i dalsze narażanie kciuka na obciążenia?

Pozdrawiam, Wojtek
napisał/a: dimedicus, 2009-05-15 06:56
Coś sobie przypominam na ten temat,szkoda że nie Piszesz w jednym poście(tym samym,zawsze to ułatwia rozeznanie jak karta chorobowa)ale w temacie.Zlecałem chyba wykonanie badań,nie wiem czy Wykonałeś i czy Byłeś u lekarza.Podejrzewam chorobę entezopatyczną(w tym też RSI, czyli Repetitive Strain Injury.)W zależności od stopnia zaawansowania(a jest ich 3)stosuje się odpowiednie leczenie i może to być np;krioterapia,leki p.zapalne(w tym bezpośredni przez iniekcje),unieruchomienie,itd aż do zabiegu operacyjnego.Bez badań diagnostycznych nie można diagnozować i podjąć leczenia.Proszę zrobić zlecone badania.
napisał/a: Wojtek_ck, 2009-05-21 16:37
Przepraszam, że zrobiłem nowy temat. Chciałem żeby łatwiej było innym znaleźć coś na temat tej choroby.

Do rzeczy. Byłem dzisiaj w polskiej przychodni, przyjęła mnie pani doktor, która jest lekarzem rodzinnym. W sumie to nic nowego mi nie powiedziała, utwierdziła mnie tylko w przekonaniu. Stwierdziła przewlekłe zapalenie ścięgna. Przepisała mi Mobic w 30 tabletek i żel Define 50g.

Mam jeszcze 30 tabletek o nazwie Diclac 50mg przepisanych przez irlandzkiego lekarza 2 miesiące temu. Czy mogę je połączyć z w/w lekami?