POLECAMY

Zbyt częste oddawanie stolca

napisał/a: Lillaaa, 2010-02-01 18:22
Witam !

Mam problem .
Otóż bardzo często latam do łazienki z kałem :( a mianowicie ponad 12 razy dziennie ;/ Męczy mnie to bardzo . Dodam , że oprócz tak częstego wypróżniania mam bóle brzucha i pobolewają mnie plecy ...
Choruję na nadczynność tarczycy ale ostatnie wyniki pokazały ,że jest już przy samej normie.Mój endykrynolog powiedział , że te częste stolce z pewnością nie są od nadczynności tarczycy.Na początku tej choroby latałam do łazienki ale maximum 4 razy dziennie ;/ A mniej więcej od grudnia latam ponad 12 ;/ Byłam u gastrologa i najprawdopodobniej będę miała wykonywaną kolonoskopię ale dopiero w połowie marca .Dostałam jakieś leki ale nic nie dają ,nadal latam . Co to może być ? ;o
napisał/a: dimedicus, 2010-02-03 21:55
Jak rozumiem są to stolce mało ilościowo.Czy są to stolce wodniste innej konsystencji? W którym miejscu brzucha są bóle, objawy duszności,pieczenia,wzdęcia,przelewanie w brzuchu,stosowane leki,nerwica,stresy,jak się odżywiasz i jak często?
napisał/a: Lillaaa, 2010-02-04 21:51
Stolce są w normalnych ilościach nie są małe , ale też nie ogromne . Raz jest przeciętnie a raz więcej , o wiele więcej :( . Stolce są smukłe,wężowate,gładkie i miękkie ( opisałam wygląd stolca na podstawie informacji o Kale w wikipedii ).Bóle brzucha występują albo po obydwu strona pod żebrami albo wokół pępka . Na razy brak mi powietrza bo zatyka mnie w mostku .Wzdęcia raczej nie występują , właśnie bez problemu i często oddaje gazy.Biorę leki a mianowicie : Propranolol,Thyrosan,Debretin,Thrilac .Nie mam nerwicy , nie stresuję się aż tak bardzo , raczej rzadko .Odżywiam się dobrze i często .
napisał/a: dimedicus, 2010-02-05 09:51
Zaordynowane leki są dobre,wygląda jednak,że problem jest w jelicie grubym( oczywiście wskazana kolonoskopia)Mam nadzieję że stosujesz dietę lekkostrawną.posiłki często ale w małych ilościach(6 x dn) o jednakowej porze dnia jedzone powoli i nie łykać powietrza,dużo pić( rożne napoje a najwięcej wody mineralnej nie gazowanej) bez używek.Proszę stosować też probiotyki.
napisał/a: Lillaaa, 2010-02-06 16:24
Dziękuję serdecznie za odpowiedź :)
napisał/a: Lillaaa, 2010-02-18 13:56
Mam jeszcze takie pytanie : Czy te objawy , częste wypróżnianie itd. mogą być spowodowane chorobą tarczycy , czy raczej to mało prawdopodobne ?
napisał/a: mieteksmisynz, 2010-04-13 20:37
i co pomogło ???
napisał/a: konrado5, 2010-04-14 11:48
Podejrzewam, że może to być alergia na gluten. Czy gastrolog może mi dać skierowanie na badania czy mam alergię na gluten?
napisał/a: Justyś93, 2010-04-28 08:29
Witam !
Mam 17 lat i problem który bardzo mnie męczy .
Mianowicie , jestem po operacji laparoskopowej woreczka żółciowego , operacje miałam 17 marca 2009 , wszystko było w porządku i jakoś tak chyba końcem maja i początkiem czerwca zaczęły się bóle brzucha i częste oddawanie stolca .. :/ brałam zwykłe tabletki przeciwbiegunkowe , na wakacjach miałam "biegunki" . Chodziłam do lekarza , jadłam jakieś tabletki zrobiłam badania na których wyszło że mam lamblie :( było to przed świętami Bożego narodzenia , dostałam dużo tabletek, zrobiłam znów badania na lamblie było to 31 marca lamblii nie ma ale problem z częstym oddawaniem stolca nadal jest. Zrobiłam również USG brzucha nie wykryto kamieni. Teraz mam tabletki takie jak : Debridat i Essentiale Forte .
Ogólnie mam tak że wychodzę z domu i idę na przystanek na autobus i zaczyna bolec mnie brzuch jak jest bardzo silny wracam do domu i od razu do WC luźny stolec :( . Siedząc w szkole też mnie tak męczy czasem zdarza się że idę do WC 3 razy przez ok 2 godz i już "leci ze mnie" woda a nie stolec. Chcąc gdzieś wyjść nie mogę ponieważ boli brzuch i latam do WC.Po lambliozie mi troch przeszło ale teraz w tym tyg objawy znów się nasiliły i siedzę w domu.
Nerwowo mam też "strzelanie palcami" i noga która mi się rusza , czasem też serce dużo szybciej bije, nie mam jakiś tam większych stresów , ale bardzo mnie to męczy aż się płakać chce :(


Proszę o odpowiedzi pozdrawiam Justyna
napisał/a: Lillaaa, 2010-06-14 09:18
Niestety nie pomogło ;/ :( ;(

Biorę probiotyki 3/4 razy dziennie i nie pomaga ;(
napisał/a: Justyś93, 2010-08-17 14:55
Mnie też nie pomaga , biore tabletki na biegunki 3 razy dziennie od ponad tygodnia ZERO poprawy :((