wzdęcia, gazy, bulgotanie, burczenie- wszystko na raz!

napisał/a: Naysha , 2010-03-16 15:20
od jakiegoś czasu miewam właśnie te wszystkie dolegliwości. Nie mam pojęcia od czego bo wydaje mi się że nie jem jakiś świństw, pije dużo wody, jem czarne pieczywo itp a jednak to nie daje mi spokoju, jest mi głupio w towarzystwie jak mój brzuch wydaje dziwne odgłosy;/
domowe sposoby nie pomagają i teraz pytanie czy lepsze sa jogurty z kulturami bakterii (nie próbowałam nigdy bo nie miałam wcześniej takich problemów) czy konkretny lek(nie chcę katować wątroby)???
napisał/a: alicja221 , 2010-03-16 17:36
Naysha napisal(a):domowe sposoby nie pomagają i teraz pytanie czy lepsze sa jogurty z kulturami bakterii (nie próbowałam nigdy bo nie miałam wcześniej takich problemów) czy konkretny lek(nie chcę katować wątroby)???


A czy te wzdecia wystepuja po okreslonych produktach czy ogolnie po wszystkim, co zjesz? Towarzysza im bole brzucha, zaparcia, nudnosci, brak apetytu, wzrost cieploty ciala?

Mysle, ze powinnas pojsc do lekarza rodzinnego, aby wykluczyc organiczne przyczyny wzdec, jak np. niewydolnosc trzustki, niedobor roznych enzymow, np. laktazy, celiakie, zaburzenia w funkcji watroby.
Jezeli zostana one wykluczone, to przy zachowaniu wlasciwej diety mozesz przez jakis czas pobrac np. Espumisan, Disflatyl czy Gastrosil.
napisał/a: Naysha , 2010-03-17 23:31
nie no teraz to mnie wystraszyłaś :O raczej po wszystkim tak mam , cokolwiek bym zjadła:O ale nudności , brak apetytu i wzrostu temp nie zauważyłam.....
a czym sie różnią Espumisan, Disflatyl czy Gastrosil??
napisał/a: alicja221 , 2010-03-18 14:08
Naysha napisal(a):a czym sie różnią Espumisan, Disflatyl czy Gastrosil??


Wszystkie maja te sama substancje czynna, czyli simetikon, ktora lagodzi wzdecia.

Naysha napisal(a):nie no teraz to mnie wystraszyłaś


Nie ma sie czego bac. Lekarz powinien Ci wykonac takie badania, aby w razie czego leczyc konkretna przyczyne, a nie tylko same objawy. Nie wiem, czy na cos przewlekle chorujesz, czy bylas np. szczepiona przeciwko wzw B, czy mialas w zyciu jakies zabiegi, itp., itd., tak wiec udzielam odpowiedzi bardzo ogolnej
napisał/a: Naysha , 2010-03-21 22:07
kupiłam sobie w aptece. Pmógł pozbyc sie uczucia pełnosci, od razu lepiej. postanowiłam pobrać go kilka dni żeby zrobić porządek w jelitach:P i zdecydowanie czuję sie lepiej
napisał/a: alicja221 , 2010-03-22 13:52
Naysha napisal(a):i zdecydowanie czuję sie lepiej


No to super
napisał/a: lodyga , 2010-03-22 13:54
a nie pijeszczasem zielonej herbaty??
napisał/a: millo1 , 2010-03-22 14:51
może zrób posiew kału, bo może coś w jelitach siedzi
napisał/a: Naysha , 2010-03-22 20:49
lodyga napisal(a):a nie pijeszczasem zielonej herbaty??


no czasami pijam, ale nie codziennie. a ma ona na coś negatywny wpływ?
napisał/a: lodyga , 2010-03-23 22:27
Po zielonej są takie akcje:D
napisał/a: tratva , 2010-04-19 10:43
Jeśli ci się będą takie objawy powtarzały to to może być zespół jelita drażliwego. Dośc nieprzyjemny problem i jak się go juz ma to przez całe zycie, a ujawnia się w różnym wieku.
napisał/a: Naysha , 2010-05-24 13:53
Chrisie a jak to sie objawia?? tak samo?:O
więc jak to rozpoznać???