POLECAMY

Wybroczyny na nogach

napisał/a: chomisia, 2008-07-21 16:08
Witam, od wielu lat choruję no właśnie, hm, nie wiem na co.... . Mam wysokie OB - tzn. 48, 58, 60, różnie. Na nogach (od stóp do kolan) pojawiają się krwawe punkty wielkości główki szpilki. Nie jest to wyczuwalne palpitacyjnie. Czasem, gdy jest ich więcej zlewają się w plamy, a niekiedy jest ich tak dużo, że moje nogi są czerwono -fioletowe. Lekarze czepiali się wysokiego OB, ale nie potrafili nic mi poradzić. A jeden reumatolog zalecił mi łykanie rutinoscorbinu i powiedział, że "muszę nauczyć się z tym żyć"... Zauwazyłam, że wybroczyny pojawiają się, gdy dłużej siedzę, czasem po alkoholu, albo gdy jest zmiana pogody, ale reguły nie ma. Boję się wyjeźdżać na urlop, bo to świństwo potrafi mi zepsuć cały wypoczynek. Już nie raz było tak, że po podróży tak mi wylało, że musiałam unikać słońca. Wybroczyny znikają saomoistnie po kilku dniach, tygodniu, w zależności od tego jak dużo ich się pojawia. Ostatnio trafiłam do lekarza, który mnie wysłał na bardziej specjalistyczne badania. Ale po wyniki i na wizytę mam się zgłosić dopiero we wrześniu. Lekarz podejrzewa zapalenie naczyń, choć nie wyklucza, ze może to być związane z inną chorobą. No, a ja tymczasem szperam w internecie i szukam informacji dotyczącym tego choróbska. Może ktoś z Państwa zetknął się z takimi objawami i mógłby mi pomóc.
napisał/a: lunka4, 2009-05-13 19:41
Witam.ja mam ten sam problem dziwne plamy na nogach w postaci wybroczyn pojawily mi sie pol roku temu;/ w tym czasie bylam juz 2 razy w szpitalu gdzie mnie zle zdiagnozowali poniewaz ich przypuszczenia sie nie sprawdzily i u 5lekarzy bez skutku nikt nie wie co dokladnie mi jest wyniki badan mam dobre...najpierw bylam leczona na rumien podudzi antybiotyki itd.bez skutku, nastepna diagnoza na oddziale chorob wewnetrznych byla ; alergiczne zapalenie zakonczen tetniczych i znow antybiotyki i cala siata lekow po 2 tygodnaich brania tych swinstw mialam wizyte kontrolna u lekarza ktory stwierdzil ze jednak to nie jest to poniewaz przepisane leki daly by jakis efekt;/ tarfilam w koncu na pania dermatolog ktora kazala mis sie udac do hematologa....mam juz umowiona wizyte ale to dopiero za 2miesiace terminy oczekiwan sa dlugie moze pojde prywatnie;p a do tego czasu nie wolno mi dlugo przebywac na sloncu(solarium nie wchodzi nawet w gre)brac cieplych kapieli:( przebywac blisko grzejnikow dmuchaw i urzadzen wytwazajacych cieplo co moglo by spowodowac nagle pojawienie sie tych okropnych palam;/zauwazylam ze plamki najczesciej pojawiaja sie po dlugich spacerach gdy nogi sa obciazone chodzenie w szpilkach i butach na obcasie odpada:(bo po calym dniu chodzenia w takich butach mam cale nogi w kropkach ;/ alkohol tez ma wplyw na ich pojawianie sie;s jak bedziesz miala juz wyniki to napisz co to za dziwne chorubsko jakjest przyczyna pojawiania sie tych palm i jak to leczyc pozdro:)
napisał/a: chomisia, 2009-12-28 11:35
Witam. Kolejne badania krwi wykazały, że mam za dużo jakiś autoprzeciwciał jądrowych P/SS-A/Ro, P/SS-B/La. Poza tym wynik badania wycinka skóry wskazuje, że to vasculitis... Poszłam do mojej doktor, któa mnie zdołowała jeszcze bardziej, bo stwierdziła, że wyniki badań krwi wskazują, że to jest toczeń skórny!!!!! No i chce mnie zacząć leczyć sterydami, albo Arechinem. A jak u Ciebie? Byłaś u hemataloga? Jaka diagnoza? Jakbyś wolała napisać na mój adres e-mailowy to podaję: blue-blue5@wp.pl
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)