POLECAMY

Torbiel w piersi

napisał/a: natasha_ , 2009-01-22 19:55
Zrobiłam USG piersi i okazało się, że mam jedną torbiel 8mm. Lekarz powiedział, żebym się tym nie przejmowała, a za rok mam zrobić badanie kontrolne. Rzeczywiście nic z tym nie trzeba robić?
Inna kwestia - 2 tyg. przed okresem mam bardzo bolesne piersi, jest na to jakiś sposób?
napisał/a: nulcia831 , 2009-01-22 20:42
hmm, nie ma sposobu na bolesność piersi przed miesiączką, przynajmniej ja nie znam takiego :)

co do tej torbieli to nie mogę Ci nic konkretnego powiedzieć gdyż nie znam całego opisu badania (aktualnie pracuję na onkologii więc mogłabym spytać moich lekarzy co by doradzili), ale jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to możesz udać się do innego lekarza celem konsultacji. Nikt nie może Ci tego zabronić :)

Z reguły torbiele nie są niczym groźnym, więc póki co głowa do góry :)
napisał/a: natasha_ , 2009-01-22 20:47
opis badania w skrócie: "torbiel 8 mm w prawej piersi; brak zmian litych; węzły chłonne niepowiększone"
jak wychodziłam z gabinetu, to dla pewności się zapytałam, czy naprawdę nie mam się czym martwić i radiolog potwierdził, że nie. Ale wiadomo - zawsze się pojawia lekka panika w takich przypadkach ;)
byłabym bardzo wdzięczna, gdybyś się zapytała lekarzy
napisał/a: natasha_ , 2009-01-23 09:54
Necia napisal(a):
natasha_ napisal(a):opis badania w skrócie: "torbiel 8 mm w prawej piersi; brak zmian litych; węzły chłonne niepowiększone"

mialam to samo tylko zmiaa nieokreslona czyli nie wiadomo cZy torbiel'
mialam biopsje pod kontrola ugg
tez mi nie wycieli
onkolog powiedzial ze bolesnosc przez okresem moze byc wieksza niz przy pms


U mnie radiolog powiedział, że ta torbiel przed okresem może się nawet znacznie powiększać i żebym wtedy nie panikowała, bo to jest normalne przy torbieli.
A ten ból piersi przed okresem naprawdę utrudnia życie.. przez 2 tyg. mnie boli nawet przy najmniejszym dotyku, nie wspominając o wykluczeniu pieszczot
A słyszałyście o takim specyfiku Mastodynon? (nie wiem czy dobrze napisałam)
napisał/a: MILA_1 , 2009-02-01 00:00
Ja mam dziewczyny ten sam problem:( i to już od kilku lat, MASTODYNON też brałam i biorę dalej i rzeczywiście trochę pomaga.
napisał/a: natasha_ , 2009-02-02 10:48
MILA_1 napisal(a):Ja mam dziewczyny ten sam problem:( i to już od kilku lat, MASTODYNON też brałam i biorę dalej i rzeczywiście trochę pomaga.


A brałas może Castagnus? Bo ja biorę i trochę pomaga, tylko się zastanawiam, czy może Mastodynon byłby lepszy. Nie masz po nim żadnych skutków ubocznych? Bo w opisie leku widzę, że nawet jakieś omamy mogą się pojawić

Stosowała któraś z Was może wiesiołek? Tak czytam po necie, że też ma zastosowanie m.in. przy PMS, bolesności piersi. Tylko nie wiem czy można by razem z Castagnusem brać?

[ Dodano: 2009-02-03, 11:11 ]
Mila > chciałam Ci odpowiedzieć na wiadomość prywatną, ale nie mogę, bo pojawia się "użytkownik Mila wyłączył prywatne wiadomości" Spróbuj więc coś zmajstrować, żeby działało
napisał/a: MILA_1 , 2009-02-03 16:05
Sorki,
już zmieniłam:)
napisał/a: patrycja16 , 2009-05-16 18:10
mam najprawdopodobnie torbiela a mam 16 lat moja pani doktor powiedziała ze bende miec operacje jedziemy w poniedziałek do lekarza.boje sie bo nic niewiem jak to by wylondałało i czy wytna mi cała piers mam pytanie czy wycinaja cała piers i czy da sie jakos inaczej niz operacje zniszczyc tego torbiela mam niedugo bal i boje sie ze zrobia mi operacje przed balem i ze bende miec szfy
napisał/a: natasha_ , 2009-05-16 19:04
Yyy na pewno masz torbiel? Torbieli się nie operuje - z tego, co wiem. Poza tym, gdybyś miała mieć pierś "wycinaną" to byś raczej została o tym poinformowana, a nie pytała się na forum..
Może chodzi o biopsję? Lepiej się dopytaj, a nie panikuj niepotrzebnie.
napisał/a: alicja221 , 2009-05-17 00:47
natasha_, mnie tez uczyli, ze torbiel w piersi nie jest grozna. Choc mysle, ze wiele tutaj zalezy, czy ktos u Ciebie w rodzinie nie chorowal na raka piersi/jajnika, bo te nowotwory sa dziedziczne. Jesli tak, to powinnas sie czesciej badac ( ale bez przesady, bo przez zbyt czeste naswietlanie tez mozesz sobie cos "wyhodowac"). Do poradni onkologicznej mozna isc bez skierowania, wiec zawsze mozesz sie dopytac.
napisał/a: magda83 , 2009-05-21 17:50
ja mam torbiele juz 4 lata.. co prawda zaczełam dopiero je kontrolowac od nie całego roku. wiec moje drogie mam dwa torbiele w piersi i zaczełam stosowac mastodynon trzy miesiące po zastosowaniu poszłam na kontrole torbiele znacznie sie pomniejszyły. wiec lekarz zapisał mi wiesiołek ktory mam tez brac przez trzy miesiące jesli by nie było poprawy to wtedy wróce do mastodynon. teraz troszke sie wystraszyłam bo wyczytałam ze duzo kobiet bierze wiesiołka na zajscie w ciąże a ja narazie nie planuje dziecka razem z partnerem nie stosujemy żadnej antykoncepcji tylko mamy stosunek przerywany.... mam tez pytanie czy któras z was zauwazyła czy po wiesiołku urosły piersi?????????
napisał/a: Ropucha , 2009-06-14 03:08
Torbiel nie oznacza nowotwora, więc się nie martw. Wystarczy, że będziesz się regularnie badać (by sprawdzać, czy torbiel się nie powiększa i nie zmienia) a będzie dobrze. Zresztą uspokajał Cię lekarz, więc skoro on to mowił, to nie ma co się bać :)
Bolesne, nabrzmiałe piersi przed okresem są normalnym objawem nadchodzącej miesiączki (też tak mam)