POLECAMY

straszny ból kręgów szyjnych oraz tylnej częsci głowy

napisał/a: mamita2518, 2009-03-13 13:13
Witam serdecznie!!

Od tygodnia strasznie boli mnie tylna częsc głowy oraz kręgi szyjne...w pierwszym momencie pomyslałam ze to od złej poduszki,ale poduszke zmieniłam na mniejszą a ból nadal jest tak straszny że płakac się chce.Budze się rano z bólem głowy,kładę się spać z bólem głowy,jestem cały czas na środkach przeciw-bólowych.Do lekarza zarejestrowac się nie moge bo jest tyle chorych że przed ośrodkiem musiałbym stać z godzine przed otwarciem:/nie mogę sobie na to pozwolic,mam w domu córke która jest chora,więc wyjsc nie mogę z nią:(

Nie wiem od czego to może być?nie miałam żadnego upadku w minionych dniach(wypadek miałam ale w zeszłym roku latem,uderzyłam głową w szybę w aucie w skutek wypadku-na kontroli nie byłam)Głowa odkąd pamiętam zawsze mnie bolała,ale to był taki ból że dało się z tym życ.A ten ból dzisiejszy jest nie do zniesienia,mam tez wrazenie że mam powiekszone węzły chłonne i gardło mnie boli,więc nie wiem....albo jakaś grypa się rozwija,albo nie wiem juz sama...

Prosze mi powiedzieć jakie badania musze zrobić??

Nie wiem czy to wazne czy nie...ale jakis czas temu byłam z córka u "specjalistów"którzy wykrywaja choroby za pomocą sprzęty cos ala ultradzwieki ,pisałam już o tym do dr Petera,ale w sprawie córki....

I wtedy wykrył ten sprzęt u mnie zapalenie kręgów szyjnych,nie brałam tego za poważną sprawe,bo nic mnie wtedy nie bolało.!!Zresztą nie wierze w to a przynajmniej staram się w to nie wierzyć.
napisał/a: wirolex, 2009-03-13 23:11
przede wszystkim rtg kręgosłupa szyjnego. Może masz np. lordozę...Ja kiedys też miałam identyczne objawy jak ty i trzymało mnie to aż 3 tygodnie,byłam wykończona. Najgorsze jest to,ze pojawia mi się to co rok, pół roku,ale już wiem jaki trzeba wziąć lek Polmesillat, ból ustępuje od razu i będziesz mogła ruszać szyja. Szczerze polecam,lek jest tani. Pomaga też smarowanie maścią lodową.
napisał/a: mamita2518, 2009-03-23 14:12
dziękuje za odpowiedz


Smarowałam kark maścią rozgrzewającą i zmieniłąm poduszkę,ból na szczęście minał )
napisał/a: kwiatuszek1984, 2009-03-23 15:36
ja myslę, że jeśli Mamita ma lordozę to bardzo dobrze ;) a nawet prawidłowo, gorzej, jesli ta lordozę ma zniesioną co jest bardziej prawdopodobne ;)
proponuję wizyte u lekarza 1 kontaktu który da skierowanie na rtg i mysle ze na poczatek powinien przepisac leki przeciwzapalne - jesli nie to dalej powinien sie zająć sprawą lekarz specjalista
napisał/a: alutcia, 2009-03-25 21:25
Tak jak poprzedniczki radzę iść do lekarza- ja bagatelizowałam podobne bóle przez lata aż praktycznie mnie zaczęły pokonywać-nie ma sensu bo z zaleconymi lekami można sobie z lordozą i bólami poradzić-no i ćwiczenia
pozdrawiam
napisał/a: inka_k, 2009-03-26 09:12
alutcia napisal(a):Tak jak poprzedniczki radzę iść do lekarza- ja bagatelizowałam podobne bóle przez lata aż praktycznie mnie zaczęły pokonywać-nie ma sensu bo z zaleconymi lekami można sobie z lordozą i bólami poradzić-no i ćwiczenia
pozdrawiam

witam ,mam prośbe czy mogłabyś tak w skrócie podać kilka ćwiczeń na kręgosłup szyjny i piersiowy ,też mam lordoze ,chodziłam na masaże i troszke pomogło ,ale teraz brak funduszy i nie mam jak iśc ,a na nfz to trzeba 6 miesięcy czekać zapisałam sie i dopiero termin w sierpniu
napisał/a: wirolex, 2009-03-26 09:47
na zbytnią lordozę i problemy w ogóle z kręgosłupem szyjnym jak i na lędźwie najlepsze jest pływanie ale na plecach,nie żabką!
napisał/a: alutcia, 2009-03-26 11:08
Pływanie to faktycznie doskonała pomoc i relaks tylko że baseny w Polsce nie są tak łatwo dostępne, a szkoda.

Ćwiczenie
Siedząc lub stojąc ściągnij łopatki ku sobie poprzez splecenie rąk za plecami z równoczesnym odgięciem głowy ku tyłowi.

Ćwiczenie
Leżąc na brzuchu z rękami wzdłuż tułowia unosimy barki w górę. Wytrzymujemy chwile, następnie odpoczywamy.

Ćwiczenie
Po uchwyceniu długiego kija, np.od miotły, lub mocno skręconego ręcznika, oburącz za karkiem, wykonujemy maksymalne skręty tułowia w obie strony.

Ćwiczenie
Klęcząc opieramy się na obu łokciach. Wykonując wdech wyginamy plecy w "koci grzbiet". Następnie wykonując wydech wyginamy kręgosłup ku dołowi. Aby ćwiczyć górny odcinek kręgosłupa należy wysunąć łokcie bardziej do przodu i obniżyć klatkę piersiową. Aby ćwiczyć dolny odcinek kręgosłupa należy oprzeć się na prostych rękach.

Ćwiczenie
Leżąc na plecach na twardym podłożu skręcamy głowę zdecydowanie (ale nie szybko) w bok w kierunku barku, skręcamy głowę w przeciwną stronę. Powtarzamy 5 razy.

Ćwiczenie
Leżąc na boku, opieramy głowę na małej poduszce, tak aby głowa i szyja były ułożone prosto. Nabieramy powietrza i wstrzymujemy oddech, równocześnie naciskając głową na poduszkę , po czym wydychamy powietrze. Powtarzamy ćwiczenie 3 razy. Jeżeli bóle dotyczą również drugiej strony szyi, powtarzamy ćwiczenie w przeciwnym kierunku.
Istotą ćwiczenia jest naciskanie na poduszkę w kierunku strony chorej.
Ćwiczenie to można wykonywać również leżąc na brzuchu i na plecach .

Rehabilitacja faktycznie jest kosztowna ale można przy okazji poprosić o zestaw ćwiczeń do domu ponieważ na każde schorzenie trzeba dobierać dobrze ćwiczenia aby sobie nie zaszkodzić.

pozdrawiam
napisał/a: inka_k, 2009-03-26 16:38
alutcia napisal(a):Pływanie to faktycznie doskonała pomoc i relaks tylko że baseny w Polsce nie są tak łatwo dostępne, a szkoda.

Ćwiczenie
Siedząc lub stojąc ściągnij łopatki ku sobie poprzez splecenie rąk za plecami z równoczesnym odgięciem głowy ku tyłowi.

Ćwiczenie
Leżąc na brzuchu z rękami wzdłuż tułowia unosimy barki w górę. Wytrzymujemy chwile, następnie odpoczywamy.

Ćwiczenie
Po uchwyceniu długiego kija, np.od miotły, lub mocno skręconego ręcznika, oburącz za karkiem, wykonujemy maksymalne skręty tułowia w obie strony.

Ćwiczenie
Klęcząc opieramy się na obu łokciach. Wykonując wdech wyginamy plecy w "koci grzbiet". Następnie wykonując wydech wyginamy kręgosłup ku dołowi. Aby ćwiczyć górny odcinek kręgosłupa należy wysunąć łokcie bardziej do przodu i obniżyć klatkę piersiową. Aby ćwiczyć dolny odcinek kręgosłupa należy oprzeć się na prostych rękach.

Ćwiczenie
Leżąc na plecach na twardym podłożu skręcamy głowę zdecydowanie (ale nie szybko) w bok w kierunku barku, skręcamy głowę w przeciwną stronę. Powtarzamy 5 razy.

Ćwiczenie
Leżąc na boku, opieramy głowę na małej poduszce, tak aby głowa i szyja były ułożone prosto. Nabieramy powietrza i wstrzymujemy oddech, równocześnie naciskając głową na poduszkę , po czym wydychamy powietrze. Powtarzamy ćwiczenie 3 razy. Jeżeli bóle dotyczą również drugiej strony szyi, powtarzamy ćwiczenie w przeciwnym kierunku.
Istotą ćwiczenia jest naciskanie na poduszkę w kierunku strony chorej.
Ćwiczenie to można wykonywać również leżąc na brzuchu i na plecach .

Rehabilitacja faktycznie jest kosztowna ale można przy okazji poprosić o zestaw ćwiczeń do domu ponieważ na każde schorzenie trzeba dobierać dobrze ćwiczenia aby sobie nie zaszkodzić.

pozdrawiam

alutcia ...bardzo ci dziękuje za napisanie tych ćwiczeń...pozdrawiam
napisał/a: gwiazdka2, 2009-04-01 11:03
ja mam podobnie jak ty bol rano bol w nocy i tak w kolko a tylnia czesc glowy niedlugo mi wybuchnie. ja choruje borelioze i moze popros lekarza o skierowanie na badania .
napisał/a: ela.66, 2012-12-12 22:41
Takie były początki w 2007r. dostawałam na uspokojenie, zwiotcznie mięśni, ból stał się znośny w 2010r. kiedy od ortopedy dostałam Movalis w zastrzyku, w 2010r. stwierdzono seropozytywny RZS. Obecnie osteoporoza szyji i dłoni. Nie mogłam chodzić, nawet pisać. Dopiero wracam na forum. Ciekawe co u Ciebie z szyją. Jeśli trafisz na ten wątek, napisz.
napisał/a: ela.66, 2012-12-12 22:42
Takie były początki w 2007r. dostawałam na uspokojenie, zwiotcznie mięśni, ból stał się znośny w 2010r. kiedy od ortopedy dostałam Movalis w zastrzyku, w 2010r. stwierdzono seropozytywny RZS. Obecnie osteoporoza szyji i dłoni. Nie mogłam chodzić, nawet pisać. Dopiero wracam na forum. Ciekawe co u Ciebie z szyją. Jeśli trafisz na ten wątek, napisz.