POLECAMY

Przedłużająca się miesiączka

napisał/a: Nika90, 2009-11-29 14:15
Witam. Mam 19lat, zawsze miałam regularne miesiączki, trwały zazwyczaj 4-5 dni... Ale teraz mój okres zaczął się ok tydzień wcześniej niż powinien i trwa już od 27dni! ;( Na dodatek nic nie wskazuje na to, żeby miał się skończyć. Tak, wiem... powinnam pójść do lekarza, w sumie taki mam zamiar, jednak trochę się boję.
Jakie mogą być przyczyny aż tak długiej miesiączki? Co robić?
napisał/a: landrynkaxx3, 2009-11-29 19:17
Hmm... To dobrze, że wybierasz się do lekarza.
Jednym z przyczyn może być Torbiel jajnika ale no nie jestem pewna.
"Torbiel jajnika (łac. cystis ovarii) - choroba polegająca na występowaniu w obrębie jajnika patologicznej przestrzeni otoczonej ścianą."

Objawy:
zaburzenia cyklu miesiączkowego
krwawienia poza terminem miesiączki
bóle podbrzusza
stres
omdlenia
bóle głowy
odczuwalne bóle jajnika na którym znajduje się torbiel
mdłości oraz wymioty (rzadko, lecz zależy to od organizmu kobiety),

Jeśli takie masz to może to być to.
napisał/a: Nika90, 2009-11-29 20:45
Z tego wszystkiego poza tym o czym już wcześniej pisałam zdarzają mi się tylko bóle brzucha, ale nie są one silne, i nie trwają zbyt długo (max 2 godziny w ciągu dnia... najczęściej po wzięciu prysznica, ale może to przypadek). Co w sumie też jest trochę dziwne (że prawie nie boli), bo zawsze na parę dni przed miesiączką i przez parę dni w trakcie mam tak silne bóle, że nie mogę się ruszyć i nawet całe opakowanie tabletek nie pomaga... a teraz tylko lekko pobolewa od czasu do czasu... Oprócz tego mam zawroty głowy.

Do lekarza się wybieram, tylko wybrać się nie mogę :(
napisał/a: beta32, 2009-11-29 21:59
Witam:) tak przede wszystkim powinnaś udać się do lekarza (ginekolog). Musisz mieć zrobione badania(usg, mocz , krew,cytologia)
takie opóźnienie miesiączki moze być spowodowane, stresem, chorobami dróg rodnych np; torbielą, mięśniakami, nadżerką, stanem zapalnym..........napewno będzie potrzebne leczenie.....
napisał/a: Nika90, 2009-11-30 18:46
Do lekarza jestem umówiona dopiero na 10.12 :(

Jest jakiś sposób na to, żeby zatrzymać krwawienie?
napisał/a: InsiStenT, 2009-11-30 19:32
Moze odstawilas tabletki ? albo je zmienialas ? to rowniez moze byc powodem.
napisał/a: Nika90, 2009-11-30 19:50
Od ponad roku nie brałam tabletek anty
napisał/a: wikam2, 2009-11-30 20:30
Nie byłaś ostatnimi czasy przeziębiona? Nie zażywałaś w związku z tym np. polopiryny? ?
Ewentualnie mozna stosować hemorigen - posiada własciwości przeciwkrwotoczne....
napisał/a: Lalcia23, 2009-11-30 21:41
ok 3 lat temu moja mama miala podobny problem tylko jej miesiaczka trwała ponad 2 miesiace. Bardzo obfite krwawienia. Zażywała masakryczne ilosci leków, bo ból brzucha był nie do zniesienia. Potem okazało sie że nadżerka o której mama nie wiedziała że jest, przerodziła sie w jakiś guzek. wyladowała na stole operacyjnym ale już jest wszystko dobrze. Mysle ze w Twoim przypadku nie będzie aż tak tragicznie, bo jesteś młoda dziewczyną aczkolwiek, konieczne jest badanie. Jeśli masz mozliwosc to wybierz sie do innego lekarza który przyjmie Cie szybciej, a nie za 2 tygodnie, bo może to jednakjest coś poważnego, a Ty i tak już długo czekasz....zastanów się nad tym
napisał/a: Nika90, 2009-11-30 22:01
Ok 3 tyg temu miałam dość wysoką gorączkę, ale brałam tylko paracetamol. Później antybiotyk, który właśnie skończyłam... Poza tym żadnych leków nie brałam (poza tymi, które biorę już od paru lat, wątpię aby miały na to jakiś wpływ)


Spróbuję ten hemorigen, może chociaż to coś da
napisał/a: Lalcia23, 2009-11-30 22:04
antybiotyk też może mieć wpływ na ciagłe krwawienie. I pewnie w Twoim przypadku ma. No ale co, przyczyn może byc wiele, my możemy tylko gdybać, ale wszystko powie Ci lekarz, do którego musisz koniecznie sie zgłosić!!
napisał/a: Nika90, 2009-11-30 22:09
A to nie wiedziałam, że może mieć jakiś wpływ. Chociaż zaczęłam go brać dopiero po 3tyg tego krwawienia.

Zaczynam się zastanawiać nad pójściem prywatnie, byłoby szybciej, tylko nie ukrywam, że wolałabym, żeby ta miesiączka się skończyła zanim zdążę pójść do lekarza... Jakoś mi się nie uśmiecha badanie ginekologiczne podczas okresu :(