POLECAMY

Przedawkowanie paracetamolu

napisał/a: iuvenes90 , 2010-12-23 11:53
Witam

Nie wiem dlaczego mój poprzedni temat został usunięty. Jeśli ten także ma zostać usunięty to proszę o informację na priv o przyczynie usunięcia.

Niecały tydzień temu wziąłem "na raz" 20 tabletek paracetamolu i 2 czegoś podobnego (o ile pamiętam to nazywało się acetol czy jakoś tak).

Po niecałej godzinie wziąłem jednak węgiel leczniczy i chciałem wszystko zwymiotować jednak jedyne co się udało to wypluwanie węgla ze śliną i trochę jakiegoś kwasu. Wcześniej jadłem tylko paczkę chipsów.

Czułem się bardzo źle cała noc. Jednak na następny dzień było w miarę ok.

Czy ktoś mógłby powiedzieć mi w jakim stanie jest teraz moja wątroba? Wcześniej nie "męczyłem" jej alkoholem itp. Mam 20 lat. 184 cm i ważę 70 kg.

Nie wiem czy powinienem iść do lekarza czy po prostu uważać na nią?
napisał/a: marrco , 2010-12-23 12:21
Mogło dojść do uszkodzenia wątroby, w jakim stanie nikt Ci nie powie, bo nikt nie jest wróżką. Konieczne są badania, więc i wizyta u lekarza.
To jest niestety właśnie efekt prób samobójczych APAPEM, w większości dochodzi do uszkodzenia wątroby i kalectwa.

W wymiocinach ile było tabletek zwróconych? Lub ich resztek ?
Czy jednak jak napisałeś nie było ich wogóle?
napisał/a: iuvenes90 , 2010-12-23 12:39
NIestety nic nie zwymiotowałem. Ani trochę. Może troszkę kwasu ale nic więcej poza węglem.


Połknąłem dokładnie 500 mg paracetamolu i dwie czegoś podobnego cyba acetolu. Po mniej więcej 30 minutach wziąłem 10 tabletek węgla i probowalem wymiotować, po godzinie znowu 10 tabletek. Nie dało się wymiotować więc trochę wody z solą popiłem. Zjadłem też surowe jajko w nadziei, że wywoła wymioty.

Wcześniej nie męczyłem wątroby. Czy mogę chociaż trochę domowymi sposobami odtruć wątrobę? Np zielona herbata itp. Teraz święta więc będzie trochę obciążona tym bardziej, że dzień po świętach 18stka kolegi.
napisał/a: marrco , 2010-12-23 13:08
Czyli 20 tabletek po 500mg. Ciężko to ocenić, bo wziąłeś węgiel po 30 min dopiero. Tak mniej więcej obliczyłem, że wchłoniło się ok 14 tabletek, czyli 7g. Ryzyko uszkodzenia wątroby tak myślę około 30% +/- 10%
Warto zrobić jednak próby wątrobowe.
Często uszkodzenia wątroby lekami są nieodwracalne więc tutaj herbatki nie pomogą, jedynie bym odpuścił z alkoholem, żeby nie dobijać wątroby.
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2010-12-23 13:18
Co tydzień mamy takie pytania, 99% to prowokacja osób które popiły a potem przez nieuwagę najadły się tabletek p. bólowych i piszą o próbie samobójstwa aby nie być skrytykowanym na głupotę, ja nie wiem czy tak nie ma i w tym przypadku.
Temat zamykam, sprawa wątroby: lekarz rodziny, próba samobójcza (i ilę była) psycholog lub psychiatra.