POLECAMY

Podwyzszone proby watrobowe-oczyszczanie watroby

napisał/a: andrzej29, 2009-02-12 00:51
Od kilku lat biore tabletki obecnie neurotop. Ostatnio kiedy robiłem badania krwi próby watrobowe przekroczyły norme. Poniewaz nie moge zrezygnowac z tabletek chciałem zapytac jakie sa metody oczyszczania watrobyz toksyn polekowych i jak ogolnie powinienem zadbac o watrobe
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2009-02-13 15:06
Metod jest wiele. Kontrowersyjna, ale ponoć bardzo skuteczna to metoda Prof. Tombaka (poczytaj o niej w sieci) inne to farmakologiczne (leki typu: Denoxinal, Liv52, Hepatil, Esseliv, Essntiale) no i oczywiście dieta.
napisał/a: andrzej29, 2009-02-14 18:58
Metod jest wiele. Kontrowersyjna, ale ponoć bardzo skuteczna to metoda Prof. Tombaka (poczytaj o niej w sieci)

Moze pan napisac cos ew. podac jakis link nt metody profesora Tombaka bo w necie nic nie znalazłem, no i moze cos na temat innych niefarmakologicznych metod
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2009-02-14 19:18
Wpisjując w google: "Oczyszczenie wątroby wg Tombaka" daje 1590 wyników, a same oczyszczenie wątroby kilkanaście tysięcy, więc...
napisał/a: misia271, 2009-02-20 10:24
witam u mnie rowniez przy ostatnich badaniach pruby wątrobowej przekroczyły norme i mam pytanie od czego to zależy?zawsze miałam te badaniebardzo dobre i biore tabletki antykoncepcyjne,od jakiegos roku biore paromerc czy to moze byc od tego leku?
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2009-02-20 12:25
misia27 napisal(a):witam u mnie rowniez przy ostatnich badaniach pruby wątrobowej przekroczyły norme i mam pytanie od czego to zależy?zawsze miałam te badaniebardzo dobre i biore tabletki antykoncepcyjne,od jakiegos roku biore paromerc czy to moze byc od tego leku?


ParoMerck to bardzo silny lek, podwyższone próby wątrobowe w podczas jego brania powinny skłonnić do jego odstawienia i zmiany na inny (jeżeli jest dalej konieczność brania leków antydepresyjnych). Ale nie piszesz nic ani o dokłądnych wynikach, ani o diecie, alkoholu itp. Za mało danych aby jednoznacznie coś doradzić.
napisał/a: misia271, 2009-02-21 11:18
wszystkie wyniki mam w normie tylko ta próba wątrobowa podwyższona,diety jakiejś specjalnej nie stosuje,alkoholu nie pije od kąd biore ten paromerc to będzie z rok.Cierpie na nerwice lękową i na to lekarz psychiatra przepisał mi ten paromerc,wszystko mi przeszło już sama już napominałam lekarzowi aby odstawić ten lek,lecz lekarz stwierdził aby poczekać do wiosny a wręcz mnie upewniał że to bardzo bezpieczny lek który na nic nie szkodzi że nie ma górnej granicy kiedy trzeba odstawić,co pan o tym leku sądzi?może rzeczywiście powinnam go odstawić żeby nie szkodzić wątrobie?
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2009-02-21 13:14
Lek ten trzeba "odstawiać" delikatnie nie nagle, ale bez sensu czekać do wiosny skoro czujesz się dobrze. Ale nie ma prawa wchodzić w kompetencję lekarza prowadzącego i to on musi zdecydować o jego odstwieniu, choć powtarzam ten lek może podwyższać próby wątrobowe.
napisał/a: misia271, 2009-02-21 17:43
dziękuje bardzo za odpowiedz porozmawiam o tym z lekarzem przy następnej wizycie...pozdrawiam
napisał/a: furba, 2009-03-02 18:08
Ale nie ma prawa wchodzić w kompetencję lekarza prowadzącego i to on musi zdecydować o jego odstwieniu, choć powtarzam ten lek może podwyższać próby wątrobowe.[/quote]
W kwestii poruszonego tematu leków przeciwdepresyjnych mam pytanie czy są leki z tej grupy które nie powodują degeneracji wątroby?Depresja szczególnie głęboka wymaga przez długi czas leczenia takimi właśnie lekarstwami ja biorę aktualnie stimuloton wcześniej był efectin leki i owszem efektywne ale o wątrobie wolę nie wspominać...Co zatem robić? Bez antydepresantów ani rusz.
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2009-03-02 18:22
Można iść dwiema drogami: jedną starać się przejść na lżejsze leki ziołowe, albo pomóc wątrobie przy braniu tego leku. Możesz włączyć naturalne suplemnty takie jak np. Lecytyna, dbać o dietę (zapewne alk. nie pijesz, ale powinnaś odstawić tłuste, smażone itp.) i robić próby wątrobowe przynjamniej co kilka miesięcy. Jeżeli będą dużo podwyższone porozmawiać z lekarzem o zmianie leku.
napisał/a: maxi4411, 2009-06-02 13:09
Witam .Jestem bardzo zaniepokojona.Robiłam pod koniec kwietnia, przypadkiem badania krwi i AST: 61,ALAT:135.Teraz wyniki są jeszcze gorsze AST:86,ALAT171,bilirubina w normie.Zupełnie nie wiem o co chodzi.Lekarz nie mówi nic o diagnozie.Biorę Essentiale Forte 3x1tab.I nic .Okzuje sie ,że idzie to w złą stronę .Skierowano mnie do Por .Chorób Zakażnych.Nie mam żółtaczki wszczepiennej.USG jamy brzusznej w normie.Nie mam żadnych objawów.No, może jestem ciagle zmęczona,ale czy to z tego powodu?Mam 48lat.Nie piję alkoholu,dość często zażywam Pyralginę (często mam migrenę i tylko ten lek działa skutecznie)Żadnych innych leków nie przyjmuję .Bardzo proszę o odpowiedż.
maxi4411@wp.pl