POLECAMY

pieczenie,swędzenie warg sromowych i odbytu

napisał/a: jusstinka, 2009-05-28 21:25
mam taki problem: od dłuzszego czasu po oddaaniu stolca odczuwam w okolicy odbytu pieczenie oraz swedzenie, także w okolicy warg sromowych. wizualnie wokół odbytu widać zaczerwienienie,reszta wyglada dobrze. zaznaczam ze nie zaobserwowalam krwi,nie mam zadnych bóli, zadnych objawow ze str przewodu pokarmowego.najgorsze jest to ze kilka dni po miesiaczce zaczyna mi sie stan zapalny pochwy,co ginekolog uznał za grzybice.ta sytuacja powtórzyla sie 3 razy. bralam na grzybice różne leki, ostatnio ketokonazol 10 tabl(to juz wzielam) i 6 tabl flukonazolu raz w miesciacu po jednej (tego jeszcze nie) jako wydłuzona kuracje p/grzybicza, jednak mimo tego ze wzielam ketokonazol - silny p/grzybiczy lek układowy znowu dolegliwosci powrocily, wszystkie! mysle ze ma to zwiazek z moimi dolegliwosciami opisanymi wczesniej (odbyt) ale nie wiem co to moze byc i do jakiego lekarza sie udac,bo ginekolog chyba popstawił złą diagnoze:( czy ma ktos jakis pomysł, moze miał cos podobnego? z góry dziękuj ze pomoc.
napisał/a: dimedicus, 2009-05-29 07:31
Objawy wskazują na grzybicę odbytu a przenoszoną do warg sromowych.Podejrzewam że po mikcji( siusianiu) podcierasz się od dołu do góry a należy odwrotnie(nie przenosi się infekcji z odbytu)Czy było stosowane Clotrimazolum(w czopkach i kremie)Można też pobrać wymazy i ocenić który lek będzie wskazany.Takie przypadłości powinien leczy ginekolog lub proktolog.
napisał/a: aniaania83, 2009-05-29 10:21
masz nawracajace grzybice pochwy to swedzenie odbytu to tez grzybica ,tylko jelit-.Nawracajace grzybice pochwy pochodza wlasnie od chorych jelit a swedzenie odbytu to sugeruje.Zrob posiew kalu w kier.grzybow.Grzybica jelit powoduje grzybice pochwy,i tak w kółko,.Rada,zrezygnuj kompletnie z cukru i slodyczy i lykaj jakis dobry probiotyk.Powinno pomoc a jak nie to z wynikiem posiewu kalu do lekarza ,zycze powaodzenia,a i jak swedzi to proponuje na chwilke do ciepłej wody wskoczyc wmiare mozliwosci:)albo kup husteczki do podcierania do puki nie udasz sie do lekarza i co najwaznijesze,jak powiedział moj poprzednik podcieramy sie od przodu do tyły.
napisał/a: jusstinka, 2009-05-29 10:53
ginekolog przepisał mi lek p/grzybiczy ketokonazol w 10 tabl z myslą także o grzybicy ukladu pokarmowego bo i na to lek działa, jednak nie podziałal. diete stosuje tak jak mi doradzilas juz od dawna i podcieram sie również prawidłowo ;) wiec juz sama nie wiem... a globulki i krem clotrimazol stosowalam juz w razy ale jak widac wszystko powraca ;(
napisał/a: mario16093, 2009-05-29 12:03
Witam. Mam 32 lata i od 2 lat dokucza mi świąd sromu, a przed i w czasie miesiączki swędzą mnie również posladki. Robiła badania, testy alergiczne, badanie podstawowe tarczycy i wszystko jest ok. Ginekolodzy przepisuja leki przeciwgrzybicze, które w ogóle na mnie nie działają (bo to chyba nie grzybica)
Robiłam badania hormonów. Miałam bardzo wysoka prolaktyne po obciążeniu, biore leki(Bromergon, Norprolac), pozostałe hormony (Progesteron, testosteron, estrogeny) w normie.
Udałam sie nawet do psychiatry, przepisał mi leki uspokajające-nie pomogły, antydepresyjne też nie. Już nie wiem co mam robic. Jak zmieniam trochę otoczenie, wypiję drinka swędzenie przechodzi. Może ktoś wie co mi jest? czy to mogą być hormony czy raczej to sprawy nerwicowe. Jak sie zdenerwuję to swędzi bardziej.
napisał/a: aniaania83, 2009-05-29 16:40
moze byc na tle nerwowym jak najbardziej,ja proponuje udac sie do lekarza innego,opowiedziec cała historie moze cos zaradzi.czasem tabletki na grzybice nie pomagaja jak juz je kiedys zazywalismy-organizm juz sie uodpornił.moze za słabe tabletki.wiesz trudno doradzic,ja napewno bym zmieniła lekarza jesli ten nie bardzo ci pomaga,tym bardziej człowiek sie meczy bo to jednak nie przyjemna choroba ,coz zycze powodzenia,i jak najmniej chorubska
napisał/a: aniaania83, 2009-05-29 17:04
zapomniałam dodac ,to najwazniejsze,jesli masz partnera rozumiem ze razem bierzecie tabletki bo jak nie to tak bedzie w kułko ty jego on ciebie zarazac bedzie
napisał/a: mario16093, 2009-05-29 21:06
Tak, partner brał leki, ale jestem przekonana,że to niegrzybica. A jeśli chodzi o lekarzy to byłam już u 5. Każdy leczy na grzybicę... Ale to nie to. Leki mam przeróżne, zmieniane co i raz. Ja biorę pod uwagę tylko przyczynę hormonalną lub nerwicową. Ale chyba bardziej skłaniam się ku hormonom. Podobno w wieku 30 lat poziom estradiolu-38,4 pg/ml jest za niski ( w 7 dniu cyklu), a ja taki mam. Boże jak ja zazdroszczę ludziom, którzy mogą chodzić w spodniach...
napisał/a: millo1, 2009-06-01 09:51
hormony mają duży wpływ na takie dolegliwości... cukrzycy nie masz? miałaś kiedykolwiek robiony posiew z pochwy? leczenie miałaś tylko dopochwowe czy może także doustnie coś przyjmowałaś? jeżeli nie miałaś robionego posiewu, to ja bym się na tym skupiła na początek. porobilabym odpowiednie badania i zobaczyła czy wyniki są w normie i dopiero wtedy do innego lekarza. bo szczerze mówiąc takie nerwicowe sprawy, to diagnoza z wykluczenia najczęściej i nie powinno się takiej stawiać w momencie, gdy inne badanie nie zostały porobione. nie wiem, jak dbasz o higienę, ale staraj się używać osobnego ręcznika do miejsc intymnych, stosuj płyn z kwasem mlekowym (np. ziaja, AA, lactacyd), ogranicz spożywanie slodyczy, bierz lacibios femina (normalizuje pH, przywraca równowagę mikrobiologiczną, zalecany przy tego typu dolegliwościach), nie stosuj tamponów, bierz prysznic zamiast kąpieli..
napisał/a: mario16093, 2009-06-01 10:16
Posiew miałam robiony 2 lata temu. Wyszła bakteria Candida Albicans i E. Coli. Wyleczyłam to. Ok. 1/2 roku temu miałam robiony i nie wyszło nic. Cukru nie miałam badanego, ale jak rozmawiałam z lekarką to raczej nie mam podwyższonego.
Jesli chodzi o moje leczenie-teraz od lekarza dostałam Tinidazol, Mycosyst, robione leki, na które mam ostre uczulenie, Gynoflor i Oekolp-krem. Jak krem włożę do środka to mam swędzenie. Ale po tym Gynoflorze tak jakbym troszkę lepiej sie czuła.
O higiene dbam, o depilacji nie moze być mowy. Swędza do tego jeszcze pośladki i wewnętrzna strona ud. Jak jestem w stresie to swędzenie jest nasilone. Bielizne nosze bawełnianą, w innej swędzenie nasilone. Wybieram sie do dermatologa-może to jakies uczulenie? Kiedyś pomogła mi maść Laticort, ale niestety nie mam jej. Flonidon jak brałam to nie było zadnej poprawy. A czy wynik tego hormonu Estradiolu nie jest za niski?Pozdrawiam
napisał/a: millo1, 2009-06-01 21:51
c. albicans to grzyb a e. coli bakteria kałowa. wydaje mi się, że możesz mieć patogeny w jelitach (nie odczuwasz żadnych dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego?). a jak z Twoją odpornościa organizmu ostatnimi czasy?
a te leki, które teraz dostałaś, to tak bez badań poprzedzających? bo jeśli np. znów jest zakażenie e.coli, to akurat tynidazol nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem. reszta leków z kolei już stricte na grzybka...
pomysł z udaniem sie do dermatologa jest bardzo dobry, może rzeczywiście on coś pomoże..
co do estradiolu, to faktycznie niski i to też wpływa na infekcje (generalnie lepszy jest lacibios femina na odbudowe flory ze względy na to, że jest probiotykiem i można go długotrwale przyjmować bez skutków ubocznych, ale fakt, że gynoflor zawiera też estrogeny może powodować to, że odczuwasz przy nim ulgę). a Twój ginekolog nigdy nie zalecił kuracji hormonalnej?

ps. aha, pamiętaj o kierunku podcierania się - od przodu do tyłu - nie odwrotnie ;)
napisał/a: mario16093, 2009-06-02 06:44
Jesli chodzi o inne dolegliwości to absolutnie nic więcej mi nie dolega. Leki dostałam bez badań(chociaż pare m-cy temu miałam robioną cytologię-wyszła lux). Kazdy lekarz jak patrzy na wyniki to mówi,że ok, oprocz prolaktyny (hiperpr. czynnościowa). Ale mnie niepokoi jeszcze Lh i FSH, w 14 dniu cyklu mam: LH 7,56 mIU/ml a FSH 4,5 mIU/ml (normy sa wyższe).
Jednyne, co mi dolega to te swędzenie. Skóra jest do tego bardzo sucha, a dni cyklu mam praktycznie takie same-zero śluzu, w czasie miesiączki swędzenie nasila sie. Wybieram sie do dermatologa, może to jakaś alergia. Dziekuje za cenne porady.