POLECAMY

nieswiezy oddech

napisał/a: mattip1987 , 2007-03-03 22:56
Mam taki wstydliwy problem- otuz od dluzszego czasu to juz pare lat mam nieswiezy oddech i wlasnie chcialem sie dowiedziec co moze byc przyczyna...?? Myslalem ze moze zeby ale bylem u stomatologa zeby mam wszystkie wyleczone a zapach ciagle sie utrzymuje. Mycie zebow zalatwia sprawe na jakies 10min zucie gumy tez jest czasem bezsennsowne. Najgorsze sa poranki i taka wrecz wydzielina i maz na moich zebach...
Bylem u lekarza pierwszego kontaku i u stomatologa i nic nie mogli poradzic. Sam nie wiem co mam zrobic... Slyszalem ze to moze byc wina nie domykajacej sie przegrody a zapach plynie z zoladka albo wina jakis bakterii albo pasozytow/ albo juz sam nie wiem co moge myslec??
Slyszalem tez cos o cynku organicznym...

Prosze o porade co moze byc przyczyna tego zapachu??
Jesli to cos z ukladem pokarmowym to jakie mozna badania zrobic ( na obecnosc jakis pasozytow czy wogule takie na sprawdzenie ukladu pokarmowego) i ile kosztuja??

Prosze o pomoc w tej sprawie
napisał/a: Peter , 2007-03-04 07:24
Tak, cynk organiczny jak najbardziej. Gdyby nie pomógł, to należałoby ustalić jaki rodzaj bakterii to powoduje (wymaz na posiew) lub jest to problem gastrologiczny (refluks).
napisał/a: mattip1987 , 2007-03-04 12:09
ok dzieki za odpowiedz troche poczytalem o tym wymazie i refluksie...

Wymaz postaram sie zrobic a refluks sie bada tylko poprzez endoskopie a raczej gastroskopie??

Mam pytania w zwiazku z powyzszym:
1. Czy lekarz pierwszego kontaktu moze zalecic (dac skierowanie ) na takie badania jesli wogule potrzebne jest skierowanie- mowie tu zarowno o badaniu wymazu jak i gastroskopii??
2. Czy NFZ refunduje takie badania czy trzeba zaplacic??
3. Jakie musze miec objawy, podejrzenia zeby dostac skierowanie na takie badania??
4. Czy endoskopia jest pod znieczuleniem?? Bo troche obawiam sie tego badania... Jak sie wykonuje takie badania...??
napisał/a: Peter , 2007-03-06 08:43
W twoim przypadku wykonuje sie gastroskopię
1. Tak, skierowanie jest potrzebne, o ile nie chcesz za to płacić. Płatnie można wykonać praktycznie każde badanie bez skierowania
2. Jeśli masz skierowanie, to nie płacisz (bo refunduje NFZ)
3. Bóle żołądka, nadkwaśność, zgaga, odbijanie, niestrawność itp.
4. Endoskopia jest pod znieczuleniem, gastroskopia nie, bo nie jest to potrzebne. Podaje sie leki uspokajające i rozkurczowe, aby zmniejszyć odruch wymiotny.

Ale najpierw spróbowałbym z cynkiem organicznym, po co płacić za badania, jeśli okazałoby się, że przyczyna może być prozaiczna (np. niewłaściwa flora j. ustnej, którą może zniwelować cynk)