POLECAMY

Magnez jak brać?

napisał/a: pogubiona18, 2009-07-07 11:53
hej byłam w fatalnym stanie : depresja ,obnizenie nastroju, wielkie stresy.. zaczęlam brac magnez domowa apteczka z wit B6...
Jedna tabletke dziennie ( 150 mg) ... biore chyba od listopda codziennie regularnie, są poprawy .Stalam sie spokojniejsza i silniejsza...... czy mozna tak długo zazywac magnez bez odstawiania?
boje sie ,ze jak przestane brać to znów zaczne czuc sie fatalnie.Dodam , ze nie mam na nic motywacji i obnizona koncentracje .... To moze byc skutek tak długiego zazywania magnezu???/
moderator djfafa
napisał/a: djfafa, 2009-07-07 12:20
Skoro już wiesz, że poczujesz się fatalnie to widać, że problem nie leży po stronie magnezu.
napisał/a: dimedicus, 2009-07-07 12:26
Dzienne zapotrzebowanie na magnez dla kobiet jest 300 mg (dla kobiet w ciąży i karmiących 450mg)Zjadanie wielu tabletek magnezowych może okazać się zbędne. Nie każdy organizm i nie zawsze jest w stanie przyswoić cenny magnez. O tym czy ma się dość tego składnika decyduje zdolność jego przyswajania przez organizm a decyduje o tym właściwe działanie gruczołów wydzielania wewnętrznego, np. Tarczyca, przytarczyca czy przysadka i inne. Najwięcej magnezu zawiera w 100g:
Kakao – 442,2 mg
Soja – 249,7 mg
kasza gryczana  prażona – 217,9 mg
fasola – 168,9 mg
groch łuskany – 128 mg
orzechy włoskie – 74,5 – 134 mg
orzechy laskowe – 70,5 – 140 mg
czekolada deserowa – 131 mg
owoce dzikiej róży – 120 mg
daktyle – 65 mg
mandarynki – 45 mg
kukurydza – 47 mg
ziemniaki – 20 mg
Tak że twoje zapotrzebowanie jest dużo większe od tej wartości 150 mg
dodatkowo nalezy spożywać Kwas foliowy,Jod,Mangan,Miedź, Molibden ,Sód,Wapń czy Żelazo.Oczywiście najlepiej spożywać naturalne.Każdy z tych pierwiastków znajduje się w pokarmach różnego rodzaju.Wszystko wskazuje że ciągle Masz niedobór pierwiastków,wskazane jest wykonać badania krwi dla oceny niedoborów.