POLECAMY

Dalcin C /przeziebienie

napisał/a: babs2 , 2007-12-13 16:21
Witam
Mama moja wczoraj wieczorem dostala temperatury 38.9, dreszczy, zaczelo ja gardlo bolec oraz dokuczac katar. Wywnioskowac mozna ,ze to przeziebienie. Bez konsultacji z lekarzem (nie byla w stanie sie do niego udac) zaczela zazywac antybiotyk Dalcin.
Dzis rano temperatura spadla poczula sie lepiej, jednak pare minut temu gdy z nia rozmawialam, temperatura znowu podskocvzyla, a ona jest strasznie oslabiona i nie moze isc do lekarza. (Ja neistety mieszka za granica wiec nie moge nic zrobic:/) Bierze ciagle Dalcin, jedak zastanawiam sie czy nie powinna rowniez, wziasc tabletek na zbicie goraczki np.paracetamol, polopiryna???Siostra moja ma dzis wieczorem ja odwiedzic i jej przywiesc paracetamol, przez co stwierdzila ze odstawi Dalcim a zacznie brac paracetamol, Jednak czy tak mozna????Czy moze powinna ona nada brac dalcin ale rowniez i paracetamol??
Prosze o odpowiedz, wiem ,ze powinna isc do lekarze, jednak obawiam sie ze bedzie tak uparta i nie pojdzie, musi sie opiekowac swoja mama a moja babcia przez co uwaza ze nie ma czasu na chorowanie:((((
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2007-12-13 16:58
No wielki błąd zrobiła Twoja mama biorąc antybiotyk! Przy takich objawach wielce prawdopodobne, że to przeziębienie lub grypa, a na to nie bierze się antybiotyków, bo wręcz zaszkodzi a nie pomoże. Jeżeli Twoja mama wzieła już kilka tabletek to najważniejsze aby wzieła go do konca, bo nigdy nie przerywa się kuracji antybiotykowej. Teraz tak: jak najabrdziej wskazany paracetamol, należy zostać w domu, wziąć polopirynę aby się wypocić, no i standardowe leki wspomagające przeziębienia i grypy (cała masa w aptekach), jeżeli po 3 dniacg nie przejdzie koniecznie udać się do lekarza. Koniecznie należy podać leki osłonowe (np. lacidofil) lub chociaż niech mama pije jogurty. Jeżeli jeszcze wystąpią jakieś objawy, napisz, na pewno ktoś z forum Ci pomoże.
pozdrawiam
napisał/a: klapouszek2 , 2007-12-14 23:49
djfafa co do antybiotyku to racja - jak sie zaczęło trzeba wybrać do końca, co do Lacidofilu itp również ok;) . Natomiast co do tej mieszanki piorunującej to muszę sprostować ;)
djfafa napisal(a): Teraz tak: jak najabrdziej wskazany paracetamol, należy zostać w domu, wziąć polopirynę aby się wypocić, no i standardowe leki wspomagające przeziębienia i grypy (cała masa w aptekach

jak paracetamol to paracetamol a jak polopiryna to tylko ona - NIE ŁĄCZYMY! Wierz mi, że po paracetamolu też się można wypocić ;) a jak komuś mało to proponuję herbatkę z malin albo lipy. Dodatkowo można sobie oczywiście łykać rutinoscorbin, witaminę C, wapno, echinacee... ale też z umiarem oczywiście;)
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2007-12-15 09:14
Klapouszku masz oczywiście w 100% rację! Może napisałem to nie jasno, bo nie chodziło mi o branie ich jedncześnie. Ja zawsze podczas tego typu dolegliwości polopirynę łykam tylko na noc, w dzień natomiast coś z paracetamolem.
Ale dziękuje za "czuwanie" !!
Babs a jak mama?