POLECAMY

czy to skaza białkowa?

napisał/a: czarnula4, 2008-03-14 10:38
Mam pytanie dotyczace 13-mies. córki. Od listopada robią jej się brzydkie zaczerwienienia w pachwinach, miedzy wargami sromowymi i kołod odbytu. Zmiany bledną tylko po smarowaniu tridermem, który staram się uzywać krótko. Nic innego nie pomaga. Deramtolog zasugerowała, ze to na tle alergicznym. Odstawiałam soki winogronowe i inne podejrzane produkty, zmieniałam pieluszki, kosmetyki i to samo. Zmiany ja swędzą, ona ciagle zaciska nóżki. Córce pojawiaja się czasem pojedyńcze kropeczki, czerwone na ciele i na twarzy, od 2 tyg, pojawiły sie wysypki przechodzace w liszaje na szyji, oraz charczenie jakby w oskrzelach (była osłuchana przez pediatrę i wszystko w porządku). Policzki ma lekko suche, czasem lekko zaczerwienione. Od kilku tygodni robi częsciej kupki niz wczesniej (miała nawet tendencje do zaparć), czasem są rzadkie i smierdzące. Zaczynam zastanawiać się czy córka nie uczula sie na mleko, karmiona jest Nanem active. Do ok.7 m-ca zycia dostawała Nutramigen z powodu kolek i obciążenia alergią. Ja i mąż mamy katar sienny, syn miał skazę białkową i nietolerancję na inne pokarmy. Syn (ma 6 lat) do roku nie miał objawów skazy białkowej, pojawiły sie też w ok.13 m-cu, dostawał Bebiko. Robilismy córce wskaźnik całkowity IgE i wyszedł w normie, jednak alergolog nie wykluczyła , że u niej jakaś alergia moze się rozwinąc, tym bardziej, ze raz dostała brzydkiego skórnego uczulenia prawdopodobnie po uczuleniu na meningokoki (leżała nawet w szpitalu) . Te zaczerwienienia w pachwinach i okolicach zaczęły ją "męczyć" od tego pobytu w szpitalu. Przejście z nutramigenu na Nan active nastapiło ok.m-ca wczesniej.
Sama zrobiłam córce badanie kału na candide (dzis odbieram wyniki), sugerowałam lekarzom uczulenie na mleko , ale zbywają mnie .

Moje pytanie jest takie: czy u córki te objawy skórne, charczenie i te częstsze stolce moga świadczyc, ze uczula sie na mleko?
Najbardziej martwią mnie te zaczerwienienia przy odbycie i w pachwinach, ponieważ reagują tylko na mocną maść, a żaden lekarz nie traktuje tego poważnie i nie docieka przyczyny. Córka przez swędzenie w tych okolicach nabawiła się onanizmu . Ja nie potrafie jej pomóc. Co robic?
napisał/a: czarnula4, 2008-03-14 12:22
Wynik candidy mam odebrany. Córka jej nie ma, natomiast syn tak. Pasożyty ujemne .
napisał/a: Peter, 2008-03-14 20:42
Więc syna przeleczyć Nystatyną.
Córka prawdopodobnie ma pokrzywkę alergiczną lub skazę białkową. Należy zmodyfikować dietę. Nan jest mlekiem zbyt bogatym w cukier. Spróbować Bebilon HA (hypoalergiczne). Lekarz powinien przepisać leki przeciwświądowe i przeciwhistaminowe np. Ketotifen
napisał/a: czarnula4, 2008-03-15 08:00
Dziekuję za szybką odpowiedź. Spróbuję zmienić mleko. W domu mam zyrtec, który córka dostawała, czy zamiast ketotifenu też bedzie dobry?
napisał/a: Peter, 2008-03-15 20:36
Tak, może być, z tym, że on nie od razu spowoduje ustąpienie świądu.
napisał/a: czarnula4, 2008-03-16 07:30
Jeszcze raz dziękuję za porady. Wprowadze nowe mleczko , zyrtec i będę małą obserwowała.
napisał/a: czarnula4, 2008-03-24 09:33
Niestety po Bebilonie HA jest jeszcze gorzej, liszaje sa bardziej czewone, kupki częstsze i rzadkie, pojawiło sie znów zaczerwienienie na pupie oraz krostki, liszaje w zgięciach łokci. Jutro wybieram się do pediatry, bo chyba trzeba bedzie zmienic mleko na te dla alergików.
napisał/a: Peter, 2008-03-24 19:04
W takim razie będzie prawdopodobnie konieczne mleko sojowe. Albo przyczyny występujących zmian na skórze są inne (np. uczulenie kontaktowe na proszek). To już musi rozstrzygnąć lekarz pediatra.
napisał/a: czarnula4, 2008-03-25 10:06
Serdecznie dziekuje za porady. Pediatra przepisała Nutramigen 2.
napisał/a: czarnula4, 2008-03-31 09:23
Po Nutramigenie i stosowaniu zyrtcu jest poprawa. Stolce się unormowały, liszaje na szyji zniknęły . Jednak pozostało lekkie zaczerwienienie koło odbytu, a wczoraj znów pojawiło sie w pachwinach. Załozyłam pieluche tetrową, ale po pierwszej próbie zaczerwienienie zaraz się nasiliło. Wyglada na to, ze to podraznienie z moczu. Dziś odstawiłam vibovit bobas (kiedys źle tolerowała Cebion Multi). zmiany nawet jak sa przybladniete bardzo ją swędzą.

Mam pytanie czym mam smarować zaczerwienienia skoro reagują tylko na Triderm (nie próbowałam innego sterydu)? Czy wypróbować Tormentiol?
Nie działa maść posladkowa, linomag, sudocream, clotrimazol. Po tridermie zmiany bledną, ale jak się im przyjrzeć pozostają lekko żółte. Co robić?

Bardzo proszę o radę.
napisał/a: Peter, 2008-03-31 11:20
Można spróbować na zmianę Triderm i Tormentiol.
napisał/a: czarnula4, 2008-03-31 12:45
Dziekuję tak zrobię.