POLECAMY

Co to może być?

napisał/a: Przemo_st, 2013-11-06 19:19
Witam wszystkich

Piszę to wszystko bo już nie radzę sobie z tą dziwną chorobą i ledwie to ciągnę.

Ale od początku-5 lat temu przyjmowałem przez 10 dni abx klarmin na zapalenie oskrzeli. 2-3 tygodnie pozniej zaczalem mocno chorowac i ten stan trwa do dzisiaj, pomimo stosowania roznych metod remisji brak.

Moje objawy dotycza sfery gastrologicznej i psychicznej (glownie). W zasadzie to po kazdym posilku odczuwam jakies zmiany w powyzszym. A konkretnie:

-mgła umysłowa (najtrudniejsze do zniesienia)
-zmiany nastrojow
-splyw sluzu po tylnej sciance gardla
-zmeczenie, a wrecz depresja, do niedawna musialem polozyc sie spac po obiedzie, nie dalo sie funkcjonowac
-amotywacja, otepienie i zobojetnienie po posilkach bialkowo-tluszczowych
-bardzo duze problemy z koncentracja, dezorientacja
-podwyzszenie nastroju po weglowodanach, wesolkowatosc
-rozpieranie w zatokach, bole, zatkanie nosa i zatok(bez kataru), permanentne "swedzenie" w zatokach
-ogolna depresja wywolana beznadziejnym caloksztaltem sytuacji
-niepokoj po niektorych posilkach, placzliwosc, odczuwanie zlosci i frustracji

Do niedawna, nim zaczalem przyjmowac terapie naltreksonem w niskiej dawce byly to jeszcze:
-skurcze miesni, stawow
-duza depresja
-cala gama gastrologicznych objawow np. zaparcia z biegunkami, bole, wzdecia, przelewania etc.
-wizyty po posilkach w szpitalu-diagnoza tlo nerwowe

I pewnie wiele jeszcze o ktorych nie pamietam, niewazne.

Co wyszlo z badan:
-tk zatok-polipy,zgrubienia, obrzeki, duzo sluzu etc.
-w gastroskopii przewlekle zapalenie blony sluzowej,nadzerki, juz zaleczone
-kolonoskopia bez wycinkow ok
-mri glowy ok
- enterografia mr jelita cienkiego ok
- krew ok, poza skaczacym czasem w gore crp i podwyzszonym markerem tps, stale podwyzszone monocyty, swego czasu miewalem tez podwyzszona przez wiele msc amylaze w moczu (a we krwi w normie)
-d-arabinitol w normie
-obciazenie glukoza-czasem cukier 2 h po posilku jest mniejszy niz na czczo, dotyczy to posilkow weglowodanowych zlozonych
-podwyzszone alt i ast, spadlo w dol na diecie niskoweglowodanowej

Co pomaga:
-terapia ldn - ratuje zycie, co tu duzo mowic
-metronidazol - likwiduje objawy, dziala tylko doraznie
-xanax -tylko czesciowo pomaga
-antydepresanty-j.w. Bez wplywu na zatoki, zmienne nastroje, mgla wystepuje nadal
-glutamina-poprawia nastroj, dorazne dzialanie
-sterydy donosowe-znosza duza czesc objawow
-leki przeciwalergiczne

Generalnie objawy pojawiaja sie ok.20-30 min po posilkach, najpierw odczuwa sie je w zatokach, a im ich tam wiecej to tym gorsze samopoczucie psychiczne. Bez lekow ad zycie jest nie do wytrzymania, ale nawet laczenie ich kilku naraz nie daje remisji.

Stawiam ze swojej strony na przerost jelita cienkiego z nietolerancjami pokarmowymi, nie wiem moze jednoczesna migracja bakterii do krwi? Tylko nie piszcie ze to w glowie:/ Przykre jest to, że lekarze strasznie daremni sa w moim przypadku.

Po urodzeniu bylem traktowany dozylnie duza iloscia abx, mozliwe ze to obnizylo odpornosc?

Najlepiej czulem sie na diecie scd, bezglutenowej, bez nabialowej, niskoweglowodanowej etc. Zadna jednak z diet nie przynosi remisji.

Czy ktos moze cos doradzic? Moze ktos sie z tym zmaga lub wyleczyl? Jakies podpowiedzi? Ciagne juz resztkami sil...

PS
napisał/a: joannanr1, 2013-11-06 20:21
Robiłeś posiewy mykologiczne w kierunku candida?Wiele z Twoich objawów pasuje do przerostu candida w organiźmie.
Zrób koniecznie porządek z zatokami:)
napisał/a: Przemo_st, 2013-11-06 23:55
Posiewy robiłem, nawet przeleczyłem się w tym kierunku bez rezultatów. Robiłem też zresztą oznaczenie poziomu d-arabinitolu i ten jest w normie więc to nie grzybica.
napisał/a: joannanr1, 2013-11-07 08:02
Z candidą często nie jest łatwo , nie wystarczy ją przeleczyć. Jakie miałeś wyniki posiewów?
napisał/a: Przemo_st, 2013-11-07 09:08
Bodajże jeden + w posiewie kału, z pozostałych nic nie wyszło.
napisał/a: joannanr1, 2013-11-07 13:25
Ja zaczęłabym na Twoim miejscu od usunięcia polipów z zatok.Może dokładniej się przyjrzeć cukrowi bo skoro odczuwasz polepszenie samopoczucia po cukrach to może tutaj też jest problem.Moim zdaniem powinieneś też podreperować psychikę , część Twoich objawów może mieć podłoże nerwicowe.Może alergie pokarmowe?Celiakię wykluczyłeś?
napisał/a: Przemo_st, 2013-11-07 19:44
Na zabieg się nie kwalifikuję, chyba że prywatnie. Ja też jestem zdania, że coś jest na rzeczy jeśli idzie o sprawy alergiczne, nietolerancje etc. Celiakia wykluczona. Byłem na diecie niskocukrowej-ledwie co idzie wytrzymać... A co do psychiki-jasne, że idzie zwariować od tych objawów, ale one też są obecne na psychotropach i to niezależnie od dawki.
napisał/a: joannanr1, 2013-11-08 13:51
Może spróbuj diety eliminacyjnej , tylko bardzo dokładnej.Jeżeli bezglutenowa to na 100% bo gluten jest w produktach , o których nawet nie pomyślałbyś np mrożonkach warzywnych.Pobądź na takiej diecie 2 miesiące i zobaczysz czy będzie poprawa.W jaki sposób wykluczono u Ciebie celiakię?
napisał/a: Przemo_st, 2013-11-12 08:58
Poprzez wycinek z jelita oraz p/ciała endomyzium i transglutaminazę, o ile dobrze pamiętam.

Mam zamiar wejść na dietę eliminacyjną-albo gasp, albo jakaś inna. Najlepiej się czułem na diecie bezglutenowej, beznabiałowej, niskowęglowodanowej, bez węglowodanów złożonych, z negatywów odczuwałem wtedy w zasadzie tylko zamulenie.
napisał/a: joannanr1, 2013-11-12 09:30
Zastanawiałam się czy miałeś biopsję bo tylko w ten sposób można wykluczyć celiakię na 100%.Jeżeli czujesz się lepiej na diecie bezglutenowej to myślę ,że warto spróbować.pozdrawiam
napisał/a: Przemo_st, 2013-11-12 17:44
Tak też myślę, gdy byłem na diecie to wystarczał słaby lek ad. Szlag mnie jednak trafia ztymi nietolerancjami, wyczytałem, że dieta jest wskazana przezjakieś dwa lata:/.
napisał/a: joannanr1, 2013-11-12 19:27
Przy celiakii trzeba być na diecie do końca życia , myślę że jeżeli poczujesz różnicę w samopoczuciu to dieta nie będzie dla Ciebie problemem.Zastanawia mnie jeszcze Twoja krzywa cukrowa , co mówi na to lekarz? I ciekawe jest dlaczego pomaga Ci terapia LDN.W jakiej dawce bierzesz?I dlaczego wszystko zaczęło się po antybiotyku i tak dużo pasuje do objawu przerostu candidy?pozdrawiam