POLECAMY

bolące oczy (oczodoły). przyczyna, związki chorobowe?

napisał/a: mirka001, 2008-12-28 21:28
Witam serdecznie.
od dwóch miesięcy bardzo bolą mnie oczy, a w zasadzie to oczodoły. nie mogę sobie z tym poradzić. cierpię na bezsenność i nie wiem czy to ma związek. leczę się też na tarczycę i zażywam hormony. czy wymienione przeze mnie problemy mogą być przyczyną bólu oczu czy też ma to związek z jakąś inną chorobą. czy ktoś z Was miał podobny problem? jak sobie z nim poradził? proszę o wszelkie wskazówki.
napisał/a: dimedicus, 2008-12-29 06:55
Proszę napisać jakie leki są zaordynowane,czy było przeprowadzone badanie w kierunku zatok.Choroba tarczycy może mieć w wpływ,również pozostałe objawy są związane z nadczynnością tarczycy.
napisał/a: mirka001, 2008-12-29 16:22
przyjmuje euthyrox 100mg. endokrynolog podejrzewa chorobe Hashimoto, jednak zaprzecza by bezsenność i bóle szyi wraz z pieczeniem mialy jakikolwiek związek z tarczycą. jest rownież po operacji przegrody nosowej i usunięcia polipów. przestaje sobie radzić sam ze sobą, zaczyna wpadać w depresję. (wszystkie te objawy dotyczą mojego mężą). czeka go kolejna wizyta u endokrynologa, o co powinien prosić, co sugerować? bardzo proszę o odpowiedź, dziękuję za poprzednią.
napisał/a: dimedicus, 2008-12-29 17:21
euthyrox może powodować problemy ze snem,jak sądzę były przeprowadzone badania tarczycy(TSH,fT3,fT4)?To jedno z badań inne to USG ew.biopsja cienkoigłowa celowana.Chory z niedoczynnością tarczycy może być spowolniały, odczuwać przewlekłe zmęczenie, jest zwykle senny.Jest,to jeden z objawów niedoczynności tarczycy.Pieczenie może być spowodowane np.nadkwasotą.Mam za mało danych aby oceniać na odległość.
napisał/a: mirka001, 2008-12-29 21:35
przy pierwszym badaniu TSH wynik był ponad 10 jednostek, natomiast badanie przeciwciał wykazało ponad 1000. oprócz tego notoryczna nerwowość i przewlekłe biegunki. ma zespół jelita nadwrażliwego. w ostatnim czasie zażywał też leki psychotropowe i nasenne. poza tym jest czynny zawodowo i sportowo (tenis). w dalszym ciągu nie wiem z czego wynika ból oczu. nie bardzo wiem czy wiązać to z choroba tarczycy...
napisał/a: dimedicus, 2008-12-29 22:02
Czy było robione badanie laryngologiczne w kierunku zatok i badanie okulistyczne.
napisał/a: mirka001, 2008-12-30 18:38
pisałam już, że mąż jest po trzykrotnej operacji laryngologicznej (przegroda nosowa, punkcja zatok, usuniecie polipów). okulista nieczego nie stwierdza. Myślę, że może to byc związane z oftalmopatią tarczycową. interesuje mnie odpowiedz w jaki sposób można pozbyć się tej uporczywej dolegliwości czyli bólu oczu i oczodołów, przy jednoczesnym pobieraniu hormonu euthyrox 100mg od prawie dwóch lat
napisał/a: dimedicus, 2008-12-30 19:41
Mam za mało informacji aby oceniać,dlatego moja ocena jest wybiórcza,nie zanzaczyła Pani kiedy były zabiegi,stąd moje pytanie czy było badanie w kierunku zatok.Oczywiście,że przy oftalmopati tarczycowej jak również przy chorobie Gravesa-Basedowa,mogą występować opisane objawy.
Leczenie może przebiegać przez leczenie steroidoterapią,radioterapia przestrzeni zagałkowych, czy też chirurgiczna dekompresja oczodołów.Proszę w tej sprawie porozmawiać z lekarzem prowadzącym.Powodzenia
napisał/a: mirka001, 2008-12-30 23:08
dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Pierwsza operacja była 25 lat temu, druga 5 lat temu a trzecia 1,5 roku temu. Chciałabym prosić o wskazówki jakie badania było by dobrze zrobić , aby wreszcie powstała konkretna diagnoza i prawidłowy sposób leczenia. Prowadzacy lekarz endokrynolog kieruje wciąż tylko na TSH i czasami robi USG. Twierdzi też ,że bezsenność nie ma nic wspólnego z tarczycą.
napisał/a: edi41, 2011-11-18 23:34
czy ktos jeszcze czyta ten wątek?
Cielawa jestem , zy coś sie wyjaśnilo z oczami, bo cóz ....mam to samo
Cierpię na Hashimoto i od roku mam problemy z oczami - najpierw było permanentne zapalenie spojówek (tylko sterydy w kroplach działaly) , potem doszło łzawienie. Ból oczodołow też miałam. Mimo ,że poprawiłam TSH z 5 do 0,20 - objawy sa nadal.
Przebadałam cały organizm - wszytko jest ok.
Jak to leczyć, już się załamuję
napisał/a: czarna10000, 2011-12-11 21:33
uważnie przeczytałam wasze wypowiedzi. Ja również choruje na Hashimoto mam niedoczynność tarczycy ale objawy nadczynności. Przyjmuję euthyrox 100mg zauważyłam ostatnio że coś się dzieje nie tak... Pracuję przy komputerze być może to dlatego ale bardzo strasznie bolą mnie oczy od dłuższego czasu. Teraz jeszcze to się nasilłlo i miałam wypalany włókniak azotem zaraz pod okiem i nie wiem czy to się łączy. Wykryto mi jakąś narośl w gardle od której często wymiotuje ale nie można nic zrobić bez zgody endokrynologa który musi potwierdzić czy mogę być pod narkozą. Przytyłam w ostatnim roku ok 10 kg nie mogę nic zjechać choć zaczęłam trenować w miarę możliwości i zdrowiej się odżywiać, nie jeść po 18 itp ale bez skutku . Czy to wszystko może brać się od tarczycy???? leczę się na nią od 6 lat co dzień przyjmuję leki były zmieniane tzn dawki przy każdej coś się działo np przez jakiś czas prawie nie spałam lub miałam nerwobóle. Jeżeli ktoś jest zorientowany proszę o odp.