POLECAMY

Białko w moczu - czy przyczyną mogła być antybiotykoterapia?

napisał/a: Kornholio, 2007-02-18 08:40
Witam,
co może oznaczać wynik białka w moczu 30mg/dl?
Wszystkie inne podstawowe badania krwi i moczu w normie.
Osoba w wieku 29 lat. Jakieś 8-9 dni przed badaniem ta osoba skończyła antybiotyk aplikowany przez 16 dni (Ospamox 2x1000mg dziennie), potem jeszcze donosowo Cromosol i Budherin (obecnie).

Zauważalne objawy od strony nerek nie występują... czy to może mieć związek
z w/w lekarstwami?
Czy to poważna sprawa?
napisał/a: Peter, 2007-02-18 18:53
Mało prawdopodobne, aby ten antybiotyk uszkodził nerki. Konieczna dalsza diagnostyka. Białka w moczu nie powinno być. Można wykonać posiew moczu (możliwa infekcja w ukł. moczowym).
napisał/a: Kornholio, 2007-02-18 18:57
Peter napisal(a):Mało prawdopodobne, aby ten antybiotyk uszkodził nerki. Konieczna dalsza diagnostyka. Białka w moczu nie powinno być. Można wykonać posiew moczu (możliwa infekcja w ukł. moczowym).


Czy możliwe jest, aby infekcja objawiała się tylko białkiem w moczu?
Leukocytów i czerwonych krwinek brak.
Podobnie badania krwi w normie - np. OB=2.
napisał/a: Peter, 2007-02-19 10:45
Jeśli infekcja jest ograniczona do niewielkiego obszaru, to tak może być. Dlatego sugerowałem posiew moczu, czy nie ma tam bakterii chorobotwórczych. Jedną z przyczyn pojawienia się białka w moczu, jest zmiana przepuszczalności (jego wzrost) w kłębuszkach nerkowych wywołana m. in. stanem zapalnym. A stan zapalny może być wywołany przez bakterie. Ale oczywiście nie tylko.
napisał/a: Kornholio, 2007-02-21 15:19
Peter napisal(a):Jeśli infekcja jest ograniczona do niewielkiego obszaru, to tak może być. Dlatego sugerowałem posiew moczu, czy nie ma tam bakterii chorobotwórczych. Jedną z przyczyn pojawienia się białka w moczu, jest zmiana przepuszczalności (jego wzrost) w kłębuszkach nerkowych wywołana m. in. stanem zapalnym. A stan zapalny może być wywołany przez bakterie. Ale oczywiście nie tylko.


Wczoraj i dziś robiłem kolejne badania moczu - 2x okazało się, że białka w moczu już nie ma. Badałem też kreatyninę - wyszło 9,0. Lekarz zalecił jeszcze powtózyć badania moczu za 2 dni.
Czy to możliwe, aby tak po prostu jednorazowo pojawiło się białko bez żadnego poważnego powodu? (nie przypominam sobie, abym przed tym badaniem jakoś nadwyraz się przemęczył fizycznie).
Czy też może mogło to mieć jakiś związek z chorobą zatok i/lub kuracją antybiotykową?
napisał/a: Peter, 2007-02-21 17:39
W życiu zdarzają się różne incydenty zdrowotne. Jeśli się nie powtarzają, to nie ma problemu.