POLECAMY

Alergia na drób?

napisał/a: kolczan , 2010-12-02 12:23
pisałąm juz o problemie
napisał/a: piotrosiama , 2010-12-02 12:50
Ale o co dokładnie Ci chodzi bo nie widzę żadnych innych postów ?
napisał/a: kolczan , 2010-12-02 13:38
Mam problem z półtorarocznym synem. Miesiąc temu po nawracających wysypkach lekarz przepisał nam nutramigen (wcześniej był już na zyrteku) odstawiliśmy wszystko co zawiera mleko krowie, po zastosowaniu maści z antybiotykiem widoczna poprawa. Wcześniej dziecko miało wysypkę na twarzy, pod kolanami, na zgięciu łokci i na brzuchu, wysypka była czerwona, szorstka, liszajowata. I tutaj pojawia się problem, wysypka wróciła mimo tego że nie dostaje produktów zawierających mleka krowiego. Obecnie dziecko w nocy jest na piersi, rano i wieczorem na nutramigenie robię mu kaszkę ryżową, wcześniej była to kaszka mleczno-ryżowa. Moje pytanie, czy mięso drobiowe może wywołać taką wysypkę? W niedzielę i w poniedziałek zjadł drób we wtorek pojawiła się ponownie wysypka. Drób zjadamy przynajmniej dwa razy w tygodniu. Dodam, że ze starszym synem mieliśmy podobne problemy, jednak nie tak dokuczliwe. Starszy syn miał robione testy z krwi, wyszło minimalnie na pszenice i białko jaja kurzego. U niego z wiekiem wysypki ustąpiły, czasami pojawi się delikatna wysypka pod kolanami i na zgięciach łokci. Jeszcze jedno, co w takim wypadku ze szczepionkami, z tego co się orientuję zawierają one białko jaja kurzego. Półtoraroczny syn dwa tygodnie temu był szczepiony (szczepionka z kalendarza szczepień) czy nawrót wysypki może mieć związek. Oczywiście nie jada się w naszym domu cytrusów oraz wszystkiego co może powodować wysypkę, kosmetyki od lat nie zmieniane do każdej kąpieli oilatum. Naprawdę nie mam już pomysłu co może wywoływać te wysypki, dlatego z góry dziękuje za zainteresowanie problemem.
napisał/a: piotrosiama , 2010-12-02 13:41
Proponuję zainteresowanie problemem - Petera.
A alergia na drób - zdarza się i może być to przyczyną.
napisał/a: Peter , 2010-12-08 13:01
Alergia na mięso drobiowe oczywiście może wystąpić. Co do zawartości w szczepionkach białka jaja kurzego, to producent takiej szczepionki w każdej ulotce zawiera takie informacje. I dotyczą one szczepionek, które zwierają komponentę wirusową. Taką typową zawierającą to białko jest sezonowa szczepionka p./ grypie.
Odległość dwóch tygodni od szczepienia jest tak znacząca, że prawdopodobieństwo związku z opisanymi objawami jest znikome.
napisał/a: smoczyca1 , 2010-12-08 17:25
ancza napisal(a):Mam problem z półtorarocznym synem. Miesiąc temu po nawracających wysypkach lekarz przepisał nam nutramigen (wcześniej był już na zyrteku) odstawiliśmy wszystko co zawiera mleko krowie, po zastosowaniu maści z antybiotykiem widoczna poprawa. Wcześniej dziecko miało wysypkę na twarzy, pod kolanami, na zgięciu łokci i na brzuchu, wysypka była czerwona, szorstka, liszajowata. I tutaj pojawia się problem, wysypka wróciła mimo tego że nie dostaje produktów zawierających mleka krowiego. Obecnie dziecko w nocy jest na piersi, rano i wieczorem na nutramigenie robię mu kaszkę ryżową, wcześniej była to kaszka mleczno-ryżowa. Moje pytanie, czy mięso drobiowe może wywołać taką wysypkę? W niedzielę i w poniedziałek zjadł drób we wtorek pojawiła się ponownie wysypka. Drób zjadamy przynajmniej dwa razy w tygodniu. Dodam, że ze starszym synem mieliśmy podobne problemy, jednak nie tak dokuczliwe. Starszy syn miał robione testy z krwi, wyszło minimalnie na pszenice i białko jaja kurzego. U niego z wiekiem wysypki ustąpiły, czasami pojawi się delikatna wysypka pod kolanami i na zgięciach łokci. Jeszcze jedno, co w takim wypadku ze szczepionkami, z tego co się orientuję zawierają one białko jaja kurzego. Półtoraroczny syn dwa tygodnie temu był szczepiony (szczepionka z kalendarza szczepień) czy nawrót wysypki może mieć związek. Oczywiście nie jada się w naszym domu cytrusów oraz wszystkiego co może powodować wysypkę, kosmetyki od lat nie zmieniane do każdej kąpieli oilatum. Naprawdę nie mam już pomysłu co może wywoływać te wysypki, dlatego z góry dziękuje za zainteresowanie problemem.


Ja myślę, że problemy skórne można łączyć ze szczepieniem ale ja nie łączyła bym ich po takim czasie z białkiem jaja kurzego/ czy drobiem a z "walką jaką organizm" musi stoczyć po szczepieniu - tak jak skóra z AZS "psuje" się przy infekcji tak samo i po szczepieniach.
Przy podejrzeniu uczulenia na białko jaja przed szczepieniem lekarz zlecił nam oznaczenie swoistych IgE by podjąć decyzję czy szczepimy w przychodni czy szpitalu, czy też wogle szczepić nie będziemy
napisał/a: kolczan , 2010-12-09 11:38
Dziękuję za informacje. W tym tygodniu nie podałam drobiu, jak do tej pory nowa wysypka się nie pojawiła. Mam nadzieję, że to już nie wróci. Zastanawia mnie tylko czy konieczne jest podawanie w tym wypadku, mleka nie zawierającego białka krowiego. Zdaję sobie sprawę z tego, że przez najbliższy czas jest to jeszcze konieczne. Gdyby jednak wysypki nie nawracały , czy warto spróbować wrócić do mleka podawanego wcześniej, a zrezygnować oczywiście z drobiu.
napisał/a: Peter , 2010-12-09 14:16
Może pani wrócić, ale trzeba się liczyć z możliwością reakcji alergicznej. Bezpieczniej podawać mleko hypoalergiczne, bez kazeiny.
napisał/a: kolczan , 2010-12-14 12:48
Niestety nic z tego, ponownie pojawiła się wysypka. Wczoraj lekarz przepisał nam SINGULAIR4 . Co mogę jeszcze zrobić, jak znaleźć przyczynę, opadają mi już ręce.
napisał/a: elizabet77 , 2010-12-15 21:33
My mamy podobny problem jest wszystko odstawiane co mleczne ,kurczaki ,proszki ,płyn do kąpieli ojlatum i dalej mamy wysypke kt€ra jest na ciele dziecka od 3 tygodni też mi opadaja ręce nie wiem co robić pani doktor twierdzi że czeba szuk atecutivi maść robiona z apteki .pozdrawiam.
napisał/a: kolczan , 2010-12-16 13:21
Ostatnio zauważyłam, że mały ma jakby coś w stylu ciemieniuchy na głowie, skóra jest tam bardzo sucha, wygląda jakby miał skorupę łupieżu. Czytałam ostatnio o AZS czy to wszystko może łączyć się w całość. Odstawiamy wszystko i nadal go wysypuje, owszem po ostatniej wizycie trochę mniej ale wydaje mi się, że to zasługa tych nowych tabletek "singulair4", które dostał. Lekarz kazał nadal podawać również zyrtek. Co o tym wszystkim sądzicie? pozdrawiam
napisał/a: smoczyca1 , 2010-12-16 15:09
ancza napisal(a):Ostatnio zauważyłam, że mały ma jakby coś w stylu ciemieniuchy na głowie, skóra jest tam bardzo sucha, wygląda jakby miał skorupę łupieżu. Czytałam ostatnio o AZS czy to wszystko może łączyć się w całość. Odstawiamy wszystko i nadal go wysypuje, owszem po ostatniej wizycie trochę mniej ale wydaje mi się, że to zasługa tych nowych tabletek "singulair4", które dostał. Lekarz kazał nadal podawać również zyrtek. Co o tym wszystkim sądzicie? pozdrawiam

Ja skłaniam się ku temu, ze to jest AZS, jak jest AZS trzeba pogodzić się z tym, ze żadną dietą nawet najbardziej restrykcyjną cudów nie osiągniemy - oczywiście możemy poprawić nią i odpowiednią pielęgnacją stan skóry ale niestety musimy się liczyc, że problem będzie, zmiany będą wracały,potem znikał by znowu powrócić.
Daleka jestem też od odstawiania z diety dziecka wszystkiego po kolei - można szkody dziecku narobić, radziła bym szukać rozsądnego lekarza który pomoże wdrażać nowości i dietę dziecka stopniowo rozszerzać.