POLECAMY

Czym jest trening autogenny Schulza

Ta metoda została opracowana przez niemieckiego dermatologa, który w późniejszym okresie swojej kariery zawodowej zainteresował się neurologią i psychoterapią. Sama nazwa metody pochodzi od greckich słów auto – „sam” oraz genesis – „powstanie” i oznacza technikę relaksacyjną, którą każdy może zastosować samodzielnie.

Czym jest trening autogenny Schulza

Trening powstał w okresie, kiedy Schultz pracował we wrocławskim Instytucie Hipnozy. Moment był nieprzypadkowy, ponieważ to właśnie tam lekarz ten zauważył, że pacjenci poddawani hipnozie odczuwają najczęściej dwa rodzaje doznań: uczucie ciężkości oraz ciepła. Cała metoda opiera się na wywoływaniu u siebie drogą autosugestii właśnie tych dwóch doznań.

Całą procedurę można opisać w kilku punktach:

  • Skupienie po kolei na poszczególnych częściach ciała połączone z sugestią odczuwania w nich ciężaru.

  • Ponowne skupienie na poszczególnych częściach ciała z sugestią odczuwania w nich ciepła.

  • Skupienie na pracy serce z sugestią jego miarowej spokojnej pracy.

  • Skupienie na oddechu i jego regulacja – oddech powinien być spokojny, miarowy, niesprawiający dyskomfortu.

  • Sugestia odczuwania ciepła w całym organizmie.

  • Sugestia odczuwania chłodu na czole.

Sposób, w jaki przedstawiane są autosugestie to najczęściej powtarzanie właściwych afirmacji w myśli bądź wyobrażanie sobie właściwego stanu.

Początkowo ćwiczenia nie powinny być zbyt długie (ok. 20 min.), z czasem przedłużają się, aby dawać coraz bardziej intensywny efekt.

Trening pozwala na osiągniecie nawet bardzo głębokiej relaksacji – rozluźnienie mięśni, spowolnienie pracy serca, wyrównanie oddechu, skupienie na wewnętrznych doznaniach zamiast na bodźcach zewnętrznych, zmniejszenie aktywności gruczołów potowych, spowolnienie prądów czynnościowych kory mózgowej – a zatem w każdym zakresie przynosi efekt przeciwstawny stresowi

Wartość tej techniki polega na tym, że nie tylko dalej doskonałe efekty, ale jest możliwa do samodzielnego stosowania. Początkowo odczuwanie sugerowanych stanów nie jest łatwe, jednak po uzyskaniu odpowiedniej wprawy efekty przychodzą niemal natychmiast.

Czytaj dalej:
Czym jest trening Jacobsona

tekst: Bartłomiej Perczak – Ekspert serwisu
http://www.psychoterapia-krakow.org/
http://www.psychlab.pl/

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/2 lata temu
Trening autogenny Schulza-nie polecam http://www.traditia.fora.pl/pytania,59/relaksacja,7901.html http://pojdzzamna.org.pl/do-poczytania/130-zagrozenia-duchowe-aikido-akupresura-bioenergoterapia-capoeira-dopalacze-enneagram-feng-shui-gry-komputerowe-homeopatia-horoskopy-irydologia-joga-mandala-metoda-bronnikowa-numerologia-pierscien-atlantow-rozdzki-wahadeka-szkoy-waldorfskie.html http://www.bwm-odnowa.eu/?Zagro%C5%BCenia_duchowe Pozdrawiam
/2 lata temu
Autogenny.pl odkopałem i Schultza znalazłem. Ale zdecydowałem się kupić "Trening Autogenny Cardio". kłopoty zdrowotne mnie niestety przycisnęły więc siadłem ze słuchawkami na uszach. Nie ukrywam że jestem dziś z tego bardzo zadowolony (nie z kłopotów zdrowotnych oczywiście). Trening jest połączeniem Schultza i Jacobsona oraz jakichś technik oddechowych. Fajne i skuteczne.
/2 lata temu
Trening autogenny Schultza w oryginalnej wersji trwa nie dłużej niż 2-3 minuty. Dopiero później można trening wydłużyć i to wcale nieznacznie! Rozciąganie treningu do 20-30 minut w początkowej fazie jest wręcz groźne dla organizmu i skuteczności samej metody. Polecam lekturę na stronce autogenny.pl tam możecie znaleźć oryginalne wersje Jacobsona i Schultza Pozdrawiam :)