Zioła na trawienie

Możesz po prostu napić się herbaty z dziurawca czy mięty. Aby jednak szybciej poczuć ulgę, warto przygotować napar z mieszanki wzajemnie uzupełniających swe działanie ziół.

Zioła na trawienie
Często trudno się powstrzymać przed wzięciem dokładki czy zjedzeniem czegoś smakowitego, ale niezbyt zdrowego. Efekt? Niestrawność. Czasem też, nawet normalnie jedząc, cierpimy na kłopoty żołądkowe, np. z powodu nerwów. Oto ziołowe mikstury, dzięki którym twój układ pokarmowy szybciej wróci do formy.

Dla przejedzonych 
Wymieszaj po łyżeczce suszonego ziela melisy lekarskiej, mięty pieprzowej i dziurawca. Zalej szklanką wrzątku, przykryj i odstaw na kwadrans. Przecedź. Popijaj po pół szklanki, 3–4 razy w ciągu dnia. A jeśli masz skłonność do niestrawności – regularnie, na pół godziny przed jedzeniem, przez 3–4 tygodnie. Napar taki wzmaga wytwarzanie soków trawiennych, dezynfekuje przewód pokarmowy, łagodzi skurcze jelit i zmniejsza produkcję gazów.
Jak ćwiczyć, by usprawnić trawienie?

Na wzdęcia 
Pomaga działająca rozkurczowo i wiatropędnie ziołowa mieszanka przygotowana z 4 łyżeczek mięty, 3 łyżeczek anyżku, nasion kopru
i kminku oraz 2 łyżeczek koszyczka rumianku. Odmierz 2 łyżeczki mieszanki. Zalej filiżanką wrzątku, przykryj i odstaw na 10 minut. Pij taką porcję 3–5 razy dziennie, aż do ustąpienia objawów.

Na bóle brzucha
Pomoże napar przygotowany z łyżeczki melisy lekarskiej, koszyczka rumianku i mięty pieprzowej. Zalej zioła szklanką wrzątku, przykryj i odstaw na 10 minut. Gdy napar będzie letni, popijaj go małymi porcjami. W sumie w ciągu dnia wypij 2–3 szklanki. Taka herbatka działa rozkurczowo na mięśnie żołądka i jelit. Ma też lekkie właściwości uspokajające. Twoje dolegliwości mogą wynikać nie tyle z przejedzenia, co ze stresu. W takim razie możesz również się wspomóc odwarem, który poprawia trawienie i koi nerwy.
W tym celu zmieszaj łyżkę szyszek chmielu z łyżeczką kozłka lekarskiego (waleriany). Zalej zioła szklanką chłodnej wody i trzymając na małym ogniu, doprowadź do wrzenia. Przykryj i odstaw na 5 minut. Przecedź. Pij 2–3 razy dziennie po filiżance naparu. Kurację prowadź aż do ustąpienia dolegliwości, a potem profilaktycznie, w dniach, w których spodziewasz się stresujących zdarzeń.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)