POLECAMY

Jak najlepiej wykorzystać czas spędzony na basenach termalnych?

Baseny termalne to miejsce, gdzie możemy podreperować swoje zdrowie i poprawić samopoczucie. Jak efektywnie spędzać czas w wodach termalnych?

Jak najlepiej wykorzystać czas spędzony na basenach termalnych? fot. Fotolia

Kąpiele w wodach termalnych i ich wpływ na zdrowie

Baseny termalne to z całą pewnością jedne z największych dobrodziejstw natury. Gorące wody zawierające w swoim składzie bombę minerałów i mikroelementów mają świetny wpływ na zdrowie i samopoczucie. W naszym kraju znajdziemy mnóstwo obiektów umożliwiających skorzystanie z wód termalnych i poznanie ich dobroczynnej mocy. Ważną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, korzystając z danego obiektu, jest rodzaj wód termalnych oraz ich skład chemiczny.

Jeżeli masz zamiar zredukować nadciśnienie lub poprawić krążenie, najlepszym rozwiązaniem są baseny z wodami solankowymi. Wody siarczkowo-fluorowe doskonale wpływają na obniżenie stresu, łagodzą objawy nerwicy oraz wspomagają leczenie chorób układu nerwowego. Ten rodzaj wód zalecany jest również w przypadku chorób stawów i schorzeń ortopedycznych. Wpływają one również na szybki powrót do kondycji po złamaniach. Poza różnorakimi właściwościami leczniczymi, wody termalne to doskonały sposób na relaks i zabawę, dlatego też planując wyjazd urlopowy, wybierz miejsce, gdzie znajdują się kompleksy oferujące taką ofertę.
 

Kąpiele w wodach termalnych, dzięki zawartości wspomnianych składników, podkręcają metabolizm, eliminują bóle mięśni i stawów, usprawniają pracę serca, stabilizują tętno, obniżają poziom stresu, regulują gospodarkę hormonalną w organizmie, stabilizują system nerwowy, pomagają pokonać bezsenność. Baseny termalne polecane są również w okresie rekonwalescencji po przebytych operacjach lub chorobach. Wody termalne dobrze wpływają też na kondycję skóry, ujędrniając ja i wygładzając. Ponadto pomagają przy problemach z trądzikiem, regulują nawilżenie skóry, a także działają kojąco  i usprawniają proces regeneracji.

 

Wyjątkowa moc sauny

Właściciele ośrodków wypoczynkowych opierających swoją działalność na basenach termalnych stale urozmaicają swoją ofertę, np. budują sauny, które słyną ze swoich właściwości oczyszczających i usprawniających układ odpornościowy. Sauna niewątpliwie jest świetnym miejscem na oczyszczenie, do którego nie dociera zgiełk wielkiego miasta. W wyjątkowej scenerii możesz oczyścić ciało i umysł, zregenerować siły i „naładować akumulatory”. Różne rodzaje saun zapewniają zróżnicowane korzyści dla Twojego zdrowia i samopoczucia.

Wybór sauny powinien być podyktowany osobistymi predyspozycjami. Widocznych efektów doświadczamy tuż po pierwszym seansie. Największe korzyści będą zauważalne przy regularnym zażywaniu kąpieli parowych. Podporządkowując się zasadom korzystania z sauny, osiągniemy relaks psychiczny, a kilka chwil spędzonych w kameralnej atmosferze i błogim cieple pozwoli odpocząć zmysłom. Kolejna korzyść to odprężenie ciała. Warunki tam panujące przyczyniają się do rozluźnienia mięśni, likwidując lub znacznie łagodząc ich zmęczenie, nadwyrężenie, stany zapalne czy dolegliwości bólowe. Warto również wspomnieć, iż korzystanie z sauny pomaga usunąć z organizmu toksyny, świetnie dotlenia i hartuje organizm. Według opinii saunowych mistrzów, czyli osób odpowiedzialnych za prowadzenie seansów, korzystanie z sauny pomaga rzucić palenie.
 
Zobacz też: Dlaczego warto jak najwcześniej oswoić dziecko z wodą?

Aqua aerobik – sport bez obciążania stawów i kręgosłupa

Ciekawą aktywnością, którą wprowadzają ośrodki, jest aqua aerobik, który jest polecany w szczególności osobom w starszym wieku. Celem zajęć jest zwiększenie wydolności oddechowej i poprawienie sprawności fizycznej. Gimnastyka wodna to jedna z lepszych form aktywności. Z zajęć na basenie mogą korzystać osoby, które wcześniej nie uprawiały sportu, mają problem z układem ruchu, np. cierpią na osteoporozę czy artretyzm. Aqua aerobik nie obciąża stawów i kręgosłupa. Jest też o wiele efektywniejszy, ponieważ woda stawia opór, zmuszając mięśnie do większego wysiłku. Zaletą aqua aerobiku jest również mniejsze ryzyko urazu. Wszystkie kontuzje są bowiem amortyzowane przez wodę.

Do czego służą bicze wodne?

Wiele osób docenia również relaks przy użyciu biczy wodnych. Woda wyrzucana pod dużym ciśnieniem rozluźnia mięśnie i nawilża skórę. Masuje ciało, usprawniając przepływ krwi i niwelując uczucie zmęczenia czy spięcia, które są częstym problemem osób pracujących zarówno fizycznie, jak i umysłowo. Ich użycie jest niezwykle proste, a korzyści w postaci rozluźnienia i odprężenia –  bezcenne!

Ośrodki termalne to prawdziwe centra wypoczynkowe, w których każdy znajdzie coś dla siebie. Zjeżdżalnie dla najmłodszych, jacuzzi i baseny, sauny czy strefę SPA. Niezliczone atrakcje, na których odwiedzenie potrzebujemy całego dnia, możemy bez wątpienia nazwać prawdziwym rajem zarówno dla ciała, jak i duszy. Należy pamiętać, że główną ideą basenów termalnych jest poprawa zdrowia i samopoczucia poprzez korzystanie ze wspomnianych aktywności.
 
Zobacz też: Woda w basenach termalnych – co zawiera i jak wpływa na zdrowie?

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)