POLECAMY

Jak dbać o siebie w okresie przejściowym?

Sprawdź, jak przygotować się na zmianę temperatury po zimie!

Magdalena Burda / 2 miesiące temu
Jak dbać o siebie w okresie przejściowym?

Cudowne słońce, powietrze pachnące wiosną i... przeziębienia, alergie, a w nich katar, który rozprzestrzenia się z prędkością światła. Co roku powtarzam sobie, że w pierwszy ciepły dzień po zimie wytrzymam i nie założę najcieńszego płaszcza, tylko kurtkę, czapkę i szalik. I nigdy nie dotrzymuję słowa. Przecież jest ciepło, a wręcz gorąco! A potem cierpię...
Sprawdź, jakich błędów nie należy popełniać, kiedy pogoda nagle się zmienia i jak nie dać się zmylić pierwszym promykom słońca.

Nie zapominaj o dodatkach 

Na dworze jest 8 stopni na plusie, więc puchówkę zostawiamy na dnie szafy - wiadomo. Co zamiast? Wybierz ciepły płaszcz, z cieńszym niż zimą szalikiem i czapką. Słońce może być mylące! Kiedy szybko zajdzie za chmury, pojawia się przeraźliwie zimny wiatr - czapka się przyda! Dodatkowo w torebce zawsze miej małą parasolkę albo pelerynę - przedwiośnie kocha zaskakiwanie ulewą znienacka.

Pielęgnacja z ochronną tarczą 

Twoja skóra musi zostać odpowiednio zabezpieczona przed słońcem. Pod makijaż dobierz nawilżający krem z filtrem UV, a wybierając podkład, najlepiej postaw na ten z dodatkową ochroną. Zasada - ,,co za dużo, to nie zdrowo" w tym przypadku nie ma zastosowania. 

Witaminowa bomba

Okres przejściowy może negatywnie wpłynąć na twoje zdrowie i samopoczucie. Postaw na witaminy i włącz je do codziennej diety! Witamina A to nasz najlepszy sprzymierzeniec - nie tylko wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, pomaga w utrzymaniu prawidłowego widzenia ale także dba o zdrowie skóry. Witamina C jest znana z tego, że pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego i przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Witamina E pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, który wpływa negatywnie na nasze zdrowie i wygląd. Pyszny sposób na drobną przekąskę w ciągu dnia to sok Hortex Vitaminka z koktajlem witamin ACE, który zawsze możesz mieć w swojej torebce!

Wejdź w sezon aktywnie 

Do tych kilku porad dołóż jeszcze jakiś sport, bo - jak wiadomo - ruch wzmacnia odporność. Fitness, taniec, rower – forma nie ma znaczenia. Ważne, żeby wiosenny sezon zacząć aktywnie.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (11)
/miesiąc temu
Dziękuję, kochana!!! Nie wiedziałam o tym tłoczeniu na zimno, ale teraz będę na to zwracać uwagę i pytać w sklepie!
/miesiąc temu
Najlepiej sprawdzą się chyba świeżo wyciskane soki owocowo-warzywne. To najlepsza znana mi metoda na szybkie dostarczenie sobie niezbędnych składników odżywczych. Ja mam Kuvingsa C9500 z prowity i codziennie przyrządzam sobie takie soki. Jego wielkim atutem jest to, że wykorzystuje technikę tłoczenia na zimno, więc masz pewność, że z soków nie „ulatują” żadne witaminki :)))
/miesiąc temu
Ja tej zimy przechodziłam tyle przeziębień, co nigdy wcześniej… mój system odpornościowy nie działa chyba najlepiej, więc pora żeby go wzmocnić! Nie chciałabym się truć jakimiś syntetycznymi witaminami, wolałabym dostarczać sobie dawkę wartościowych składników w pokarmach. Jak myślicie, jak najlepiej jest to zrobić i co jeść?
POKAŻ KOMENTARZE (8)