POLECAMY

Jak dbać o siebie w okresie przejściowym?

Sprawdź, jak przygotować się na zmianę temperatury po zimie!

Magdalena Burda / 5 miesięcy temu
Jak dbać o siebie w okresie przejściowym?

Cudowne słońce, powietrze pachnące wiosną i... przeziębienia, alergie, a w nich katar, który rozprzestrzenia się z prędkością światła. Co roku powtarzam sobie, że w pierwszy ciepły dzień po zimie wytrzymam i nie założę najcieńszego płaszcza, tylko kurtkę, czapkę i szalik. I nigdy nie dotrzymuję słowa. Przecież jest ciepło, a wręcz gorąco! A potem cierpię...
Sprawdź, jakich błędów nie należy popełniać, kiedy pogoda nagle się zmienia i jak nie dać się zmylić pierwszym promykom słońca.

Nie zapominaj o dodatkach 

Na dworze jest 8 stopni na plusie, więc puchówkę zostawiamy na dnie szafy - wiadomo. Co zamiast? Wybierz ciepły płaszcz, z cieńszym niż zimą szalikiem i czapką. Słońce może być mylące! Kiedy szybko zajdzie za chmury, pojawia się przeraźliwie zimny wiatr - czapka się przyda! Dodatkowo w torebce zawsze miej małą parasolkę albo pelerynę - przedwiośnie kocha zaskakiwanie ulewą znienacka.

Pielęgnacja z ochronną tarczą 

Twoja skóra musi zostać odpowiednio zabezpieczona przed słońcem. Pod makijaż dobierz nawilżający krem z filtrem UV, a wybierając podkład, najlepiej postaw na ten z dodatkową ochroną. Zasada - ,,co za dużo, to nie zdrowo" w tym przypadku nie ma zastosowania. 

Witaminowa bomba

Okres przejściowy może negatywnie wpłynąć na twoje zdrowie i samopoczucie. Postaw na witaminy i włącz je do codziennej diety! Witamina A to nasz najlepszy sprzymierzeniec - nie tylko wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, pomaga w utrzymaniu prawidłowego widzenia ale także dba o zdrowie skóry. Witamina C jest znana z tego, że pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego i przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Witamina E pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, który wpływa negatywnie na nasze zdrowie i wygląd. Pyszny sposób na drobną przekąskę w ciągu dnia to sok Hortex Vitaminka z koktajlem witamin ACE, który zawsze możesz mieć w swojej torebce!

Wejdź w sezon aktywnie 

Do tych kilku porad dołóż jeszcze jakiś sport, bo - jak wiadomo - ruch wzmacnia odporność. Fitness, taniec, rower – forma nie ma znaczenia. Ważne, żeby wiosenny sezon zacząć aktywnie.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (12)
/6 dni temu
A ja myślę za to, że njlepszym sposobem na pokonanie choroby to dobra dieta pełna wirtamin oraz inhalacje, Warto mieć dobry inhalator. Myślę, że bardzo fajny to ten z diagnosis,. U mnie siostra używała i bardzo dobrze jej się sprawdzał.
/4 miesiące temu
Dziękuję, kochana!!! Nie wiedziałam o tym tłoczeniu na zimno, ale teraz będę na to zwracać uwagę i pytać w sklepie!
/4 miesiące temu
Najlepiej sprawdzą się chyba świeżo wyciskane soki owocowo-warzywne. To najlepsza znana mi metoda na szybkie dostarczenie sobie niezbędnych składników odżywczych. Ja mam Kuvingsa C9500 z prowity i codziennie przyrządzam sobie takie soki. Jego wielkim atutem jest to, że wykorzystuje technikę tłoczenia na zimno, więc masz pewność, że z soków nie „ulatują” żadne witaminki :)))
POKAŻ KOMENTARZE (9)