POLECAMY

Skoczyło ci ciśnienie? Poznaj 4 banalne sposoby na natychmiastowe obniżenie tętna!

Poznaj 4 szybkie, banalnie proste (i 3 równie skuteczne, ale wymagające cierpliwości) sposoby na obniżenie pulsu. Sprawdź!
Marta Wilczkowska / 2 tygodnie temu

Puls to, obok ciśnienia krwi, jeden z 2 parametrów, dzięki którym możesz dowiedzieć się, w jakiej kondycji jest twoje serce. Prawidłowy puls u dorosłego człowieka nie powinien przekraczać 70 uderzeń na minutę.

Jeśli twoje tętno stale przekracza tę normę, stajesz się  narażona na rozwój poważnych chorób. Wysoki puls jest m.in. ważnym czynnikiem ryzyka zawału serca i udaru mózgu.

Jak szybko obniżyć wysoki puls?

  • Oddychaj głęboko. Otwórz okno lub wyjdź na świeże powietrze. Weź głęboki wdech, przez kilkanaście sekund zatrzymaj powietrze w płucach, a następnie powoli je wypuść. Powtórz tę czynność kilka razy.
  • Wypij duszkiem szklankę zimnej wody. Najlepiej niegazowanej (szybkie picie gazowanej wody może mieć przykre konsekwencje w postaci odbijania się), ale w sytuacji kryzysowej sprawdzi się każda!
  • Napnij mięśnie brzucha (tak, jak podczas korzystania z toalety). Wytrzymaj tak kilkanaście sekund.
  • Jeśli wysokie tętno jest związane ze stresem, postaraj się uspokoić.

Jakie powinno być idealne tętno?

Jeśli twoje wyniki odbiegają od normy, skonsultuj się z lekarzem. Stale wysokie tętno może być pierwszym objawem rozwijającej się choroby. Niezależnie od tego, koniecznie wprowadź w życie zdrowe nawyki, dzięki którym praca twojego serca wróci do normy. To możesz zrobić, by obniżyć za wysokie tętno:

  • Codziennie uprawiaj umiarkowaną aktywność fizyczną. Wystarczy wyjście na spacer, przejażdżka rowerem, trening jogi a nawet poranna gimnastyka. Regularna aktywność fizyczna to klucz do zdrowego, mocnego serca.
  • Odżywiaj się zdrowo. Wybieraj pełnoziarniste produkty zbożowe (pieczywo, makarony), grube kasze, zdrowe tłuszcze, chude mięso i nabiał, świeże warzywa i owoce. Ogranicz spożycie soli i cukru. Pamiętaj też o piciu odpowiedniej ilości wody!
  • Zrezygnuj z używek. Rzuć palenie, ogranicz picie alkoholu.

Sama możesz zmierzyć swój puls! Jak zrobić to prawidłowo?

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/2 tygodnie temu
Każda z nas powinna pamiętać o odpoczynku i chwili dla siebie. Sposobów jest wiele, najważniejsze to znaleźć coś odpowiedniego do naszego trybu życia. Ja pokochałam kąpiele z olejkami eterycznymi. Mam kilka swoich ulubionych np eukaliptusowy z damai. 20 min w wannie a czuję się jak nowonarodzona. Polecam :)