Szczepionka przeciwko tężcowi noworodkowemu

Szczepionka przeciwko tężcowi noworodkowemu fot. mat. prasowe Pampers/UNICEF
Od 10 lat Pampers i UNICEF łączą siły, dążąc do wyeliminowania tężca u matek i noworodków na całym świecie.
Milena Oszczepalińska / 26.10.2015 14:44
Szczepionka przeciwko tężcowi noworodkowemu fot. mat. prasowe Pampers/UNICEF

Szacuje się, że dzięki akcji „1 paczka = jedna ratująca życie szczepionka” – w ramach której Procter & Gamble, producent pieluszek Pampers, wspiera UNICEF, przekazując środki na zakup szczepionek przeciwko tężcowi noworodkowemu – ocaliliśmy życie 500 tysięcy noworodków. Dzięki nam, co sekundę gdzieś na świecie jakaś mama i jej dziecko otrzymują szczepionkę.

Gdzie zagrożenie tężcem noworodkowym jest największe?

Tężec noworodkowy (tężec u matek i noworodków, ang. MNT) dotyka rodziny w najbardziej potrzebujących pomocy rejonach świata – w miejscach, gdzie dzieci rodzą się w niehigienicznych warunkach, czyli np. tam, gdzie przecina się pępowinę niewysterylizowanymi narzędziami. Zarażonego chorobą dziecka prawie nigdy nie udaje się uratować. Tężec odbiera życie 49 tysiącom noworodków rocznie. Co 11 minut z jego powodu ginie dziecko.

Jak można pomóc?

Akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, w ramach której Procter & Gamble wspiera UNICEF środkami na zakup szczepionek przeciwko tężcowi noworodkowemu, trwa w tym roku od 1 października do 31 grudnia. Można ją wesprzeć na 3 proste sposoby:
  • 1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka: za zakup każdej paczki pieluszek Pampers oznaczonej logotypem akcji, Procter & Gamble przekaże UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej; Dodatkowo akcję można wesprzeć, kupując w sklepach sieci Carrefour nie tylko pieluszki, ale również produkty innych marek P&G.
  • 1 udostępnienie/obejrzenie = 1 ratująca życie szczepionka: za każde obejrzenie filmiku dotyczącego kampanii opublikowanego na fanpejdżu marki Pampers oraz za każde udostępnienie go na tablicy fana na Facebooku, Procter & Gamble przekaże UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej;
  • 1 zdjęcie/film = 1 ratująca życie szczepionka: za każde zdjęcie lub filmik opublikowane na Facebooku i podpisane hasztagiem #zyczeniePampersUnicef Procter & Gamble przekaże UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej.
W tym roku do akcji przyłączył się Olivier Janiak – znany prezenter telewizyjny i ojciec trzech synów – który pojechał do Angoli, żeby zobaczyć na własne oczy, jak akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” pomaga chronić życia nowo narodzonych dzieci i ich mam.

Prezenter przyznaje:
Odwiedziłem Angolę, żeby zobaczyć w jaki sposób, fundusze przekazywane przez markę Pampers na szczepienia przeciwko tężcowi u noworodków i ich mam pomagają zmieniać życie mieszkających tam ludzi. Spotkałem tam niesamowitych rodziców. Usłyszałem łamiące serce historie. Dzięki mamom takim jak Ewa czy Alegoria, na własne oczy zobaczyłem, jak wiele dla nich znaczy drobny gest wykonany przez nas w Polsce.
Materiały prasowe marki Pampers

Redakcja poleca

REKLAMA