7 sposobów na ładne i zdrowe nogi

Jak mieć zdrowe i piękne nogi? Przeczytaj, jak o nie zadbać!

Kobiety bardzo często borykają się z problemem opuchniętych, zmęczonych nóg, pajączków czy żylaków. Na szczęście istnieją proste sposoby, które pomogą ci pozbyć się nieprzyjemnych dolegliwości i cieszyć się pięknymi, zdrowymi nogami!

7 prostych sposobów na ładne i zdrowe nogi

fot. Fotolia

1. Pamiętaj o aktywności fizycznej

Ćwiczenia fizyczne poprawiają krążenie krwi, szczególnie polecane są spacery, pływanie, bieganie czy jazda na rowerze. Jeśli Twoja praca ma charakter stojący lub siedzący – pamiętaj, aby podczas swoich zawodowych raz na jakiś czas ruszać palcami, napinać i rozluźniać łydki. Możesz również podstawić pod nogi karton lub niski taboret. Pamiętaj, żeby nie zakładać nogi na nogę – to prowadzi do ucisku żył.

2. Właściwa dieta to podstawa

Przede wszystkim należy unikać pokarmów powodujących zaparcia, czyli:

  • cukru,
  • tłustego mięsa,
  • produktów przetworzonych zawierających dużo węglowodanów, np. makaronu, białego pieczywa itp.

Należy stosować dietę urozmaiconą, bogatą w owoce, warzywa i błonnik. Szczególnie ważna w doborze pokarmów jest dużą zawartość witaminy C i rutyny, uszczelniających naczynia krwionośne oraz przeciwutleniaczy ( witamina A, E, flawonoidy ), witamin z grupy B oraz PP. Najlepszym źródłem takiej diety jest:

  • papryka,
  • pietruszka,
  • owoce cytrusowe,
  • kasza gryczana,
  • tłuste ryby i orzechy”.

3. Pomyśl o odpowiedniej suplementacji

Warto wspomóc żyły od środka stosując preparaty zawierające zmikronizowaną diosminę  lub kasztanowiec. Dodatkowo ukojenie przyniesie wmasowanie w skórę nóg żeli lub kremów zawierających wyciągi z heparyny oraz arniki i kasztanowca, które uszczelnią naczynia i podziałają kojąco.

4. Pozwól sobie na odpoczynek

Mając w pamięci dobro swoich nóg - znajdź 15 minut na leżenie z uniesionymi nogami. Oprzyj je o ścianę, łóżko, poduszki. W ten sposób usprawniasz przepływ krwi. Odpoczywaj, leżąc na lewym boku, co umożliwia swobodne krążenie krwi.

5. Stosuj odpowiednio dobrane artykuły przeciwżylakowe

Jeśli nie jesteś w stanie w pracy wygospodarować chwili na wykonanie kilku ćwiczeń, zaopatrz się w specjalną odzież przeciwżylakową, z tzw. stopniowanym uciskiem. Mogą to być rajstopy, pończochy, a nawet podkolanówki. Mechanicznie uciskają wypychając całą krew w górę, nie dopuszczają do poszerzania żył i sprawiają, że pod koniec dnia nogi nie bolą, są „lekkie” i nie puchną”.

6. Unikaj rozgrzewania i opalania

Chociaż sezon letni już za nami, na przyszłość warto wiedzieć, że słońce nie jest przyjacielem kobiety borykającej się z problemem opuchniętych nóg z tendencją do żylaków. Dodatkowo powinnaś unikać bardzo ciepłych kąpieli, sauny, depilowania nóg gorącym woskiem oraz solarium. Pod wpływem ciepła naczynia krwionośne rozszerzają się i krew zaczyna zalegać, a małe naczynka pękają.

7. Regularnie rób masaż

Szczególnie dobrze działa masaż nóg polegający na polewaniu ich strumieniem zimnej wody. Pamiętaj, aby przesywać strumień wody od stóp w górę, stosując na zaminę zimną i ciepłą wodę (masaż zawsze należy zakończyć zimną wodą). Możesz również masować stopy, co usprawni krążenie.

O problemach z żylakami czytaj też na naszym forum medycznym.

Na podstawie materiałów prasowych Aflavic C Liquid

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/rok temu
Beauty lux i szkolenie domowe z tego zakresu. Podologia to temat, którego pod własne potrzeby łatwo można się nauczyć. Trzeba jedynie nastawić się na systematyczną pielęgnację i zdrowe podejście do tych stóp. Zobaczycie jak mocno je odmienicie.