Kochaj bez ryzyka

ryzykochania
Kampania społeczna ryzyKOchania rusza w Polskę!
/ 27.11.2008 13:43
ryzykochania
21 listopada 2008 ruszyła ogólnopolska odsłona Kampanii Społecznej "ryzyKOchania". Akcja organizowana przez Stowarzyszenie Manko ma na celu poszerzenie świadomości zagrożeń HIV wśród młodych ludzi, szczególnie studentów. Jest to pierwsza tego typu akcja w Polsce adresowana do środowiska akademickiego. Jej pomysłodawcą jest Mazowieckie Centrum Zdrowia Publicznego.

Ogólnopolska Kampania Społeczna "ryzyKOchania" skierowana jest do osób w wielu 18-29 lat. To głównie studenci, osoby młode, skłonne to ryzykownych zachowań seksualnych. Celem kampanii jest promowanie odpowiedzialnego stylu życia oraz podniesienie świadomości społecznej w temacie zagrożeń związanych z ryzykownymi zachowaniami seksualnymi. Poprzez zwiększanie świadomości zagrożeń oraz promowanie potrzeby wykonywania testów na obecność wirusa HIV, chcemy zapobiec wzrostowi zakażeń oraz zwiększyć wczesną ich wykrywalność.

Etap Pilotażowy na Mazowszu
Kampania ogólnopolska jest kontynuacją pilotażu przeprowadzonego na Mazowszu w 2008 r., który objął 20 uczelni wyższych. W jego realizację włączyły się aktywnie władze i samorządy uczelni Warszawy, Płocka i Ciechanowa, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Miasta St. Warszawy, Urząd Miasta Płocka, Mazowieckie Centrum Zdrowia Publicznego. Kreację i działania komunikacyjne prowadzi Społeczna Agencja PR, a opiekę i wsparcie merytoryczne Krajowe Centrum ds. AIDS oraz Sieć Plus.
Od maja do października 2008 r. odbyło się kilkanaście eventów podczas juwenaliów, w tym flash moby/happeningi, stoiska informacyjno-edukacyjne oraz konkursy. W ramach pilotażu przeprowadzono badania ankietowe na grupie około 700 studentów, które pokazały stan wiedzy i postawy młodych wobec HIV. "W związku z dużym zainteresowaniem społecznym problemem HIV/AIDS oraz alarmującymi statystykami wzrostu zachorowań na HIV/AIDS wśród młodych ludzi, pragniemy rozszerzyć kampanię na całą Polskę obejmując kolejne województwa, w których znajdują się duże ośrodki akademickie." – argumentują ogólnopolski start kampanii organizatorzy.

Działania kampanii
Ogólnopolska odsłona kampanii będzie znacząco różniła się od poprzedniej – regionalnej kampanii na Mazowszu. W ramach akcji zorganizowane zostaną 2 konkursy. Pierwszy z nich to konkurs "Kreuj Idee" na nadruk na koszulkę przeciwko HIV. W projekcie konkursowym współpracujemy ze znanymi projektantami mody, którzy również zaprojektują swoje propozycje koszulek. Do tej pory swój udział potwierdzili projektanci: Paprocki&Brzozowski, One Eighty, Viola Śpiechowicz, Dawid Woliński, Ola Osadzińska. Finałem konkursu ma być sesja fotograficzna z udziałem studentów oraz gwiazd kampanii ubranych w konkursowe koszulki. Poprzez wspólną sesję fotograficzną i zaangażowanie w projekt ludzi z różnych dziedzin pragniemy podkreślić, że zagrożenia dotyczą każdego bez względu na status społeczny, zainteresowania, płeć, kolor włosów czy skóry. Dlatego też koszulki zaprojektowane przez projektantów mody zostaną zaprezentowane przez studentów, natomiast koszulki wyłonione w konkursie przez celebrytów. Wstępnie swoje poparcie dla kampanii potwierdzili: piosenkarka Reni Jusis, aktorka Joanna Jabłczyńska, sztangista Szymon Kołecki, siatkarz Łukasz Kadziewicz, piosenkarz Jarek Wist, formacja taneczna Fair Play Crew (w tym tancerze Rafał "Roofi" Kamiński, Piotr "Gaua" Gałczyk, Adrianna Kawecka, Karol Niecikowski, Cezary Krukowski, Wojciech Blaszko, Gabriel Piotrowski i Błażej Górski – znani również z programu You Can Dance).

Drugi konkurs to II edycja SZTUKI PRZECIW HIV – konkursu na film/fotografię/pracę plastyczną/grafikę o treści nawiązującej do problemu HIV/AIDS i przesłania kampanii.

Ponadto w ramach kampanii organizowane będą happeningi edukacyjne pod tytułem "Niechciany podarunek" na terenie największych uczelni wyższych w Polsce. Będą mieć one formę stoiska informacyjnego, na których rozdawane będą "prezenty" dla studentów, będzie można wypełnić ankiety dotyczące wiedzy na temat: HIV/AIDS, zasięgnąć rady u edukatorów, rozwiązać test wiedzy o HIV, wziąć udział w konkursach oraz dowiedzieć się, gdzie można zrobić badania na obecność wirusa HIV. Stoiska będą promowane poprzez zapowiedzi w mediach, plakaty, informacje u organizacji studenckich, na portalach internetowych. Aktywnie działania eventowe będą prowadzone w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Poznaniu, Krakowie i na Pomorzu. Do współpracy włączyły się uczelnie wyższe, studenci z organizacji studenckich, władze samorządowe oraz media.

Koordynatorem kampanii na terenie całej Polski będzie Stowarzyszenie MANKO, Partnerzy Medialni: RMF Maxxx, Wirtualna Polska, Gazeta Studencka, MTV, polki.pl, dlastudenta.pl, fit.pl, Miesięcznik MANKO.

Szacuje się, że w Polsce ok. 35 tys. osób żyje z HIV, z czego ponad 50% nie wie o swoim zakażeniu. 57% wszystkich zakażeń stanowią osoby poniżej 29 roku. Sytuacja epidemiologiczna jest stabilna, jednak ze względu na dramatyczny wzrost zakażeń w krajach sąsiadujących z Polską takich, jak Ukraina czy Rosja, może ona w każdej chwili ulec zmianie.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
-40% na co 2 sztukę
-40% na co 2 sztukę
Rabat nalicza się automatyczni... więcej»
Zobacz
+
-40% na co 2 sztukę
Online

Rabat nalicza się automatycznie w koszyku. Oferta dostępna na aniakruk.pl. Promocja obowiązuje na prawie całą ofertę, z wyjątkiem produktów przecenionych, kart podarunkowych i zestawów. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
20% rabatu na wszystko
20% rabatu na wszystko
Rabat 20% na wszystkie produkt... więcej»
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
+
20% rabatu na wszystko
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na wszystkie produkty Sisley i Hair Rituel by Sisley w butiku internetowym sisley-paris.pl i stacjonarnie w Maison Sisley w Warszawie. Promocja nie dotyczy nowości, zestawów i produktów z zakładki "Ostatnia Szansa". Szczegóły dostępne u Partnera.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
20% rabatu na kosmetyki Clarena
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Rabat na cały asortyment dostę... więcej»
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
+
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Online
Stacjonarnie

Rabat na cały asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych i na e-clarena.eu. Promocja obowiązuje dla zamówień powyżej 100zł oraz obejmuje produkty nieprzecenione. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
Specjalnie dla Was przygotowal... więcej»
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
+
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
Online
Stacjonarnie
Specjalnie dla Was przygotowaliśmy niespodziankę w postaci 20% rabatu! Promocja obejmuje cały asortyment z wyłączaniem przecenionych produktów. Niektóre marki mogą być wyłączone a akcji rabatowej. Oferta dostępna na butsklep.pl i w naszym sklepie stacjonarnym. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.
Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
-20% na wybrane produkty
-20% na wybrane produkty
Rabat 20% na kolczyki oraz akc... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
-20% na wybrane produkty
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na kolczyki oraz akcesoria przy zakupach za min. 299 zł. Rabat 20% na zegarki do 8 000 zł. Szczegóły w salonach i na wkruk.pl

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
-20% przy zakupach za min. 499 zł
-20% przy zakupach za min. 499 zł
Rabat 20% dla wszystkich klien... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO20
Zobacz
+
-20% przy zakupach za min. 499 zł
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% dla wszystkich klientów przy zakupach za min. 499 zł. Oferta obowiązuje w sklepach stacjonarnych oraz na www.falconeri.com, nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły w sklepach i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO20
Zobacz
REKLAMA