Jak wykorzystywać trendy z wybiegów na co dzień?

O tym, w jaki sposób korzystać z trenów ze światowych wybiegów na co dzień rozmawiamy z Pawłem Babiczem, zwycięzcą prestiżowego konkursu fryzjerskiego Alternative Hair Show w Londynie.
/ 18.11.2014 11:08

trendy z wybiegów na co dzień

New Collection - Shape 2015, fot.  Akademia Babicz

Miesiąc temu pokonał 20 rywali z całego świata i wygrał prestiżowy konkurs fryzjerski Alternative Hair Show w Londynie. Paweł Babicz jest już znany w świecie fryzjerskim, a teraz osiągnął międzynarodowy sukces. A to dopiero początek, bo poza tym, że ma talent i jest pracowity, przenosi światowe nowinki na polskie podwórko, sam kreuje trendy i chce w przyszłości zorganizować równie duży konkurs jak ten w Londynie.

O czym Pan myśli, kiedy patrzy na polskie ulice? Czy daleko nam do Paryża czy Nowego Jorku?

Coraz bliżej. Z radością obserwuję polskie ulice i widzę, jak dużo się zmieniło i jak bardzo zmienia się świadomość nowych trendów. Dawniej potrzebowaliśmy około 3 lat, żeby nowości z wybiegów zagościły w Polsce. De facto wtedy już nowościami nie były. Dzisiaj nowe trendy obserwują nie tylko fryzjerzy i styliści ale także klienci, dzięki temu są na bieżąco: bawią się i eksperymentują tym, co zobaczą na wybiegach w Paryżu czy Mediolanie.

Dlaczego eksperymentują, a nie wprowadzają?

Po pierwsze nie można skopiować fryzury z wybiegu na głowie klienta, cała sztuka polega na tym, żeby ją umiejętnie zminimalizować. Po drugie fryzura ma tworzyć całość z twarzą, sylwetką i osobowością. Nierzadko musi współgrać z jego własnym stylem ubierania się i życiem. Słowem, musimy się dobrze czuć we własnych włosach.  A więc my styliści możemy zainspirować się tym, co nowe, wykorzystać jakiś szczegół, czasem kolor, albo nawet refleks.

trendy z wybiegów na co dzień

New Collection - Shape 2015, fot.  Akademia Babicz

A jeśli nasz fryzjer przekonuje nas, że idealnie będziemy wyglądać we fryzurze z najnowszej kolekcji Valetnino? Czy powinniśmy mu ulec?

Radziłbym porozmawiać i dowiedzieć się, co ma na myśli. Jeśli usłyszymy obietnicę, że będziemy mieć wierną kopię stylizacji to powinno nam się zapalić czerwone światło. Nawet jeśli wyjdziemy z salonu z idealnie ułożonymi włosami, prawdopodobieństwo, że zrobimy to samo w domu jest minimalne. Od dawna kształcę fryzjerów z całej Polski i uczę ich, że fryzura powinna być efektowna, ale także funkcjonalna oraz możliwa do odtworzenia w warunkach domowych. Decydując się na awangardową fryzurę nie zapominajmy, że pojawiamy się w różnych sytuacjach i miejscach, co wymaga od nas określonego stylu i wyglądu.

Czy to oznacza, że powinniśmy patrzeć na ręce fryzjerom?

Jeśli mamy swojego ulubionego, chodzimy do niego od lat, to nie widzę takiej potrzeby. Zarówno fryzjer, jak i klient potrzebują czasu, żeby się do siebie przekonać i wzajemnie poznać. Szkolę stylistów i widzę, jak dbają o to, żeby podnosić swoje kompetencje, uczą się techniki, poznają trendy, ale też tworzą stylizacje zgodne z określoną sylwetką czy kształtem twarzy. Nie uczę ich jednak fryzur „na pamięć”, bo to nie jest możliwe. Muszą być otwarci na inspiracje, wczuć się w klienta i odczuć, czy mogą zaproponować coś odważniejszego czy nie wprowadzać na siłę nowości.

Polecamy: Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?

A jeśli zmieniamy fryzjera? Na co powinniśmy zwrócić uwagę?

Warto przyjrzeć się takiej osobie i zobaczyć jak pracuje. Często zdarza się tak, że fryzjer skupiony na kliencie, słuchający jego uwag i spokojnie wykonujący swoją pracę jest lepszym specjalistą od osoby głośnej, robiącej dużo szumu wokół siebie i kuszącej oryginalnymi rozwiązaniami. Tutaj radzę uważać, ale podkreślam, że to nie jest reguła i po kilku wizytach sami będziemy w stanie określić, czy jesteśmy zadowoleni ze współpracy.

Chciałam wrócić do Alternative Hair Show w Londynie. Czy trudno było przedrzeć się przez konkurencję?

Już startowałem w tym konkursie, ale nie stanąłem na podium. W tym roku wysłałem zdjęcie, na którym była stylizacja, jaką stworzyłem dla Akademii Babicz and Babicz do kolekcji fryzur wiosna-lato. Spośród setek nadesłanych prac jury wybrało 40 ekip i zaprosiło na finał do Londynu: 20 w kategorii strzyżenie i koloryzacja, 20 w kategorii awangarda; tylko jedna z Polski.

trendy z wybiegów na co dzień

New Collection - Shape 2015, fot.  Akademia Babicz

Ile czasu zajęły Panu przygotowania do finałowego pokazu?

Prawie wcale się nie przygotowywałem! Raz czy dwa razy uczesałem sobie coś podobnego, żeby zobaczyć, jaki wariant tej fryzury wygląda najlepiej. Na finale w Londynie miałem trzy godziny na wykonanie swojej fryzury, ale nie chodziło o to, żeby wiernie odtworzyć to, co znajdowało się na zdjęciu konkursowym. Sędziowie oceniali interpretację, świeże spojrzenie i kreatywność. I to właśnie było największym wyzwaniem i frajdą. Mnie nie interesuje odtwarzanie, ale kreowanie. Każda fryzura, którą tworzę ma w sobie coś z mojego wnętrza, z moich przemyśleń. Wierzę, że nigdy nie powinny powstawać dwie identyczne fryzury, bo nie są wówczas prawdziwe.

Sukces na koncie zobowiązuje. Jakie są Pana plany na przyszłość?

Ciągle szkolić fryzjerów, bo to moja wielka pasja. Gdy przychodzę do salonu na szkolenie wiem, że razem z kursantami będziemy się uczyć i inspirować nawzajem, nie ma tam miejsca na układy mistrz-uczeń, jest tylko twórcza przyjazna atmosfera. Chciałbym też więcej pracować z klientami i wierzę, że uda mi się znaleźć na to czas. Moim wielkim marzeniem jest natomiast  zorganizowanie polskiej edycji konkursu tej rangi co International Visionary Award. Zdaję sobie sprawę, że potrzebnych jest wielu sponsorów i bardzo dużo pracy, ale wszystko jeszcze przede mną.

Rozmawiała Marzena Młynarczyk

Polecamy: 7 najczęstszych błędów w stylizacji włosów

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Rabat 25% na zakupy za minimum... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
+
Rabat 25% na zakupy za min. 499 zł
Online

Rabat 25% na zakupy za minimum 499 zł w sklepie internetowym www.karcher.pl. Oferta dotyczy produktów nieprzecenionych z kategorii Home&Garden i nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
-40% przy zakupach za min. 50 zł
-40% przy zakupach za min. 50 zł
Skorzystaj z kodu WIOSNA40 i o... więcej»
Kod rabatowy:WIOSNA40
Zobacz
+
-40% przy zakupach za min. 50 zł
Online

Skorzystaj z kodu WIOSNA40 i otrzymaj 40% zniżki na produkty nieprzecenione, oznaczone tym kodem na eveline.pl/skorzystaj-z-promocji przy zakupach za min. 50 zł. Oferta ważna tylko na eveline.pl w dniach 18-24.04.2024. Kody rabatowe nie łączą się. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:WIOSNA40
Zobacz
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
Rabat dotyczy całej kolekcji d... więcej»
Zobacz
+
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
Online

Rabat dotyczy całej kolekcji dostępnej na www.doctornap.com i łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
20% rabatu na kosmetyki Clarena
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Rabat na cały asortyment dostę... więcej»
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
+
20% rabatu na kosmetyki Clarena
Online
Stacjonarnie

Rabat na cały asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych i na e-clarena.eu. Promocja obowiązuje dla zamówień powyżej 100zł oraz obejmuje produkty nieprzecenione. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALONE20
Zobacz
Dodatkowe -20% na cały asortyment
Dodatkowe -20% na cały asortyment
Moda ORSAY oferuje każdej kobi... więcej»
Kod rabatowy:WIOSNA
Zobacz
+
Dodatkowe -20% na cały asortyment
Online
Stacjonarnie

Moda ORSAY oferuje każdej kobiecie możliwość poczucia się sobą niezależnie od sytuacji, nastroju czy rozmiaru ubrania. Skorzystaj z dodatkowej 20% zniżki na wszystko w sklepach stacjonarnych i na orsay.pl. Zniżka nie dotyczy bonów podarunkowych. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:WIOSNA
Zobacz
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* od 299 złotych i pr... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
Rabat 30%* i prezent**
Online
Stacjonarnie

Rabat 30%* od 299 złotych i prezent** od 499 złotych w salonach Estēe Lauder oraz na www.esteelauder.pl. *Wykluczenia: linia AERIN, Luxury Collection, Re-Nutriv, zestawy, nowości, produkty mini i przecenione. Nie łączy się z innymi rabatami. **Oferta ważna do wyczerpania zapasów. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
REKLAMA