Wojewódzki w kampanii Converse’a

W 2008 Converse świętuje 100-lecie istnienia, jako jedna z najbardziej pożądanych marek na świecie. Pod hasłem “Connectivity" rusza globalna kampania Converse'a, która przedstawia znane osoby ze świata muzyki, sportu oraz szeroko pojętej popkultury. W Polsce zaproszenie do projektu przyjął dziennikarz, publicysta, showman - Kuba Wojewódzki.
/ 28.02.2008 00:06
W 2008 Converse świętuje 100-lecie istnienia, jako jedna z najbardziej pożądanych marek na świecie. Pod hasłem “Connectivity" rusza globalna kampania Converse'a, która przedstawia znane osoby ze świata muzyki, sportu oraz szeroko pojętej popkultury. W Polsce zaproszenie do projektu przyjął dziennikarz, publicysta, showman - Kuba Wojewódzki.

W najnowszej kampanii Converse’a, Kuba Wojewódzki pojawi się obok wielu wspaniałych osób, o których śmiało można powiedzieć, że mają status legend popkultury: największy buntownik XX wieku - James Dean, dziennikarz, twórca stylu GONZO - Hunter S. Thompson, basista Sex Pistols i legenda punku - Sid Vicious. „Connectivity” łączy w sobie przeszłość z teraźniejszością. Obok kultowych już postaci w kampanii pojawią się: wokalistka Blackhearts - Joan Jett, zdobywca nagrody GRAMMY, lider zespołu Green Day – Billie Joe Armstrong, gwiazda muzyki eclectic urban - M.I.A; jeden z najlepszych zawodników NBA – Dwyane Wade, gwiazda muzyki hip-hop, aktor, zdobywca statuetki GRAMMY – Common oraz liderka nowojorskiego, punkowego zespołu Yeah Yeah Yeah’s – Karen O.

„Converse to firma, która jako pierwsza pojawiła się w sporcie i muzyce. Jesteśmy bardzo dumni ze swojej historii oraz podekscytowani tym co może przynieść marce kolejny wiek. „Connectivity” to kampania, która w wyjątkowy sposób oddaje ducha marki. Jest połączeniem przeszłości i przyszłości. Stanowi ukłon w kierunku tych wszystkich osób, które inspirowały i inspirują oryginalność oraz utożsamiają wartości marki Converse.” – powiedział Geoff Cotrill, Chief Marketing Officer marki Converse

Kuba Wojewódzki - polski bohater kampanii - zapytany, dlaczego zdecydował się wziąć udział w kampanii marki Converse, powiedział: „Filozofia jest prosta - kto nie chodził w młodości w trampkach Converse’a ten na starość będzie świnią. No ewentualnie dostanie duchowego platfusa. Ten but to jeden ze słupów milowych pop kultury, obok coca coli i rock and rolla. Chodzenie w trampkach Converse’a jest jak chodzenie z Marilyn Monroe - stylowe, zauważalne i świadczące o klasie. Poza tym lubię dobre towarzystwo złych chłopców. A James Dean i Sid Vicious to klasyczny przykład modelowego "bad company". Pamiętajmy, że Sid miał zwyczaj okładania dziennikarzy łańcuchem od roweru, a James zakończył żywot w jednym z najefektowniejszych i najszybszych opakowań na kółkach. Trudno o lepszy przykład.”

Converse powstał w 1908 r. i od tamtej pory uznawany jest za markę z tradycją i bogactwem modeli takich jak Chuck Taylor® All Star®, Jack Purcell® czy One Star®. W 1917 r. Converse stworzył pierwszy but koszykarski. Wkrótce potem przedstawił model Chuck Taylor All Star, który przez pięć kolejnych dekad był obecny na boiskach koszykarskich i gościł w świecie profesjonalnej koszykówki. Dziś ten model stał się ikoną oryginalności na całym świecie.

Wyłącznym dystrybutorem marki Converse na terenie Polski jest firma AmerSport.

Redakcja poleca

REKLAMA