Polki.pl
kom. (42)

Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???

Piątek wieczór. Siedzisz przed telewizorkiem, popijasz swoją ulubioną herbatkę lotosową. Cały dzień w pracy spędziłaś przy komputerze. Non stop musiałaś coś wprowadzać, pisać, pisać, pisać... zresztą to już któryś rok pracujesz w biurze i można powiedzieć, że komputer to Twój przyjaciel... Nagle szklanka wypada Ci z ręki. Czujesz strasznie nieprzyjemne drętwienie palców. Ów dyskomfort psuje nadzieje na udany weekend.

Niestety nazajutrz rano objaw znów się pokazuje. Nie zwlekasz z tym i idziesz do swojego lekarza. Wystawia skierowanie do chirurga ortopedy z proponowanym rozpoznaniem: zespół cieśni kanału nadgarstka... Co teraz???

Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???

Troszkę anatomii:

Kanał nadgarstka to przestrzeń utworzona przez kości nadgarstka i silną, cienką taśmę o szerokości 2 cm zwaną troczkiem zginaczy (mięśni które zginają nadgarstek i palce). Zawiera on nerw pośrodkowy oraz ścięgna mięśni zginaczy nadgarstka i palców.

Definicja:
Zespół cieśni nadgarstka, zwany także zespołem kanału nadgarstka jest chorobą, w której dochodzi do ucisku nerwu pośrodkowego w kanale nadgarstka, na skutek zwiększonego ciśnienia w tej przestrzeni. Zwiększone ciśnienie zaś powoduje niedokrwienie, przygniecenie lub (rzadko) przerwanie nerwu.

Przyczyny:
Bezpośrednie przyczyny nie są do końca poznane, ale składają się na nie czynniki ogólnoustrojowe i lokalne (miejscowe).

Do czynników ogólnoustrojowych należą: reumatoidalne zapalenie stawów, niektóre zaburzenia hormonalne (cukrzyca, niedoczynność tarczycy, akromegalia, menopauza) oraz zatrzymanie wody w organizmie charakterystyczne dla ciąży. Ponadto: amyloidoza (skrobiawica), alkoholizm, zaburzenia odżywiania (np. anoreksja, otyłość itp.), nikotynizm. Zaostrzenie procesu chorobowego lub ujawnienie zmian utajonych (subklinicznych) może występować w okresie przedmiesiączkowym.

Czynniki miejscowe można podzielić na urazowe i nieurazowe.

Urazowe to złamania, przemieszczenia kości w obrębie nadgarstka, stłuczenia a także sumujące się mikrourazy okolicy nadgarstka.

Do czynników nieurazowych zaliczamy zapalenie pochewek ścięgnistych oraz guzy tej okolicy (np. torbiele, tłuszczaki, guz olbrzymiokomórkowy czy cysty epidermalne), chorobę (przykurcz) Dupuytrena oraz wady anatomiczne ścięgien i mięśni.

Do czynników sprzyjających powstaniu tego schorzenia możemy zaliczyć wiek powyżej 40 roku życia i niestety płeć żeńską. Wpływ ma także rodzaj naszej pracy (maszyniści, pomywacze, kasjerzy, przetwórstwo mięsa, informatycy, ciężka praca fizyczna) w szczególności gdy była ona wykonywana bez przestrzegania zasad higieny pracy w okresie od 20 do 40 roku życia.

Objawy:
Rozwijają się stopniowo i niestety przybierają na sile wraz z postępem choroby. Odczuwane jest cierpnięcie palców I , II, III czasem IV (kciuka, palca wskazującego,środkowego, serdecznego), szczególnie po długim bezruchu, np. w nocy. Ból i cierpnięcie palców nasila się po długotrwałym przebywaniu w przymusowej pozycji ręki – np. w czasie jazdy na rowerze, czy przy chodzeniu o kulach, lub przy forsownej pracy, przy czym unoszenie kończyn do góry i potrząsanie nią przynosi ulgę. Później następuje utrata precyzji np. niemożność utrzymania śliskich przedmiotów. Słabnie też siła mięśni, co jest zauważalne przy próbie uścisku. Czasem ból może promieniować do łokcia. Późnym objawem choroby są zaniki mięśni ręki, tak że pacjenci często sami zauważają np. spłaszczenie kłębu kciuka.

Diagnostyka, leczenie i rehabilitacja:
Badaniem najlepiej opisującym stan nerwu pośrodkowego jest elektromiografia (EMG) - badanie przewodnictwa nerwów i skurczów mięśni w odpowiedzi na bodziec elektryczny.

Leczeniem z wyboru jest zabieg operacyjny, polegający na nacięciu troczka zginaczy. Klasycznie wykonuje się małe cięcie na nadgarstku, ale zabieg można też wykonać artroskopowo. W obu przypadkach wyniki są zbliżone do siebie. Po zabiegu nie jest konieczny pobyt w szpitalu, więc jeśli zabieg wykonany był rano, to wieczorem jeśli nie ma przeciwwskazań, można iść do domu.

Pracę biurową można podjąć po około 2 tygodniach, natomiast pracę fizyczną dopiero po 6 tygodniach.

W bardzo wczesnej fazie choroby bywa stosowana blokada sterydowa do kanału nadgarstka (wstrzyknięcie sterydu do kanału nadgarstka).

Co do rehabilitacji, każdy pacjent powinien być indywidualnie poinformowany o możliwościach ćwiczeń. Być może będą zalecone wizyty w gabinecie fizjoterapeutycznym (rehabilitacji medycznej).

Katarzyna Ziaja
Oceń4.08 / 25

Podobne w temacie Pozostałe choroby

Skomentuj Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to...

Gość
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 14 Gru 12, 20:22
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???od chyba 4,może 5ciu lat drętwieją mi palce,ale w tym roku od wiosny cierpię bardzo na paliczki przy obu rękach .Chodzę do ortopedy na inne schorzenie i przy okazji powiedziałam o tych bólach ,lewa była gorsza to dostałam blokadę i dalej zawsze przeciwbólowe.Będąc w sanatorium cierpiałam w tym czasie bardzo poprosiłam o masaże wodne ,poza tym...więcej »
kasiulekkk
Środa | 18 Kwi 12, 22:19
0    nie oceniono 0
kasiulekkk
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Witam. Dwa tygodnie temu zauważyłam, że prawa ręka dziwnie mi drętwieje. Dłoń, palce, tak do łokcia. Towarzyszyć zaczął temu ból. Udałam się do neurologa, który po badaniu zasugerował ZCK. lecił zastrzyki- witamina B6 i coś przeciwzapalnego. Do tego RTG kręgosłupa i rehabilitacja. Od wizyty minął tydzień. Boli bardzo. Nie mogę pisać. Dłoń...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 23 Maj 12, 18:14
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???musisz zrobic emg .to jedyne badanie ktore w 100 procentach pokazuje czy nerw posrodkowy jest ucisniety a jesli tak to w jakim stopniu. nie masz sie co martiwc na zapas.
ja przeszlam 2 zabiegi w Poznaniu w klinice ars medica(jestem z okolic gniezna ale w gnieznie byly dlugie terminy oczekiwania a ja spac nie moglam po nocach)
EwaGośc
Czwartek | 16 Lut 12, 17:12
+1    oceniono 1 raz
EwaGośc
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???ODSZKODOWANIE. Czy ktos otrzymał odszkodowanie lub Karte Apteczna z PZU z tytułu operacji odbarczenia nerwu czyli ZCKN? Ja otrzymałam odmowe. Dziekuje za odpowiedzi.
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 23 Kwi 12, 21:40
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Jestem po zabiegu (20.03.12) i właśnie otrzymałam z PZU odszkodowanie.Pracuję w państwowm sektorze,a składka miesięczna jaką płacę na PZU to 64 zł
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 8 Maj 12, 14:58
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Jak sformułowany był opis tej operacji. Dla PZU każda litera i przecinek się liczą, a ja za dwa dni będę operowana.
dzidzi70
Poniedziałek | 19 Lis 12, 14:35
0    nie oceniono 0
dzidzi70
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???prosze cos wiecej o tym co pani napisał
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 9 Lut 12, 09:13
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Wygląda na to, że dopadło mnie to samo - czuję straszne kłucie i w tym miękkim ciałku między kciukiem a dłonia (to chyba właśnie mięsnie kłębu) i lekkie drętwienie i mrowienie. Dziwne jest to, ze nie budzi mnie ból w nocy ale za to nasila się z upływem dnia - wieczorem jest baaaardzo uciążliwy. Czy ktoś z Was może mi opisac jaki to jest ból? Do...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 13 Lut 12, 18:34
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???tak to moga byc poczatki zcn. tak naprawde u kazdego omoga byc troszke inne objawy. mi np. nic z rąk nie wyadalo ale dretwienie bylyoniesamowite. o spaniu w nocy nie bylo mowy bo nie moglam zasnac a jak zasnelam to po godzinie sie budzila.mialam strasznie sztywne palce. a kciuk faktycznie jest mniej sprawny. i chwyt szczypcowy jest zaburzony tzn...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 9 Lut 12, 09:06
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Wygląda na to, że dopadło mnie to samo - czuję straszne kłucie i w tym miękkim ciałku między kciukiem a dłonia (to chyba właśnie mięsnie kłębu) i lekkie drętwienie i mrowienie. Dziwne jest to, ze nie budzi mnie ból w nocy ale za to nasila się z upływem dnia - wieczorem jest baaaardzo uciążliwy. Czy ktoś z Was może mi opisac jaki to jest ból? Do...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 16 Sty 12, 23:11
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Czy ktoś miał robioną operacje w Poznaniu? Jaki szpital i jaki lekarz? Dziekuje za odpowiedzi.
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 29 Sty 12, 19:34
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???mialam zabieg w klinice ARS medica w Poznaniu. operowal mnie dr Supinski
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 19 Cze 11, 13:35
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???jestem prawie dwa tygodnie po zabiegu lewej reki jeszcze mam szwy nie ściagniete a lekarz karze mi cwiczyc reke pracowac z pileczka czy jest to normalne a reka boli,naprawy byl prawy nerw posrodkowy,pracuje fizycznie mam nadzieje ze nie szybko wysle mnie do pracy
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 10 Lip 11, 22:42
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???a jakie cwiczenia zalecil ci lekarz? oprocz ugniatania pileczki
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 16 Kwi 11, 14:17
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Witam. 2 lata temu miałam wypadek komunikacyjny niestety nic z niego nie pamiętam bo straciłam przytomnośc więc nawet nie wiem co działo sie z moją ręką...jedną z uszkodzonych częsci mojego ciała stał się nadgarstek w pobliskim szpitalu stwierdzili nadłamanie nadgarstka i usztywnili za pomocą szyny w moim szpitalu stwierdzili że wszystko jest...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 16 Mar 11, 12:07
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???witam, mam stwierdzony obustornny zcn w stopniu znacznym. oprocz mrowienia mam taki problem ze rece sztywnieja. malo kto o tym pisze czy to normalne ze nie moge wyprostowac do konca palcow bo sa przykurcone? gdzie moge wykonac zabieg w ramch jednego dnia w takich miastach- poznan, wrzesnia, konin, inowroclaw bydgoszcz torun?
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 23 Mar 11, 09:39
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Witam. Ja wlasnie jestem 6 tydzien po zabiegu. Był wykonany w klinice chirurgia jednego dnia w Gnieznie - VIVAX. Zabieg bezbolesny i po 2 tyg reka wrocila do czesciowej sprawnosci. Teraz jest juz wszystko ok :) A jesli chodzi o przykurcz palcow to faktycznie teraz sie u mnie pojawil i idac na najblizsza wizyte do lekarza musze sie o to dopytac...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 29 Sty 11, 23:20
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Witam. jestem 3 dzień po zabiegu reka boli ale to normalne bo za wcześnie żeby stwierdzić coś więcej. Ale jest jeden plus nie drętwieje w nocy. Cieszę się ogromnie ale to jeszcze jak pisałam jet to wielka niewiadima co Bedzie dalej.
Gość We-Dwoje.pl
Wtorek | 28 Gru 10, 18:19
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???cześć dziewczyny napiszcie mi coś o tej chorobie ja mam zabieg 21.01.2011 zastanawiam się którą rękę najpierw operować czy to ma znaczenie, czy przy zespole cieśni nadgarstka bolą też całe ręce aż do ramion bo ja w nocy budzę sie z bólu ręki i czy jest to też choroba zawodowa.
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 27 Gru 10, 11:18
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???17 grudnia miałam zabieg odbarczenia nerwu. Jutro zdjecie szwów,ale widze,że śladu po cieciu prawie nie bedzie. Reka nie drętwieje,a nawet wyglada lepiej,jakby zaokragliła się podstawa kciuka,a miałam ok. połowy miesnia w zaniku. Jedyna wskazania to było oszczedzanie operowanej reki przez 3 tyg. Przez 3 dni mialam ja też na temblaku. Mam...
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 9 Gru 11, 18:44
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???po ilu dniach ściąga się szwy?
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 16 Gru 11, 20:40
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???po ok.14 dniach
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 20 Paź 10, 16:05
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Ja jestem juz ponad rok po operacji ZCN prawej reki i ponad 9 mies. po operacji lewej reki.Przeszlam wiele zabiegow fizykoterapii, ale nic nie pomoglo, po zrobieniu badan EMG okazalo sie , ze musi byc natychmiastowa operacja. Jest lepiej , bo rece mi nie dretwieja, jak przedtem, ale nadal bola. Nie moge dzwigac, ani trzymac rak w jednej pozycji...więcej »
hiku
Środa | 6 Paź 10, 21:49
0    nie oceniono 0
hiku
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Wszystko wskazuje na to, ze wlasnie cierpie na ta przypadlosc. Powiedzcie mi prosze, co jesli zyla przy nadgarstku w lewej rece z miesiaca na miesiac staje sie coraz grubsza, szersza i dluzsza? A bol sie nasila.
Gość We-Dwoje.plpusia
Środa | 15 Wrz 10, 16:35
+2    oceniono 2 razy
Gość We-Dwoje.plpusia
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???jestem już rok po zabiegu prawej ręki,no i klapa-coś się nie udało,mam problem ze zginaniem palcy,ręce bolą ,najgorzej nocą,a jeszcze mnie czeka zabieg lewej reki-stawałam na komisii o uznanie -jako choroba zawodowa i co klapa-dzisiaj napisałam odwołanie.trzymajcie kciuki,bo ja pięści nie zrobię..
Gość We-Dwoje.pl
Środa | 17 Lis 10, 09:11
-1    oceniono 5 razy
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???TRZYMAM! JA STAJE NA KOMISJE O UZNANIE CIEŚNI NADGARSTKA JAKO CHOROBY ZAWODOWEJ
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 18 Lut 12, 22:37
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Nie ma czegoś takiego jak komisja ,która stwierdza chorobę zawodową.
Składa się skierowanie , kartę oceny narażenia zawodowego i czeka na termin w poradni chorób zawodowych,badanie zaczyna się od lekarza medycyny,który kieruje do specjalistów a specjaliści na niezbędne badania,każdy z nich przeprowadzają wywiad.
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 18 Lis 10, 11:59
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???jestem 5 lat po operacji prawej ręki-zcn po zabiegu nie czułam się za dobrze dolegliwości nie ustępowały było kilka komisji i nie uznano choroby zawodowej, za to ZUS wysłał mnie do sanatorium za co jestem bardzo wdzięczna , były porządne zabiegi a nie tam rehabilitacja;na odczepnego; w powiatowym szpitalu-prawa ręka wyleczona.Teraz jestem 3 dni...więcej »
Gość We-Dwoje.plpusia
Poniedziałek | 23 Maj 11, 21:13
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.plpusia
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???i nic z choroby zawodowej,nawet wyszło że cieśni nie mam,a jestem w oczekiwaniu na zabieg lewej reki,byłam w instytucie chorób zawodowych w sosnowcu,porobili badania,wyszła cukrzyca ,i wiele innych chorób ,a EMG robili mi w w Ligocie -w Katowicach,dobrze zrobili bo cieśnia się cofła,byłam dzisiaj w Sanepidzie-i będę pisała odwołanie od tych...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Sobota | 18 Lut 12, 22:44
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Żeby uznać zespół cieśni za chorobę zawodową,trzeba spełnić kilka warunków miedzy innymi wykluczyć choroby współistniejące ,które powodują zespól cieśni,tj. :cukrzyca, tarczyca ,nadciśnienie,RZS,zmiany hormonalne, menopauza,zmiany w odcinku kręgosłupa szyjnego itp.,te schorzenia raczej wykluczają zespół cieśni o podłożu zawodowym i sądzenie się...
Gość We-Dwoje.pl
Poniedziałek | 21 Cze 10, 15:53
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???jestem 2 tygodnie po zabiegu i chyba nic z tego nie wyszło dolegliwości od 3 dni wróciły i cały czas mam zimna rękę o co chodzi ?
moni
Czwartek | 13 Maj 10, 21:06
0    nie oceniono 0
moni
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???ja jestem 3 miesiące po operacji i żadnej rehabilitacji nie maiłam,lekarz kazał robić wszystko co robiłam do tej pory przed operacją i stopniowo coraz więcej i to najlepsza rehabilitacja:)
pozdrawiam
Gość We-Dwoje.pl
Piątek | 9 Kwi 10, 10:22
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Czy mógłby ktoś mi powiedzieć jakie zabiegi trzeba po operacji na cieśnie nadgarstka -jestem już miesiąc po operacji byłabym wdzięczna Mam niezbyt ładną bliznę jakieś takie zrosty i boli niestety .
luma
Piątek | 5 Mar 10, 14:56
0    nie oceniono 0
luma
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Nalezy udac sie do neurologa to on wystawia diagnoze po przeprowadzeniu testu EMG
Gość We-Dwoje.pl
Niedziela | 14 Lut 10, 22:05
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Czy ktoś wie do jakiego lekarza trzeba się zgłosić aby postawił diagnozę?
justyska
Niedziela | 23 Sie 09, 07:45
0    nie oceniono 0
justyska
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Ja cierpię na zcn od paru dobrych lat(niestety nie wiedziałam o takiej chorobie). Pracuję w markecie na dziale i nabawiłam się zcn po prostu ciągnąc dzień po dniu paleciaki z towarem(waga dopuszczalna oczywiście wielokrotnie dopuszczalna!!!!). pierwszy raz u lekarza byłam ok 4-5lat temu-leki p/bólowe...i nic poprawy. Potem 1rok póżniej-rtg i...więcej »
ziajek
Niedziela | 16 Sie 09, 13:12
0    nie oceniono 0
ziajek
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???"Od zawsze trwa odwieczna wojna między chirurgami a fizjoterapeutami o zdrowie pacjenta, o strategie leczenia.. i obawiam się, że szybko się to nie skończy dopóki ludzie nie nabiorą odpowiedniego poziomu wiedzy i świadomości na temat różnych, alternatywnych sposobów leczenia poza skalpelem i tabletkami.." z tym zgodzę się po części - ile...więcej »
michu
Niedziela | 14 Mar 10, 18:18
0    nie oceniono 0
michu
Re: Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???zgodze sie jak najbardziej.ok.dwa lata temu nabawilem sie tego urazu podczas zajec sportowych bylem za granica i niebardzo bylo jak odwiedzic lekarza po za tym myslalem ze bol przejdzie kieddy wrocilem do polski jakies pol roku temu udalem sie do lekarza a on zlecil przeswietlenie.lekarze stwierdzili ze nic mi nie jest i zalecili leki...więcej »
Gość We-Dwoje.pl
Czwartek | 26 Mar 09, 13:04
0    nie oceniono 0
Gość We-Dwoje.pl
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???witam. Po bardzo skrótowym przejrzeniu artykułu moge podzielić się z czytelnikami pierwszym zastrzeżeniem

DLA CZEGO w wielu tego rodzaju publikacjach mających DORADZIĆ ludziom sposoby radzenia sobie z chorobami, na pierwszym miejscu stawia się zabiegi operacyjne??? Jestem fizjoterapeutą, moją rolą jest uświadamianie ludzi I WŁAŚNIE TO...więcej »
inny fizjoterapeuta
Wtorek | 21 Kwi 09, 11:32
0    nie oceniono 0
inny fizjoterapeuta
Re: Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Drogi Kolego, prędzej czy później i tak będzie konieczny zabieg. Można go odraczać, ale choroby nie cofniemy. Zwalczymy jedynie objawy a nie przyczynę. Jednak masz rację, nie jesteśmy zbyt doceniani przez lekarzy.
SZERLOK
Poniedziałek | 4 Maj 09, 23:25
+1    oceniono 1 raz
SZERLOK
Re: Re: Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Witam kolegę po fachu i dzięki za wsparcie.., Owszem zapewne masz rację, że operacja cieśni jest w pewnym momencie u wszystkich nieunikniona ale jak już obaj stwierdziliśmy można odsunąć ją długo w czasie... wielu ludzi nie wie, że istnieje coś po za tabletką, zastrzykiem i panem doktorem w przychodni rejonowej oraz chirurgiem w szpitalu....więcej »
el
Piątek | 2 Sty 09, 11:47
+1    oceniono 1 raz
el
Re: Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to takiego???Choruję na zespół cieśni nadgarstka /obustronny- jestem osobą leworęczną/.
Pracuję na stanowisku sekretarki od 20 lat. Codziennie wykonuję te same czynności.bardzo dużo piszę ręcznie oraz na komputerze.Chcę się starać o uznanie choroby zawodowej. Proszę podpowiedzieć mi jakich formalności powinnam dopełnić.
Napisz komentarz i dołącz do dyskusji

Podobne do Zespół cieśni kanału nadgarstka... cóż to...

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl